Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trekhaak in combinatie met PDC

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Inbouwer »

Ik wil graag onder mij T5 T-edition (01-2009) een vaste trekhaak monteren. Ik heb rondom parkeersenoren.

Een maatje van mij heeft ook een nieuwe T-edition met PDC en een Brink (vaste) trekhaak, type 43710

Nu heb ik contact gehad met de importeur van Brink trekhaken en deze zegt dat de trekhaak niet kan combinatie met PDC omdat hij de sensoren naar buiten drukt.
Brink heeft het overigens over type 437100

Mij vraag is heeft iemand ervaringen met trekhaken monteren bij een T5 met PDC achter?
:klappen
paddy
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2008, 22:58

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door paddy »

ik zelf heb ook een t edition en dus pdc en ook een trekhaak van brink maar dan een demontable en mijn bevalt het super geen zere scheen als je er achterlangs loopt en als hij er wel onder zit geen last met de pdc en dat wilde je horen denk ,,,
succes

Patrick
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Donald4Motion »

Ik heb ook een afneembare trekhaak en PDC, no problems here :knipoog
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Pim 328 »

Trekhaak van westfalia heeft speciale uitsparing erin zitten voor pdc.

Wel altijd in combinatie met 13 ploige doos doen ivm uitschakelen van de pdc.

Tevens moet de codering veranderd worden bij een trekhaak met vaste kogel anders kunnen de piepers blijven piepen.


Mocht je door dat je een dubbele cabine hebt je pdc achter niet meer horen is deze makkelijk onder de bestuurders stoel te plaatsen daar loopt de kabel namelijk die naar achter gaat, dit geldt alleen als je voor en achter pdc hebt.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo WJW'ers,

Ik heb een T5 130pk Automaat (T5 211) januari 2008 en deze is met PDC en een vaste trekhaak.

Men heeft bij mij de 2 binnenste sensoren een aantal graden gedraait in de computer zodat de kogel niet
te zien is voor de sensoren. Werkt perfect. Ik heb bij mijn vorige T5 uit fabruari 2006 VEEL problemen gehad
met die trekhaak en dit was de oplossing.

Dus door de dealer zelf is al veel optelossen. En je merkt er met het achteruitrijden niks van. Alles valt op aan de
achterzijde zelfs grassprietjes.

Groetjes De Bloemenman 211
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door alfagek »

Ik ben v/d week bij de plaatselijke trekhaken.nl zaak geweest.

Vaste knop, € 379,-
Losse knop, € 529,-

Groot verschil vind ik zelf.

Daar hebben we getest met een los trekhaak paaltje, dus deze gezet waar de trekhaak ook zou komen.

Geen enkele piep tenzij deze te ver naar achter werd gezet, maar zover komt de knobbel niet van de trekhaak.

Ik voorzie dan dus ook geen problemen, ik zal nog wel even vragen of ze gaten boren op de plek waar de sensoren zitten

zodat deze niet naar buiten worden gedrukt door de trekhaak balk die erachter komt.

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Inbouwer »

Ik heb de vaste trekhaak en aansluitkabel beide van Brink binnen.

Het gaat om de vaste trekhaak 4371 en de kabelset 756632 (13 polig met uitschakeling van PDC)

Set ziet er goed uit en lijkt heel makkelijk te monteren. Ik heb bij me maatje onder de bus gekeken en ik begrijp niet waarom Brink zegt dat het niet zou passen als je PDC hebt. De ruimte tussen de grote (ronde) dwarsligger is bijna 7 cm en de middelste sensoren hebben daar totaal geen last van. Kan met gemak me hand er nog tussen leggen. De buitenste sensoren hebben helemaal geen last van de trekhaak.
Het verhaal van het naar buitendrukken begrijp ik dus niet. Mogelijk is het een ander verhaal met de standaard bumper. Mijn T-edition zitten mutivan bumpers op.
:driveT5

Ik was niet veel kwijt voor de set.
complete set (trekhaak + kabel en stekkerdoos 13 polig) is 200 ex.
:gekte
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 25 apr 2009, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Inbouwer »

Zo, vanavond de trekhaak gemonteerd. Voor een T5 is dit echt een makkelijk klusje. De Brink trekhaak past perfect op mijn bumper, maandag maar even een belletje naar Thule in Staphorst. Zei zijn de importeur van Brink trekhaken en beweerde dat het niet ging i.v.m. het naar buitendrukken van de sensors.

Het mooie is dat de parkeersensors de trekhaak kogel niet ziet. Ik hoef dus niet naar de garage voor omprogrameren. :gekte :gekte :gekte

De aansluitkabel is ook top, klik klak en het werkt.

:T54LIFE
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door SanderS »

Je moet hem nog wel activeren, zodat de PDC uitgeschakeld wordt als je er een aanhanger achter hebt. Bij mijn 13-polige Westfalia kabelset zat er een kabel bij voor naar de PDC stuurunit (bij het stuur), die zorgt voor de uitschakeling bij aangesloten aanhangwagenstekker.
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Dimitri-Turbo »

Ik heb ook een vaste haak icm pdc en geen enkel probleem! Het is wel een haak vanaf fabriek af... dus waarschijnlijk is ie daar al gesteld (de PDC!)
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Roger B. (11)61 »

Dimitri-Turbo schreef:Ik heb ook een vaste haak icm pdc en geen enkel probleem! Het is wel een haak vanaf fabriek af... dus waarschijnlijk is ie daar al gesteld (de PDC!)
Toen ik destijds mijn T5 bestelde was pdc icm trekhaak niet leverbaar af fabriek. Toch besteld en trekhaak bij dealer laten monteren (moesten ze wel bepaalde trekhaak monteren omdat niet elke trekhaak in de binnenbumper pastte ivm de sensoren) die piepte (anders dan wanneer het zou moeten) als er een dop op de trekhaak zat of als er een aanhanger achter hing, he toen nog eens een schakelaar besteld met pdc symbool om de boel uit te kunnen zetten, aar dat was een puls-schakelaar (alleen kontact als ie ingedrukt is, bij loslaten contact weer verbroken) en er nooit toe gekomen om daar een schakelingetje aan te hangen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pietertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 19:42

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Pietertje »

ik heb ook PDC en maak dankbaar gebruik hiervan bij het aankoppelen van mijn aanhangwagen. wanneer de langerekte pieptoon klinkt kan ik nog een centimeter of 10 achteruit en dan staat de trekhaak precies onder de dissel.
Bij mijn vito had ik geen pdc maar een ander systeem. wanneer ik de dissel tegen de achterdeur hoorde, moest ik weer een cm of 10 naar voren en dan stond ik ook precies goed ;) Mijn achterdeur zag er dan ook wel uit alsof er op geschoten was.
Op m'n T5 zal ik wat zuiniger zijn ;)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Roger B. (11)61 »

daarvoor plaatst men ook wel een cameraatje in de handgreep van de achterklep :knipoog werkt veel beter dan "op het gevoel"
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pietertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 19:42

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Pietertje »

dat lijkt me geweldig! hoe wat en waar koop je zoiets? en wat kost het? lijkt me geniaal!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Trekhaak in combinatie met PDC

Bericht door Roger B. (11)61 »

het mooist is een (dubbeldin) radio met scherm die een video-in heeft , bijvoorbeeld Pioneer AVIC 3 of (iets simpeler model) BT900 bij deze radio's zit gelijk een op parrot gebaseerde carkit ingebouwd. kosten 900-1500 euro afhankelijk vna welke radio je kies (goedkoper zal vast ook mogelijk zijn van minder bekende of als minder goed te boek staande merken)

dan moet je nog een cameraatje kopen, kosten daarvan liggne afhankelijk van de kwaliteit tussen pakweg 40 en 200 euro

verder moet je de boel nog installeren pakweg 250-350 euro als je het op lokatie laat doen denk ik....

dure grap dus (vooral door de prijs van een radio (die dvd/navi/bt carkit/mp3/ipod enz als nevenfuncties bijlevert)

Minder mooi is een systeempje met een los beeldscherm dat je dan dus op je dash moet zetten...zo'n setje koop je vaak al voor een euro of 150, moet dan uiteraard ook nog geinstalleerd worden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie