Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bi-xenon in orginele koplampen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door F. de Boer »

Hallo mede wjwérs,

Heeft ook iemand bi-xenon in orginele koplampen zitten?

Ik ben hier naar opzoek , maar je ziet door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand nuttige tips waar ik op moet letten!

Wat zijn slechtte merken en wat zijn de goede.

Alvast bedankt.

Ferens de Boer
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door GerJol 716 »

Ik heb een set van Pilot erin zitten, nu weliswaar in de heldere koplampen, maar deze kunnen zo in de originele lampunits geplaatst worden. De ballasten zijn nu kleiner als voorheen, en daardoor makkelijker in te bouwen.
Ik heb sinds de aanschaf geen problemen gehad met deze set.

Gerard
Laatst gewijzigd door GerJol 716 op 31 okt 2009, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door F. de Boer »

GerJol 716 schreef:Ik heb een set van Pilot erin zitten, nu weliswaar in de heldere koplampen, maar deze kunnen zo in de originele lampunits geplaatst worden.

Gerard
Waar heb je dit setje weg gehaald en wat koste dit ongeveer.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door GerJol 716 »

Deze heb ik 24-01-2009 in laten bouwen door Otosam in Zwaag/Hoorn.
Was toen een aktie voor € 249,- H4 Bi Xenon Pilot 4300K incl. inbouw.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door Roger B. (11)61 »

is nooit fijn voor je mede weggebruikers, xenon conversie verblindt vrijwel altijd, in niet-heldere koplampen altijd.

leuk dat je zelf meer licht hebt.... je mede weggebruikers ook, maar dan in hun gezicht................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door Harry 341 »

Als je koplampen goed zijn afgesteld en het beeld is goed is er geen sprake van verblinding...Met één koplamp of verkeerd afgestelde verlichting rijden is veel vervelender...(voor de tegenligger).
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door Roger B. (11)61 »

heel simpel, een lamp met lijnen in het glas geeft in meer of mindere mate strooilicht, aangezien xenon veel feller is dan gewoon H4 licht is ook dat strooilicht veel feller. Dus ook de verblinding door het strooilicht. Het is niet voor niets dat fabrieksmatig met xenon uitgerustte koplampen ALTIJD helder glas hebben.....

Daarnaast is het licht in de gebundelde straal ook veel feller en zal dus eerder verblinden.

Zet tig auto's met xenonconversie naast elkaar met één origineel xenonverlichtte ertussn in het donker en ga er 500 meter vandaan staan.... Wedden dat je die ene er zo tussenuit pikt, puur op het feit dat ie minder verblindt (moet je niet een renault nemen want die verblinden ook met origineel xenon)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door F. de Boer »

Zijn er naast xenon ook speciale halogeenlampen die meer licht geven dan standaard halogeen?
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door Harry62 »

Zit volgens mij gewoon tussen de oren :zwaai
Het is veeeeel feller dus ga je er in kijken en je er aan ergeren.
Probeer maar gewoon er langs te kijken ipv er naar toe, .........en zelf met groot licht te knipperen :bonk

Ik rij al 3 jaar met Xenon en ben er uiterst tevreden over. En wil ook niets anders.
Ik krijg weinig tegenliggers die knipperen. Volgens mij gaan die er wel aan wennen uiteindelijk.

Maar hoe dan ook, voor en tegenstanders blijven er altijd.
Maar het feit is dat er steeds meer komen. Al was het al om het mileu. Het is zuiniger :bifun

Straks komt er van alles met LED licht en dat zal ook wit licht zijn, of rood of geel of groen. Ook heel fel.
Kijk maar eens naar sommige stoplichten
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door Harry62 »

F. de Boer schreef:Zijn er naast xenon ook speciale halogeenlampen die meer licht geven dan standaard halogeen?
Er zijn lampen die 30% of soms 50% meer licht beweren te geven. Kosten ook behoorlijk meer dan de standaard lampen.
Ze geven wel iets meer licht maar niet zoveel dat je het echt merkt.

Wat je nog wel kunt proberen is je lampen rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Dus het draadje welke naar de lamp gaat
op een relais aansluiten en de relais direct + op de lamp laten schakelen. Scheelt al weer wat licht
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door rolf768 »

Heb sinds kort ook bi xenon van lux.pro en koste maar 80 eurotjes, 8000k had er xenon in maar miste vooral als er iemand met groot licht ree het seinen.
Moest er wel om lavhen dat groot licht was echt niks.

Rolf 768 :driveT4 :T44EVER :wjw
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door guust »

Xenon bouwen in originele koplampen is verboden. Er staat een code op koplamp die aangeeft wat voor een type lamp gemonteerd dient te worden. Als er een afwijkend type lamp geplaatst is, dan is dat goed voor een bekeuring. Politie schijnt daar nu beter op te letten.
Ik geloof dat het ook een APK afkeur is, of gaat worden.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door bartt4 »

guust schreef:Xenon bouwen in originele koplampen is verboden. Er staat een code op koplamp die aangeeft wat voor een type lamp gemonteerd dient te worden. Als er een afwijkend type lamp geplaatst is, dan is dat goed voor een bekeuring. Politie schijnt daar nu beter op te letten.
Ik geloof dat het ook een APK afkeur is, of gaat worden.
Is al weer achterhaald het mag weer gewoon. europese eis. En bij de apk hoef je alleen te zien of het licht beeld ok is
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door Roger B. (11)61 »

bartt4 schreef: Is al weer achterhaald het mag weer gewoon. europese eis. En bij de apk hoef je alleen te zien of het licht beeld ok is
Dat europeesche eis is zulke kolder.... Voor Nederland geld het schijnbaar wel dat als het in europa mag, het in NL ook moet mogen, maar andersom niet...

Xenon achteraf doormiddel van conversie-kit inbouwen is hier in Duitsland verboden, middels origineel-xenonarmaturen mag het wel MITS voorzien van automatische koplamphoogte regeling en koplampwasinstallatie.

Sterker nog als ik een auto heb die ik in NL RDW laat keuren, en breng deze direct daarna naar de TUV wordt ie afgekeurd als ie niet aan de duitse eissen voldoet.. Andersom... Auto naar de RDW, afkeur, dan naar de TUV en zorgen dat ie daar goedgekeurd wordt, met TUV papieren naar RDW, zondermeer goedkeur.... Nou jij weer met europeesche regelgevingen :muur :muur :muur :muur :muur :muur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: bi-xenon in orginele koplampen

Bericht door F. de Boer »

bartt4 schreef:
guust schreef:Xenon bouwen in originele koplampen is verboden. Er staat een code op koplamp die aangeeft wat voor een type lamp gemonteerd dient te worden. Als er een afwijkend type lamp geplaatst is, dan is dat goed voor een bekeuring. Politie schijnt daar nu beter op te letten.
Ik geloof dat het ook een APK afkeur is, of gaat worden.
Is al weer achterhaald het mag weer gewoon. europese eis. En bij de apk hoef je alleen te zien of het licht beeld ok is
Hee die Bart,

Heb jij nog een leuke xenon setje in de aanbieding?

Groet Hiemstee
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Plaats reactie