Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

174 turbo op 131

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

Goedendag mede WJW-ers

zoals de titel al vermeld heb ik een vraag mbt de turbo van een 174. Ik wil deze zelf monteren op mijn 131.
Weet iemand wat voor aanpassingen hiervoor gedaan moeten worden? Ik heb zelf vernomen dat ik alleen de luchtinlaatpijp moet vervangen, dat de rest zo moet passen.

Na deze 'ombouw' zal de bus naar JD gaan voor een chip op maat.

Alvast bedankt.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 174 turbo op 131

Bericht door heemskerk »

robindekeiser schreef:Goedendag mede WJW-ers

zoals de titel al vermeld heb ik een vraag mbt de turbo van een 174. Ik wil deze zelf monteren op mijn 131.
Weet iemand wat voor aanpassingen hiervoor gedaan moeten worden? Ik heb zelf vernomen dat ik alleen de luchtinlaatpijp moet vervangen, dat de rest zo moet passen.

Na deze 'ombouw' zal de bus naar JD gaan voor een chip op maat.

Alvast bedankt.
Ik heb mij wijs laten maken dat de AXD en de AXE identiek zijn op turbo, software en bak(kortere verhoudingen) na. Er zijn twee soorten 128kw turbo/uitvoeringen`dacht ik. ben wel benieuwd het kostenplaatje.
Ook zou de accelaratie beter zijn dan de 128kw standaard door kortere 96kw bak. Gaat bonnetjes opleveren..... :politie
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

heemskerk schreef:
robindekeiser schreef:Goedendag mede WJW-ers

zoals de titel al vermeld heb ik een vraag mbt de turbo van een 174. Ik wil deze zelf monteren op mijn 131.
Weet iemand wat voor aanpassingen hiervoor gedaan moeten worden? Ik heb zelf vernomen dat ik alleen de luchtinlaatpijp moet vervangen, dat de rest zo moet passen.

Na deze 'ombouw' zal de bus naar JD gaan voor een chip op maat.

Alvast bedankt.
Ik heb mij wijs laten maken dat de AXD en de AXE identiek zijn op turbo, software en bak(kortere verhoudingen) na. Er zijn twee soorten 128kw turbo/uitvoeringen`dacht ik. ben wel benieuwd het kostenplaatje.
Ook zou de accelaratie beter zijn dan de 128kw standaard door kortere 96kw bak. Gaat bonnetjes opleveren..... :politie
Kortere bak is ook meer schakelen en schakelen is ook weer snelheid. dus waar ligt dat omslag punt, ligt er ook weer aan hoe zwaar je bent...

Wacht nog op het juist antwoord.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Donald4Motion »

Je kan even JB bellen. Daar had je ook gevraagd voor die grotere turbo.
Die weet precies van hoe en wat.
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: 174 turbo op 131

Bericht door BigRuud »

Een 174 pk axe motor heeft ook een andere Twee-massa-vliegwiel.

Ik snap niet waarom je niet gelijk een 174 pk hebt gekocht dan, jij ziet toch niet op een paar euro? Wat een gedoe om een paar centen uit te sparen.



:wjw :wjw :wjw :wjw :wjw :wjw :wjw
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

Donald4Motion schreef:Je kan even JB bellen. Daar had je ook gevraagd voor die grotere turbo.
Die weet precies van hoe en wat.
Jos kan het er wel op maken natuurlijk, maar dan moet ik die turbo wel bij hem kopen...

aangezien ik het zelf wil doen...
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

BigRuud schreef:Een 174 pk axe motor heeft ook een andere Twee-massa-vliegwiel.

Ik snap niet waarom je niet gelijk een 174 pk hebt gekocht dan, jij ziet toch niet op een paar euro? Wat een gedoe om een paar centen uit te sparen.



:wjw :wjw :wjw :wjw :wjw :wjw :wjw
Heb deze bus 2,5 jaar geleden gekocht. Startte toen net eigen bedrijf, was gek zat dat ik al zo'n bus kon kopen met een 2.5

Nu vind ik dat de bus wel paar pk's extra kan gebruiken.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Donald4Motion »

robindekeiser schreef:
Donald4Motion schreef:Je kan even JB bellen. Daar had je ook gevraagd voor die grotere turbo.
Die weet precies van hoe en wat.
Jos kan het er wel op maken natuurlijk, maar dan moet ik die turbo wel bij hem kopen...

aangezien ik het zelf wil doen...

je hebt alleen totaal geen garantie dan. Voor die paar knakken meer zou ik geen risico's nemen.
Komt bij mij eerlijk gezegd wel knieperig over. Jij een turbo erop zetten, JD een software tuning en als het fout gaat dan heb je weer slechte verhalen in de wereld.
Ik vraag me ook af of JD de boel wel zou willen tunen als jij zelf een turbo erop zet. Hij zet wel zijn naam op het spel als het fout gaat.

En ieder zijn vak he'. De turbo erop zetten is het probleem niet, het heel houden van alles is de kunst.
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

Donald4Motion schreef:
robindekeiser schreef:
Donald4Motion schreef:Je kan even JB bellen. Daar had je ook gevraagd voor die grotere turbo.
Die weet precies van hoe en wat.
Jos kan het er wel op maken natuurlijk, maar dan moet ik die turbo wel bij hem kopen...

aangezien ik het zelf wil doen...

je hebt alleen totaal geen garantie dan. Voor die paar knakken meer zou ik geen risico's nemen.
Komt bij mij eerlijk gezegd wel knieperig over. Jij een turbo erop zetten, JD een software tuning en als het fout gaat dan heb je weer slechte verhalen in de wereld.
Ik vraag me ook af of JD de boel wel zou willen tunen als jij zelf een turbo erop zet. Hij zet wel zijn naam op het spel als het fout gaat.

En ieder zijn vak he'. De turbo erop zetten is het probleem niet, het heel houden van alles is de kunst.
Wat is 'knieperig'?

De turbo die ik wil komt van een 174 af. Zelfde als jou dus. Chippie ergbij en +/- 200 pk. Gaat echt nix aan kapot hoor.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Richard-221
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Andelst

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Richard-221 »

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met deze http://www.vtune.nl Tuner?

Gr. Richard
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Donald4Motion »

Richard-221 schreef:Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met deze http://www.vtune.nl Tuner?

Gr. Richard
Ik ken ze niet maar zie wel dat ze 3maanden motor garantie geven. Da's al meer als andere soortgelijke zaken doen :toppie
Het is eigenlijk gewoon een standaard ' veilige' tuning als je naar de 174Pk kijkt; 204Pk/460Nm
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

Donald4Motion schreef:
Richard-221 schreef:Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met deze http://www.vtune.nl Tuner?

Gr. Richard
Ik ken ze niet maar zie wel dat ze 3maanden motor garantie geven. Da's al meer als andere soortgelijke zaken doen :toppie
Het is eigenlijk gewoon een standaard ' veilige' tuning als je naar de 174Pk kijkt; 204Pk/460Nm
Nee hoor kijk maar goed uit! straks gaat er wat kapot en dan is het de schuld van de tuner! :bonk
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

Richard-221 schreef:Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met deze http://www.vtune.nl Tuner?

Gr. Richard
Ze zijn wel goedkoop in verhouding met anderen.
Het vermogen wat ze opgeven is precies hetzelfde als wat anderen opgeven.

Bij JD weet ik dat je auto dat vermogen ook echt levert! bij anderen heb ik daar soms mijn twijfels over (die hebben vaak ook geen bank om het tegendeel te bewijzen)


Bij JD kan je trouwens niet op de bank met een verlengde bus...
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: 174 turbo op 131

Bericht door BigRuud »

[/quote]

Nee hoor kijk maar goed uit! straks gaat er wat kapot en dan is het de schuld van de tuner! :bonk[/quote]



Voel ik hier wat cynisme Robin? :ie Of ben je een beetje pissed dat niet iedereen het met je eens is?

:wjw :wjw :wjw :wjw :wjw :wjw
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: 174 turbo op 131

Bericht door RickyT5 »

Gewoon dat ding naar JD brengen, zeggen wat je wil (andere turbo enzo), betalen en lekker gerust rondrijden met garantie. Vindt je dit te duur of kan je het niet betalen, dan doe je het niet, of je gaat er effe voor sparen.

Mijn mening...
Rick
Plaats reactie