Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag over verlagen en grote van de velgen

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

vraag over verlagen en grote van de velgen

Bericht door ferry395 »

ik wil graag weten hoeveel je de t5 het beste kan verlagen en of 20 inch lekker rijd of dat ik groter kan naar bv 21 of 22 ik hoor het graag gr ferry
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

Ferry ,rijd echt niet lekker hoor heel veel mensen doen die grote wielen weer weg ,18 is nog te doen en zo groot ! tja net een hummer dan .
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Een vriend van mij heeft een LWB T5 (174pk) die ook +/- 6cm verlaagd is , en heeft er 9" x 20" velgen onder. Dat rijd perfect , kleeft aan de weg , en het is niet echt "hard" rijden. (Je kan het vergelijken met een 18" onder een T4)
Nu heeft hij voor achteraan nog 2 velgen bijgekocht in de maat 10" x 20" , das net ietsje mooier en het past nog net.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik geloof er gewoon helemaal niets van. Als die kerel weer in een gewone, niet verlaagde T5 stapt met 16" of 17" er onder zal hij een enorm verschil in comfort merken.
Dat hij dat niet erg vindt is een heel ander verhaal....
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Bericht door ferry395 »

hey pascal oo oke dat wou ik even weten ik had onder mijn t4 ook 20 en ja het reed idd nog lekker en tuurlijk guus standaard balon banden rijden altijd beter qua comfort maar ik reed met 20 inch onder de t4 en echt waar het reed niet beroerd ja je voelt wat meer op de weg maar mijn oog wil wat snap je dus 10j achter en 9 j voor gaat dus mooi ik heb al speciale t5 velgen gezien ( voor de juiste load index) en anders kunnen er mooi X5 wielen onder gr ferry
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Hoi Ferry,
Laat je niest wijsmaken omtrent het prettige comfort, als je je bus verlaagd icm met een velg van 19,of nog erger.
Heb zelf op mijn vorige bus MAD verlaging gehad, met 18 inch velgen.
Dat was dus een drama, dat verlaging met grote velgen op de snelweg perfect rijdt, dat geloof ik gerust wel.
Maar je kan je afvragen hoeveel procent je op de snelweg rijdt, en in jouw geval weet ik toevallig dat je in een drempelbuurt woont, dus niet doen.
De beste combinatie als je dan toch wilt verlagen, is Eibach veren eronder, en een velg van 17 inch.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Ik heb zelf 19" eronder maar verlagen daar begin ik niet aan, te veel drempels hier in Almere. 19 " rijdt goed, ik was voor aanschaf bang dat ik veel comfort in zou leveren maar dat viel dus 100% mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Ik denk dat verlagen inderdaad een aanslag op het comfort is, grotere wielen heeft minder invloed.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
wittebergen
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jan 2007, 18:46
Locatie: alkmaar

Bericht door wittebergen »

Ik heb nu een Formelk verlaging 5cm. veren en dempers en rijd super!!
Alleen veren vervangen is een ramp op eibach na dan maar met een complete set behoud je een goed comfort.
Nu nog 17 winterwielen maar volgende week weer 19''
Mijn vorige nr. 143 had h&r veren en dempers zeer laag (8cm) en sportief comfortabel.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

ferry395 schreef:hey pascal oo oke dat wou ik even weten ik had onder mijn t4 ook 20 en ja het reed idd nog lekker en tuurlijk guus standaard balon banden rijden altijd beter qua comfort maar ik reed met 20 inch onder de t4 en echt waar het reed niet beroerd ja je voelt wat meer op de weg maar mijn oog wil wat snap je dus 10j achter en 9 j voor gaat dus mooi ik heb al speciale t5 velgen gezien ( voor de juiste load index) en anders kunnen er mooi X5 wielen onder gr ferry
Ferry , in bijlage een foto van die T5 van een vriend van me , 174PK , 20" en -6cm verlaagd.
... En dat rijd gewoon super ! En dat plakt aan de baan , een ballonband op 16" of 17" op een T5 houd gewoonweg voor geen meter de baan... (als je wat sportief wil rijden)
... alleen spijtig dat er net voor deze foto werd genomen , net een klojo een heftruck in zijn deur had geparkeerd...


Afbeelding
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Een ballonband is een band met een hoogte/breedte verhouding van 1:1.

Deze worden voor de personenwagensector al lang niet meer gemaakt. Een "normale" band heeft een verhouding van 80:100. Dit heeft er heel lange tijd niet eens op gestaan, tegenwoordig weer wel. Ook deze soort wordt nog maar zelden meer toegepast.

Tegenwoordig zijn 70-serie banden (verhouding 70:100) al verre van iets aparts meer, maar rijden wij zelfs met busjes al op 55-serie banden (235/55R17) af fabriek.
Zulke banden ballonbanden noemen klinkt bij beter geïnformeerden ietwat raar om het maar netjes uit te drukken.

Groeten van Guus
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Bericht door ferry395 »

hey pascal en guus

ten eerste pascal ziet er super uit zo ik ga dat dus zeker doen staat mooi en tja plakt op de weg he lekker hoor

En guus ik vind 70 serie en 45 55 serie etc als ballon banden eruit zien dat het niet de juiste benaming is weet ik ook maar ik noem het zo omdat de meeste mensen dan meteen weten wat ik bedoel en we weten dat jij niet zo van de grote velgen bent maar ik weet zeker dat als ik verlaagd ben en dikke wielen en brede banden heb dat ik lekkerder op de weg lig dan een standaard t5 ik bedoel met lekkerder dus plakken op de weg ( en ga niet van comfort uit) als je een vlotte rijstijl heb ik zelf reed met mijn t4 met 235/30/20 en ja dat is plat ik weet het en mis wat comfort maar om nou te zeggen dat het slecht rijd dat zeker niet tenminste voor mij gr ferry
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

ferry395 schreef:hey pascal en guus

ten eerste pascal ziet er super uit zo ik ga dat dus zeker doen staat mooi en tja plakt op de weg he lekker hoor

En guus ik vind 70 serie en 45 55 serie etc als ballon banden eruit zien dat het niet de juiste benaming is weet ik ook maar ik noem het zo omdat de meeste mensen dan meteen weten wat ik bedoel en we weten dat jij niet zo van de grote velgen bent maar ik weet zeker dat als ik verlaagd ben en dikke wielen en brede banden heb dat ik lekkerder op de weg lig dan een standaard t5 ik bedoel met lekkerder dus plakken op de weg ( en ga niet van comfort uit) als je een vlotte rijstijl heb ik zelf reed met mijn t4 met 235/30/20 en ja dat is plat ik weet het en mis wat comfort maar om nou te zeggen dat het slecht rijd dat zeker niet tenminste voor mij gr ferry
He Ferry 395,
Wel eens gehoord van hoofdletters, punten en komma's. Als je die eens zou gebruiken, dan snappen we ook wat je ons wilt mededelen. Zoals jij schrijft is er geen touw aan vast te knopen.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

eehhh...volgens Guus past niks....... :bonk :jump :knipoog :klappen
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Bericht door ferry395 »

Hey vaniac zo beter ,beetje jammer dat je het niet kan lezen als je gewoon leest snap je het.
Tenzij je je beter voelt als een ander en dat heb jij denk ik ,dus mocht je het nu nog niet kunnen lezen lees het dan niet en kijk naar jezelf want vind dit nogal bijdehand.

Hey pascal en Guus

Ten eerste pascal ziet er super uit zo, ik ga dat dus zeker doen staat mooi en tja plakt op de weg he lekker hoor.

En Guus ik vind 70 serie en 45 55 serie etc als ballon banden eruit zien, dat het niet de juiste benaming is weet ik ook, maar ik noem het zo omdat de meeste mensen dan meteen weten wat ik bedoel.
En we weten dat jij niet zo van de grote velgen bent maar ik weet zeker dat als ik verlaagd ben (mijn bus tenminste hahah) en dikke wielen en brede banden heb ,dat ik lekkerder op de weg lig dan een standaard t5.
Ik bedoel met lekkerder dus plakken op de weg ( en ga niet van comfort uit) als je een vlotte rijstijl heb.
Ik zelf reed met mijn t4 met 235/30/20 en ja dat is plat ik weet het en mis wat comfort maar om nou te zeggen dat het slecht rijd dat zeker niet tenminste voor mij gr ferry
Plaats reactie