Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 of T5

vragen over de T5
Plaats reactie
gerjan355
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2009, 08:52

T4 of T5

Bericht door gerjan355 »

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een andere auto. Dit moet een bus worden ivm een beginnend bedrijf. Omdat ik in het verleden al twee keer een T4 heb gehad heb ik mijn vrouw overtuigd om een Transporter te kopen.

Zij wil heel graag een T5. Ook ik ben erg gecharmeerd van het uiterlijk van de T5. Echter na onderzoek op internet kom ik een bak met verhalen tegen dat de T5 lang de kwaliteit van een T4 niet heeft,

Ik zit niet te wachten op een bus welke om de 5000 km hoge kosten genereert omdat er weer iets kapot is.

Wij hebben nu een auto van 2004 en eigenlijk wil ik ook niet in bouwjaar achteruit. En de T4 is in 2003 gestopt.

Wat zijn jullie ervaringen met de T5.....

Dus wordt het :driveT4 of :driveT5 ????

Misschien is dit onderwerp al eerder behandeld op dit forum, maar ik kon dit zo gauw niet vinden.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: T4 of T5

Bericht door harry t5 191 »

:driveT5 :klappen :klappen :klappen

:wjw :T54LIFE :toppie

oja, :wjw hier ! :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Re: T4 of T5

Bericht door evertvink »

Mijn collega heeft een t5 van 2004 130 pk automaat
hij heeft alleen een waterpomp gehad voor de rest niets op banden en remblokken na.
auto heeft 190.000 km gelopen
Die van mij is van 2005 geen automaat maar heeft ook de waterpomp en koppeling tussen airco en waterpomp gehad.
Bus heeft nu 143.000 km gelopen.
dus dat valt allemaal wel mee
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: T4 of T5

Bericht door chv »

Misschien moet je deze vraag ook even voorleggen op het T4 forum?

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: T4 of T5

Bericht door henkiepenkie »

tuurlijk hoor je veel verhalen over "problemen" met busjes,
alleen,, alle tevreden bus eigenaren zetten niet elke dag op het internet hoe tevreden/blij ze zijn met hun bussie. (zonder problemen)
en dat zijn er veel, heelveel zelfs.


groetjes,

henk
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: T4 of T5

Bericht door Wim T4 935 »

:T44EVER :T44EVER :T44EVER :T44EVER :T44EVER

De T5 is gewoon een kwalitatief mindere auto als de T4. De materialen zijn dunner en minder duurzaam als voorheen en mijn grootste minpunt is die versnellingspook uit het dashboard. In een enkele cabine met vast tussenschot kunnen de stoelen niet eens in de achterste stand.

Natuurlijk is de T5 een modernere auto, denk hierbij aan de motoren met meer PK's en de 6 versnellingsbak, maar ik heb 100 keer liever een T4 uit 2003 dan een T5. En zeker geen T5 uit de eerste produktiejaren 2003 2004 en 2005 want de gelukkigen ten spijt die hebben statistisch gezien nou eenmaal veel kinderziekten. En dat laatste geven een aantal dealers gewoon ronduit toe.

:T44EVER :T44EVER :T44EVER :T44EVER :T44EVER
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: T4 of T5

Bericht door BigRuud »

Wim T4 935 schreef::T44EVER :T44EVER :T44EVER :T44EVER :T44EVER

De T5 is gewoon een kwalitatief mindere auto als de T4. De materialen zijn dunner en minder duurzaam als voorheen en mijn grootste minpunt is die versnellingspook uit het dashboard. In een enkele cabine met vast tussenschot kunnen de stoelen niet eens in de achterste stand.

Natuurlijk is de T5 een modernere auto, denk hierbij aan de motoren met meer PK's en de 6 versnellingsbak, maar ik heb 100 keer liever een T4 uit 2003 dan een T5. En zeker geen T5 uit de eerste produktiejaren 2003 2004 en 2005 want de gelukkigen ten spijt die hebben statistisch gezien nou eenmaal veel kinderziekten. En dat laatste geven een aantal dealers gewoon ronduit toe.

:T44EVER :T44EVER :T44EVER :T44EVER :T44EVER
Wel weer een lekker zuur stukje, :ie heb je wel eens in een T5 gereden Wim? Ik ben dus in de luxe positie dat ik echt kan vergelijken want ik heb beide gehad en ben in bezit van mijn 2e T5. :lach Ik zou dus nooit never niet terug willen naar mijn T4. Die bus niks mis mee maar is dus wel gewoon verouderd. En wat jij als nadeel opgeeft vind ik een voordeel, Je zit veel relaxter en je hoeft niet met je hele lichaam die grote pook heen en weer te gooien.

Wat ik vaak lees zijn het de mensen die niet een T5 kunnen betalen meestal zuur doen over de T5, elke auto of bus heeft wel iets ook die van mij heeft heus wel eens iets gehad maar dat is te verwaarlozen.

Dit is dus de waarheid, en geschreven door een T5 rijder. Bedreigingen en advocaten kunt u sturen naar de Heer Painter te Bergen. :yes :yes :yes
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
tom
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:20

Re: T4 of T5

Bericht door tom »

Helemaal met de vorige spreker eens. Bijna niemand zet op het forum hoe goed zijn of haar t5 is. Dat is hetzelfde als je in het ziekenhuis bent, dan hoor je ook alleen maar elende en lijkt het of de hele wereld ziek is, maar er zijn gelukkig nog steeds meer gezonde dan zieke mensen.

En laten we eerlijk zijn, wat rijden betreft is het toch wel een groot verschil hoor. T5 is gewoon een moderne zeer confortable bus welke er ook nog eens waanzinnig uit ziet. Dus laat je niet teveel beinvloeden door uitsluitend negatieve zaken over de t5 te lezen, maar bedenk je maar dat er veel meer tevreden t5 dan ontevreden rijders zijn.

Groet,

Tom :driveT5 :wjw
gerjan355
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2009, 08:52

Re: T4 of T5

Bericht door gerjan355 »

Er zit natuurlijk wel wat in dat niet iedere T5 slecht is. Echter met mijn geluk met auto's kopen, koop ik natuurlijk weer een slechte.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een T5. Deze is nou eenmaal moderner.

Ik heb wel het idee dat ik beter één uit 2006 kan gaan zoeken. Maar die kosten ook weer meer.

........
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: T4 of T5

Bericht door robindekeiser »

ik heb mijn bus met 20.000 gekocht. nu 100.000 erop staan. Alleen de standaard onderhoudskosten.

130pk handbak.
rijd er toch flink mee, alleen nooit zwaar beladen.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: T4 of T5

Bericht door Rafke 108 »

Ik heb de twee en tja... de ene bus is niet echt te vereglijken met de andere hoor...
Mijn t4 Caravelle 1998 (bijna 200.000km) heeft me nog geen rooie duit gekost... Hoewel nu de ABS-sensor stuk is, maar dit kan ook te wijten zijn aan het feit dat ie een tijdje geleden bijna 6 maand niet gereden had... Deze is vinnig, vlot, comfortabel en een streling voor het oog...
Mijn T5 Multivan 2003 (170.000km) heb ik nog maar een jaartje... Het verschil is wel enorm... Stiller, zuiniger, nog comfortabeler, ... Echter is de weglegging wat minder (T4 ligt als blok op de weg), en zijn de gebruikte materialen inderdaad op sommige punten wat 'fragiler' en 'krasgevoeliger', 'k spreek van het interieur dan hé... Door dat ie wat stiller rijdt, hoor je natuurlijk wel gauw al de nevengeluidjes... Zo kraakt mijn rechterschuifdeur nogal (de linkse hoor je nooit), heb je soms is een rammeltje in de binnebekleding, enz enz...
Ik ben dan wel meer te spreken over de comfortopties in de T5 (binnenverlichting met 1 knop aan te doen -> in een personenbus is dat wel handig, uitgebreidere boordcomputer, meer aflegvakken, airco werkt wel beter), het is nu éénmaal een modernere auto...
Ohja, mijne is van 2003, ik heb enkel de Turbo stuk gehad...
Véél succes!
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: T4 of T5

Bericht door Wim T4 935 »

:yes :yes
Laatst gewijzigd door Wim T4 935 op 09 okt 2009, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: T4 of T5

Bericht door matje86 »

he advocaad naar az?
:bifun
ps de t3 is ook veroudert maar stuurt nog heeerlijk
evenals de t2 en de t1 :love :T44EVER
ook daar zitten 4 wielen onder
1 stuur- 2 ramenlappers
1 achteruitkijkspiegel
en ga zo maar door
heb je geld koop je een t5
heb je geen geld koop je een staatslot( ben je wel te laat voor morgen , die goeie heb ik al :love )
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
mafrada
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2009, 19:54

Re: T4 of T5

Bericht door mafrada »

[/quote] is niks zuurs aan mijn stukje, het is gewoon mijn eerlijke en oprechte mening.
En ik heb HELAAS duizenden kilometers in een T5 gereden. Ik pas er gewoon NIET in, de zit is waardeloos met die pook uit het dashboard. Mijn rechter been zit permanent klem tussen de pook en het stuur. En die 6 bak wat moet je ermee? De 1 is zo kort dat je net zo goed in zijn 2 kan wegrijden. :muur

Je opmerking over de beleving van een T5 in relatie tot het wel of niet kunnen betalen zegt meer over jou als over mij. Ik laat die dan ook volledig voor jouw rekening.[/quote]

Wat een onzin zeg.
Hoe zien jou benen er dan uit als je klem zit tussen de pook en het stuur??? de pook bij een T-5 zit in het dashboard maar goed.
En of het met geld te maken heeft of niet ik koop elke 1,5 jaar een nieuwe (nu 2 x T-4 en 4 x T5)en ik kan me herinneren dat, toen ik voor het eerst in de T-5 reed het gevoel van BUSJE bijna weg was. Ik stapte van een T-4 Caravelle in een T-5 transporter en idd hij was niet zo luxe en mss niet zo mooi maar o jee wat reed de auto fijner.
Als ik nu een bus zou moeten kopen zou ik idd een T-5 kopen en niet met automaat (mijne nu wel maar dat zijn garantie auto's).
Heb naast gewoon onderhoud nooit vreemde dingen mee gemaakt en dit heeft volgens mij dan ook te maken met geluk of met pech.
Daarom zou ik zeggen, betaal iets meer bij een dealer die de historie van de bus kent en blijf bij zo'n dealer dan is hij ook coulant mocht er iets mee zijn. LET OP dat het een BTW bus is, ivm met BTW en investering aftrek.
Plaats reactie