Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

vragen over de T4
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door Rico »

Hi,

Een week of 6 geleden heb ik m'n T4 ingeruild op een Vito. Ik zat gister in het kentekenregister op internet te kijken, en ik zag dat de auto sinds een paar dagen weer op naam staat. Dussss, wie weet, en heeft een weetjeweller hem nu. Het kenteken is 69-BB-XS, heel erg herkenbaar aan twee forse verstralers op de neus (zie ook de footer van de posting).

Groetjes,

Rico
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door propje »

En hoe bevalt tie??
wat was de reden???
aju Propje
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door pluuke »

Je hebt wel lef ! Met die avatar...
:bifun :bifun :bifun
(Mag ik toch wel zeggen hè...)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door spyke »

nu al spijt :bifun :bonk :bonk :bonk :muur :muur :muur
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door Multivan Generation »

weer een painter? :lach :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door Rico »

Hi allemaal,

Hahahahaha, ja, die reacties kan ik verwachten he, op een T4/T5-forum. Maar de Vito bevalt me prima. We tuffen er nu grofweg anderhalve maand mee rond, en hebben er al 4000 km op zitten. We hebben inmiddels wel een storing achter de rug, tijdens het starten viel alle stroom uit. Na flink zoeken heeft de dealer het gevonden, een loszittende en ge-oxideerde massakabel. Is gister gerepareerd. Maar ach, we hebben een half jaar garantie, dus alles wat nu stuk gaat dat geeft niet.

De reden om de T4 weg te doen? Ik wild eheel graag een bus met luchtvering op voor- en achteras, of beter gezegd airride. Daardoor kan m'n vrouw veel makkelijker instappen, ze is wat moeilijk ter been zeg maar. De auto komt dan vrijwel op de grond te liggen. Ik heb dat eens een keer gezien op de Topsun bus. Verder had ik als wens dat die andere bus dan ook een automaat moest zijn. Heb in een paar T5's-automaat gereden en dat rijdt geweldig. Dus ik aan het zoeken geslagen. Kwam per toeval deze Vito tegen, wist eigenlijk geeneens dat die ook met automaat te krijgen was. En ik had pas nog tegen een collega met een Mercedes E-klasse gezegd: als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi :gekte . Afijn, een proefrit gemaakt met de Vito. De dag erna een langere proefrit ermee gemaakt met m'n vrouw erbij, en toen waren we al snel rond. De prijs van de auto viel trouwens mee, daar zal die kleur wel aan meegeholpen hebben.

Half juli gaat er een BSS-airride onder de auto gemonteerd worden, hetzelfde systeem als onder de Topsun-T5 van Brian.

Het enige wat ik mis van de T4 is de vijfcilinderroffel. Maar ja, de Vito is bij constante snelheid veel stiller waardoor je de motor niet overdreven hoort. Maar als de motor hard moet werken, b.v. met de caravan er achter in het limburgse heuvelland, dan is het toch wel een beetje een lawaaipapagaai. Voor de rest gewoon een lekker bussie.

Ik moet nog wel even een http://www.weetjewel.com stickers bestellen, want die moet natuurlijk wel ff achterop de bus geplakt worden. Is toch gewoon een gezellig forum! Ik zit inmiddels trouwens ook op het Mercedes-forum, maar qua Vito/Viano-rijders betreft is het daar niet zo druk. Kortom, jullie gaan zeker nog wel postings hier van me zien. En joh, misschien zien we mekaar nog wel bij de nieuwjaarsmeeting. Zal ik m'n Vitootje maar niet tussen de Transportertjes zetten he, hihihi!

Groetjes,

Rico
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door frank884 »

Hoe is dat ook alweer :nuts ..... beter een ster in je raam als in je grille :bifun :bifun
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door Rico »

Yep! Ik zal de ster wel even van de grille afhalen ;-)
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door F. de Boer »

Hee,

Allemaal niet zo raar , het is altijd nog een busje rijder met of zonder ster. :gekte :ikrij

Maar ja het rijd niet zo goed als een VW natuurlijk. :lach :lach
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door wilko »

Je kunt over die ster toch gewoon een vw logo plakken en achterop T6 plakken? :groteogen
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door Rico »

Wilco,

Ik zat wel aan iets soortgelijks te denken, maar dan net ff anders. Aangezien m´n vorige bus een T4 was, zat ik te denken aan 4T. Waarom? De T4 heeft voorwielaandrijving en de Vito heeft achterwielaandrijving. Eigenlijk achterstevoren dus :driveT4

Nu nog iets verzinnen in de trant van Vito 4 .....

Rico
Damy

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door Damy »

Beter een ster in je raam dan een raam in je ster...... :ie :ie
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door keescv »

Rico
citaat:
Het enige wat ik mis van de T4 is de vijfcilinderroffel. Maar ja, de Vito is bij constante snelheid veel stiller waardoor je de motor niet overdreven hoort. Maar als de motor hard moet werken, b.v. met de caravan er achter in het limburgse heuvelland, dan is het toch wel een beetje een lawaaipapagaai. Voor de rest gewoon een lekker bussie.

aah die herken ik ,is bij de vivaro ook zo lekker stil maar ooo als het werken moet klinkt het erg rauw
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door Egbert&Manon »

Ik vind het zo heerlijk om die 5-cilinderroffel te horen terwijl de turbo er bruut aan gaat zitten sleuren.

Voor mijn werk rij ik de nieuwste Ducato. Deze is veel stiller en dat is het enige pluspunt wat ik zo kan bedenken.


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?

Bericht door Rico »

@Keescv: Ja dat klopt, ik had voor de T4 ook een Vivaro.....
Plaats reactie