Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ruitenfolie verwijderen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

ruitenfolie verwijderen

Bericht door Rens 79 »

Lieve jongens en meisjes ook,

Vanmiddag, ik was net op weg naar een ter aarde bestelling,werd ik aangehouden op de A15 t.h.v Barendrecht door oom :politie .(klpd)
We zagen in het voorbij rijden dat U ruiten zijn getint en willen dit ff meten met ons apparaatje (tintman).
Resultaat de folie moest er vanaf, de zijruiten waren 27 % en de voorruit was 55 %,ze moeten 70 % lichtdoorlatend zijn en schrijven als
de ruiten minder dan 50 % lichtdoorlatend zijn,dus op de bon.
De folie moest er ter plaatse van af, anders werd het kenteken in beslag genomen en moest ik als de folie ervan af was, dit komen laten zien in Breda.
Ik zeg nog waarom helemaal in Breda :muur , hij dat is onze standplaats.
Heb toen ff mijn onschuldige gezichtje opgezet , en gezegd ik haal het er echt wel vanaf met als resultaat dat ik het op een man een man een woord een woord ,niet hoefde te laten zien in Breda en mocht het kenteken bewijs houden.

Maar omdat ik de folie er koud vanaf moest trekken zitten er nu allemaal lijmresten op de ruiten,ben al bezig geweest met wasbenzine ,
maar de ruit is nu nog meer blinderend als met de folie, het lijkt nu wel matglas :ie .
Nu is mijn vraag wie weet hoe ik die lijmresten het beste er vanaf kan halen,zonder het gebruik van een baksteen.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door henk106 »

dat is kl.t. man
maar met stickerverwijderaar is het er zo af. :zwaai
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door hendrikus »

en anders ff met een soort van scheer/ stekmesje proberen
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door sgsdebruijn »

probeer eens WD40, ff in laten werken en met een zandvrije doek poetsen.
Doe dat ook bij bv stickers uit surfzeilen halen, plakresten van prijsjes enz....

heel veelzijdig spul :knipoog
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door anita-sushi »

Stickerverwijderaar van 'Treffer'. Dat is een aquagroen spuitbusje met een oranje dop. Daarmee heb ik zelfs kauwgum en lijmresten uit textiel gekregen, dus volgens mij moet dat op gladde ramen helemaal makkelijk gaan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door matje86 »

HG stickeroplosser te koop bij praxis
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door sgsdebruijn »

Heb je nu wel een bob gekregen en hoe hoog was deze?
mijn ruiten zijn ook getint, de voorste 2 iets minder donker maar ik denk nog te donker volgens de wetgeving, ik zie/hoor het wel als ze wat te klagen hebben
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Als je niet met de te donkere ruiten wil rondrijden, dan kun je ook zelf vrijwillig bij oom :politie langs gaan om de doorlatendheid van je ruiten na te meten.
Gewoon even melden dat je de auto gebruikt gekocht hebt met deze setup en graag wil weten of deze folie binnen de wettelijk toegestane verduistering past....
Ik neem aan dat ze wel graag willen dat je de folie verwijderd als ie te donker is, maar grote kans dat ze, omdat je zelf komt om te onderzoeken OF de folie er op mag, niet verlangen dat je het ter plekke verwijderd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door Rens 79 »

sgsdebruijn schreef:Heb je nu wel een bob gekregen en hoe hoog was deze?
mijn ruiten zijn ook getint, de voorste 2 iets minder donker maar ik denk nog te donker volgens de wetgeving, ik zie/hoor het wel als ze wat te klagen hebben
De prent van oom agent :politie was 90 pleuries. :muur
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door Ron---63--- »

Dat is balen Rens, kost weer extra duiten, maarja je hebt er toch een paar jaar van kunnen genieten he. Zien we eindelijk weer wie er in de bus zit :bifun :bifun

Hopelijk krijg je alle lijmresten eraf, er zijn immers al genoeg opties gegeven

Groet Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Lotus 770
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:21
Locatie: Dokkum

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door Lotus 770 »

Met brasso koperpoets wil de lijm soms ook wel oplossen, geprobeerd met een prijsstikker op een kunstsof klokje :driveT5
:T44EVER

Groeten

Wilco
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door wiel t5 »

Ja met een baksteen ben je het snelste klaar maar zelf heb ik het al eens eerder gedaan met thinner,die lost de lijm wel op,maar droogt oop weer vlug op.je hebt vrij veel thinner en ook veel poets doeken nodig. groetjes wiel.
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door Rens 79 »

Allen bedankt voor de reactie's, :yes
Ik heb van een collega profesionele sticker verwijderaar (spuitbus) gekregen,en daar gaan we morgen middag ff mee aan de slag.

Ron ....ik heb er wel een aantal jaren van kunnen genieten,en wist dat dit er een keer van moest komen,

Grtz Rens
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door dennisvt4 »

was het niet zo dat je geen object (=folie) of verkleuring (= coating) op je voor en voorste zijruiten mag hebben

en zoals gezegd dat je er niet echt problemen mee krijgt als je binnen die norm zit van 70 %

en toch zou ik het er niet meteen afhalen vanwege die lijm resten, ga later wel terug en zet er 2 andere ruitjes in
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: ruitenfolie verwijderen

Bericht door Rens 79 »

Zoals ik eerder gemeld heb ben ik vanmiddag ff bezig geweest met de spuitbus.
Wat een kl.te baan is dat :muur ,ben met het raam aan de bestuurders kant begonnen,
op het raam spuiten, een paar minuten laten inwerken en afwrijven met een doek zo werd mij verteld.
Nou vergeet het maar,ik weet niet of het er mee te maken heeft dat het er al een jaar of 5 opzit ,
maar met een doek krijg ik het er niet af.

uiteindelijk is het wel gelukt , 1 uur voor een portier raampje er op spuiten en dan gelijk met een pasje zo'n plastic creditcard ding,eraf
steken.
Nog 1 portierraam te gaan,van oom agent moest de voorruit folie er ook af ,nou daar begin ik echt niet aan,zo'n portierraam
kan je nog makkelijk bij, maar om bij de voorruit overal alles netjes weg te halen moet toch echt het raam eruit.

Hoe kan ik eventueel een nieuwe ruit claimen via de verzekering want dat is voor de voorruit de enige oplossing.

Grtz Rens
Plaats reactie