Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vito

vragen over de T5
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Vito

Bericht door Rico »

Hi allemaal,

Op m'n speurtocht naar een gebruikte T5-automaat kwam ik opeens een Vito 111 CDI automaat tegen. Bouwjaar 2005 en prijstechnisch zo interessant dat ik toch maar even een flinke proefrit heb gemaakt zaterdag. De prijs is vooral zo laag vanwege de kleur. Ontiechelijk blauw, niet echt courant. Voor mij maakt dat toch niet uit, ben toch kleurenblind, en m'n vrouw maakt de kleur niet uit.

De bus ziet er erg netjes uit. Heeft ook dubbele cabine wat voor ons eigenlijk niet nodig is. Maar het ziet er zo netjes uit, dat we de dubbele cabine toch maar laten zitten.

Ik ben nog met de Mercedes-dealer in onderhandeling. Eén belangrijk punt is dat de auto een zingend (of beter gezegd: krijsend) differentieel heeft, en dat moet verholpen worden. Dat wil ik ook in het koopcontract hebben, wil later niet te horen krijgen dat het een producteigenschap is. Die ken ik, en dat kostte me bij m'n Vivaro buiten garantie de versnellingsbak..... Verder krijg ik vandaag de prijs te horen van de garage voor het overzetten van onze ASS-stoelen en standkachel vanuit de T4. Dus als het plaatje dan nog steeds past, dan zal de deal gesloten worden.

Bij BSS heb ik de prijs opgevraag voor luchtvering op voor- en achteras. Dat zal wel dezelfde prijs zijn als voor een T5, het is hetzelfde systeem.

Moet wel zeggen dat het ff wennen is, achterwielaandrijving. Was er aan gewend dat als je in een bocht gas geeft, dat de auto er dan doorheen getrokken wordt. Voelt toch net effe wat anders aan bij achterwielaandrijving. Ik moet zeggen dat motorisch de Vito 111 me 100% meevalt.

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Vito

Bericht door Donald4Motion »

Als de auto naar je zin is moet je dat gewoon doen.
De één loopt weg met een benz en de ander wil er niks van weten, boeiend, als die maar naar jou zin is toch.
Volgens mij zijn die benz automaten een stuk smeuiger dan de VW bakken. Ik heb alleen ervaring met de benz bak.
Trouwens die achterwiel aandrijving is wel lachen als het nat is en je neemt een rotonde met een beetje gas, lekker driften :ikrij

Nouja als je maar een fototje post dan valt er een hoop te vergeven hoor :knipoog
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

Ik ben niet merkvast, nooit geweest ook. Maar ik moet zeggen dat de T4 me uitstekend bevallen is. Maar de Vito is vast ook een prima auto. Maar het kan maar zo zijn, als als het met de Vito doorgaat, dat als die ooit weer vervangen gaat worden het weer een Transporter wordt.

Die automaat van de Mercedes is inderdaad smeuig. Maar ik vond tijdens de twee ritjes met een T5-automaat die ook helemaal prima hoor.

Er komt 225-breed rubber onder de Vito, Goodyear Vector 4Seasons. Dat zijn vierseizoenenbanden met sneeuwvlokje, dus ook meteen winterbanden. Ben benieuwd of die bij nat weer nog een schuivertje wil maken ;-)

Hahahaha, ja, als het rond komt met de Vito dan zal ik wel een fotootje posten. Niet van de kleur schrikken dan he!! :zwaai
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Vito

Bericht door Mastodont »

Plak je er wel een :T54LIFE sticker op ?? :jump :jump :jump

Uniek ! Heeft echt niemand !


Succes met de onderhandelingen !!!!

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

Hahahaha, ja, maar dan zou het de T4 4 ever-sticker worden oor. Heb nog geen T5 gehad.

Afijn, dit gaat hem worden: http://smg.photobucket.com/albums/v128/ ... t=Vito.jpg

Blauw blauw blauw hihihi! Morgen koopcontractje tekenen.

Rico
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Vito

Bericht door Adrie 260 »

Hee Rico
Succes met de benz, en als de kleur jullie niet uitmaakt, wat maakt de kleur dan uit.
Bij een nieuwe kun je nog wel kiezen voor een kleur, maar tweedehands niet meer.
Veel veilige kms toegewenst.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: Vito

Bericht door jw t5 121 »

Afbeelding

Afbeelding



meer foto's van je nieuwe wonder op wielen


!!!!!!!! veel suc7 met je Nieuwe aanwinst !!!!!!!
Afbeelding
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

Ja klopt, that's him. Hoe had je de foto's zo snel gevonden?
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Vito

Bericht door painter »

Als je goed langs de zijkant kijkt, kan jet het logo van de KLM er in zien staan.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Vito

Bericht door Donald4Motion »

Ik zie nog wel iets van de postbak erop staan, iets van giroblauw past bij jou :knipoog



Veel succes met de Vito Rico, hij ziet er netjes uit! :toppie
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Vito

Bericht door Henk-1 »

Veel rijplezier met je nieuwe Vitoo

Enne blauw is een mooie kleur

Groetjes Henk Blaauw :gekte :zwaai :jumpklap
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Vito

Bericht door Danny »

Verschrikkelijke kleur :knipoog , gelukkig merk je er bij 't rijden niks van... :gekte

Als ie maar goed rijd en je er zelf tevreden van bent dat lijkt me 't allerbelangrijkste :jumpklap

grts Danny
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

De auto is van een meubelfabriekje geweest. Heb de hele onderhoudshistorie gezien, tot en met wat kleine (plaatwerk)schades. En nee, dat blauw is niet echt super. Maar het is een gebruikte bus, dus alleen alssie roze was geweest was ik er voorbij gelopen..... Hij ziet er van binnen werkelijk supernetjes uit, netter zelfs dan m'n T4-tje en ik ben toch best zunig op m'n bussie. Ik zei al tegen m'n vrouw tijdens de proefrit "als je in de auto zit zie je er niks van". Totdat ik in de zijspiegel keek. Oef!! Ach, op een grote parkeerplaats heb ik m'n auto zo gevonden: zoek de blauwe vlek!

Enneehh, ik blijf hier gewoon op het forum aanwezig hoor. Ik was al lid toen ik nog in m'n Vivaro reed. Ik zag pas op de nieuwjaarsfuif dat er ook mensen waren met een niet-T4/T5 zeg maar, dus wie weet zien we mekaar nog eens!

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Vito

Bericht door Roel »

Rico schreef:De auto is van een meubelfabriekje geweest. Heb de hele onderhoudshistorie gezien, tot en met wat kleine (plaatwerk)schades. En nee, dat blauw is niet echt super. Maar het is een gebruikte bus, dus alleen alssie roze was geweest was ik er voorbij gelopen..... Hij ziet er van binnen werkelijk supernetjes uit, netter zelfs dan m'n T4-tje en ik ben toch best zunig op m'n bussie. Ik zei al tegen m'n vrouw tijdens de proefrit "als je in de auto zit zie je er niks van". Totdat ik in de zijspiegel keek. Oef!! Ach, op een grote parkeerplaats heb ik m'n auto zo gevonden: zoek de blauwe vlek!

Enneehh, ik blijf hier gewoon op het forum aanwezig hoor. Ik was al lid toen ik nog in m'n Vivaro reed. Ik zag pas op de nieuwjaarsfuif dat er ook mensen waren met een niet-T4/T5 zeg maar, dus wie weet zien we mekaar nog eens!

Groet,

Rico
Je moet hem voor de gein eens ergens parkeren en dan op "google earth" helemaal uitzoomen..... wedden dat je hem dan nog vind :knipoog :bifun :bifun :bifun :bifun
Laatst gewijzigd door Roel op 16 apr 2009, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

Hahahahaha! Ja, zeker weten!!
Plaats reactie