Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gesuis in Bus

vragen over de T4
Plaats reactie
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Gesuis in Bus

Bericht door ossie38 »

Beste Weetjewellers,

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik erg veel gesuis in de bus heb. Ik hoor echt de wind in de auto. Ik heb eens gekeken naar de deurrubbers. Deze zijn goed en niets te voelen of horen door de deurrubbers.

Vorige jaar is de voorruit vervangen en ik denk dat sindsdien ik dit heb maar nu dit pas opvalt. Is het een probleem dat ik met een raamkit van binnenuit alles opnieuw dichtkit of kan dit ook iets anders zijn?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gesuis in Bus

Bericht door Roger B. (11)61 »

ALS het van je voorruit kitnaad komt kun je beter de ruit opnieuw erin laten zetten, als je lekkage hebt en het binnen afkit heb je kans dat er vocht in de lekkage gaat zitten en je daar fikse roest krijgt met doorroesten van dien
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Gesuis in Bus

Bericht door Egbert&Manon »

Ik hoor regelmatig de luchtstroming langs mijn spiegels.
Kan het zijn dat jij dat ook hoort?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gesuis in Bus

Bericht door Multivan Generation »

misschien kun je eens controleren of het afwerkingsrubber van de voorruit nog netjes er om heen zit, of dat het wat verschoven is..?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Re: Gesuis in Bus UPDATE

Bericht door ossie38 »

Hallo Mannen,

Bedankt voor de reacties.

Vandaag eens langsgegaan bij Carglass. Op de voorruit bij de naden iets gespoten en vanuit de binnenkant lucht ertegenaan gezet. De hele rechterkant van de ruit zat niet goed. Nooit meer bij een eenmanszaak!!! Zelfs geen kentekenregistratie voor garantie. Garantie dus tot aan de deur.

Vrijdag wordt het ruit eraf gehaald en opnieuw er goed opgezet. Geen gesuis meer. Kan de radio weer iets zachter.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gesuis in Bus

Bericht door Roger B. (11)61 »

Sorry hoor, maar dat vind ik erg kort door de bocht, dat "nooit meer bij een eenmanszaak"

ik denk dat heel veel eenmanszaakjes beter werk leveren dan het personeel van een groter bedrijf, simpelweg omdat die eenmansondernemer voor zijn EIGEN zaak werkt.

Dat ie geen kenteken op zijn factuur zet is zijn probleem, als jij een factuur hebt kun je aanspraak maken op een (redelijke) garantietermijn.

Van Carglass heb ik ook ERG veel slechte verhalen gehoord mbt inbouw van nieuwe voorruiten (hier op het forum zijn er minimaal 3 of 4 te vinden in de laatste 6 maanden gok ik.) maar ook bij een concern als Carglass heb je goed en slecht personeel rondlopen en dan nog eens verschillend per vestiging.

Maar blij dat de oorzaak gevonden is en opgelost gaat worden.... bij Carglass? dan hoop ik voor je dat ze je lak niet te veel beschadigen in de sponning en er anders voldoende aandacht aan besteden dat het niet gaat roesten......
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 15 jun 2009, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gesuis in Bus

Bericht door Multivan Generation »

De moeilijkheid bij het plaatsen van een voorruit voor een T4, zo is mij verteld,
is dat de ruit dermate groot en zwaar is,
dat men dit, ook uit het oogpunt van Arbo-regels, met zijn 2-en moet uitvoeren..

Ook gaat het plaatsen met 2 personen toch wel gemakkelijker zo lijkt me..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie