Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van T4 naar T5

vragen over de T4
Plaats reactie
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

van T4 naar T5

Bericht door Walter Zander »

He daar allemaal,

Na een paar maanden enorme ellende met mijn T4, zie fotogalerij nr 782 heb ik een T5 uit 2005 aangeschaft.
De ellende met mijn t4 begon ergens half november 2006 met een gebroken distributiesnaar. De dealer waarvan ik dacht dat hij ruim op tijd de snaar had vervangen bleek dit achteraf helemaal niet te hebben uitgevoerd. En dus knapte de snaar bij 155000 Km. Omdat ik al het overige onderhoud zelf uitvoerde en omdat de dealer nooit iets heeft geregistreerd wat betreft het vervangen van de snaar kon ik dus ook niets claimen, Nadat de schade was geinventariseerd begreep ik al snel dat dit wel eens een leidensweg zou kunnen worden. Een gereviseerde motor vond ik voor een bus uit 1998 te duur en dus werd door een andere dealer een ruilmotor geplaatst met een half jaar garantie.
Nadat de T4 weer reed begonnen dus ook allerlei mankementen aan het licht te komen: afgebroken bout van spanrol, koelvloeistoflekkage, slecht trekken, airco met kuren etc etc etc.
Voor mij kwam al vast te staan dat ik de T4 van de hand moest doen wilde ik niet regelmatig voor verrassingen komen te staan.
En dus heb ik hem van de hand gedaan en verkocht aan een opkoper, gelukkig kon ik nog een beetje geld voor de bus vangen waardoor de reparatie wat draaglijker werd.
Daarna heb ik met de vrouw eens goed gesproken wat nu eigenlijk de volgende wagen moest worden.
Omdat ik zo'n schik had met de T4 en het gemak wat je hebt met een bus hebben we besloten om weer een bus aan te schaffen maar dan zonder distributiesnaar, want dat noooooooooit weer.
Na wat proefritten met oa een Benz kwamen we beide snel tot de conclusie dat het weer een VW moest worden.
Vanwege het zitcomfort op de tweede rij moest het een LWB worden met 130 of 174 PK, Als opties moesten er in ieder geval cruise control en airco op zitten.
Voor de rest heb je niet al te veel te kiezen als je een tweede hands auto koopt.
Omdat in het westen van het land niet al teveel T5 worden aangeboden, hebben we een dagje naar de diverse dealers en handelaren in het oosten van het land gecombineerd met nog een particulier die zijn auto aanbood.
Uiteindelijk bleek de "particuliere" wagen veruit het best te zijn.
En dus zijn we vanaf een paar weken geleden de trotse eigenaren van een T5 128KW van Mei 2005.
Er zijn nog wat kleine gebreken (rammel hier, rammel daar) die nog onder garantie worden opgelost gaan worden.
Hopelijk vanaf nu nog veel kilometerplezier met de T5. Foto's volgewn nog

Ik zal zeker niet vergeten dat ik door de T4 eigenlijk voor mijn leven "verpest" ben, Wat heb ik toch een lol gehad met die bak

Groeten allemaal,

Walter
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

T5

Bericht door patje1010 »

Hoi Walter + fam,

Wat een ellende met de T4 ik hoop dat je dat bespaard blijft met je nieuwe aankoop. Veel plezier met jullie auto en veilige kmters. :klappen :klappen

Gr Patrick
Plaats reactie