Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Harry4motion

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Harry4motion

Bericht door Harry4motion »

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik me graag even voorstellen, ik volg al een tijdje dit gezellige forum :yes
Ben momenteel in het trotse bezit van een T5 LWB 4 motion. kleur zwart, ik geloof dat het officeel black magic heet, maar het is in ieder geval metallic zwart, vind ik persoonlijk heel mooi (als hij net gewassen is :nuts ) zwart leren bekleding.open dak en TV, tja TV zat er al in toen ik hem kocht, is een beetje overdreven maar toch wel leuk. Eigenlijk vreemd dat je wel TV mag kijken in de auto en niet mag bellen :bonk
Alle lettertjes achter zijn rood, en hij is gechiped, was ook al toen ik hem kocht, heeft nu volgens de geleerden 211 pk en rond de 500 nm, weet niet of dit klopt want ik heb hem nog niet op een rollerbank gehad, wil ik trouwens nog wel een keertje doen. :jump
Ik geloof dat hij gechiped is bij DGS. Verder vind ik die 5 cilinder roffel echt heerlijk, en dat is voor mij een reden om niet over te stappen op de gefacelifte T5. (plus de benodigde munten berg) Al is er geloof ik nog 1 rood lettertje over. DSG zo ik wel heel mooi vinden.
Ik heb als naam Harry4motion gekozen, beetje afgekeken van Donald4Motion, ik hoop dat je het niet erg vind :knipoog laten we maar zeggen: immitatie is de grootste vorm van vleierij. Mijn echte naam is Dimitri, maar vrienden noemen me Harry, dat is makkelijker
Ik probeer nog een paar foto's te plaatsen, daar staat hij zich groot te houden tussen de Porsches, en dat doet hij goed!
P.S. Als je geen foto's ziet zijn tips over het plaatsen van foto's welkom :bifun

Vriendelijke groet Harry :T54LIFE
Bijlagen
Transporter voor.jpg
Transporter achter.jpg
Transporter binnen 2.jpg
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Harry4motion

Bericht door Harry 341 »

Wees Welkom!!En wat een mooie bus!!
grtz.Harry
Bijlagen
Kopie van Kopie van IMG_5923.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Harry4motion

Bericht door Rafke 108 »

Inderdaad een héél mooie bus :)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Harry4motion

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier! :zwaai
Inderdaad een pracht bus!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Harry4motion

Bericht door Donald4Motion »

Hallo Dimitri,

Welkom hier op :wjw

Je hebt een hele goeie naam hoor :toppie
Mooie wagen joh en wat blinkt die zeg, en ook nog een 4Motion, dat plakt lekker op de weg he' :ikrij

Misschien al tijd voor een kleine 'pimp my ride'
Zo'n grill onderin zou wel erg mooi staan :winter
ong.55eurie's

Veeeeel plezier met je 'ride' , enne ga je er verder nog iets aan/mee doen?
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Harry4motion

Bericht door Harry4motion »

@Donald4motion

Ik zit te denken aan een ander luchtfilter, heb het idee dat hij soms wat weinig lucht krijgt?
En er zitten nu luchtveren achter op, maar hij staat daardoor wat hoog, ik kan het niet in hoogte verstellen, maar als je hem start hoor je vaak wel even de compressor gaan, misschien hier een regelingetje op zodat ik de hoogte achter wat kan aanpassen?
En een achteruitrijcamera kan geen kwaad, ik heb hem vandaag net terug van de schade hersteller, zat net voor het linker achterlicht een deukje, met inpakkeren had ik een paaltje niet gezien :muur koste 800,- heb je denk ook wel een camera voor :bonk maar ja.
Verder heb ik een bescheiden subwoofer liggen, die moet onder de achterbank, maar ik weet niet of ik deze omhoog kan klappen? heb wel al een beetje zitten zoeken op het forum.
En mijn 4 zomerbanden zijn een beetje kaal aan het worden, moeten volgende zomer andere onder. Ik ga binnenkort mijn winterbanden eronder zetten, maar deze zitten op de standaard stalen velgen, ziet er dus iets minder strak uit, dus misschien hier ook andere velgen voor?
Tja eerst maar weer eens iets proberen te verdienen :groteogen :T54LIFE
Peter 1154
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 nov 2009, 21:37

Re: Harry4motion

Bericht door Peter 1154 »

Welkom,

Ziet er gaaf uit die bus :love :klappen
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Harry4motion

Bericht door Donald4Motion »

Dimitri,

Luchtvering moet wel in te stellen zijn door inderdaad een regelunit.
Je zou eens bij VBsuspention.nl kunnen navragen. misschien is het wel een systeem van hun of kunnen ze een oplossing voor je verzinnen.
Luchtvering rijdt nog niet zo 'strak' als een schroefset of een verlagingsset heb ik van horen zeggen, maar uiteraard wel veel meer comfort.

Ik weet niet of je een roetfilter hebt maar (zoja) je moet eens in de gaten houden of die vaak regenereerd.
Je hebt behoorlijk wat koppel en met een roetfilter is meestal maar 480nm mogelijk.
anders blaast die continu je roetfilter vol en moet die weer regenereren, wat ook weer vermogen kost.
dit is een continu cyclus die je dan krijgt en kan ook aanvoelen als 'vermogensverlies'

Mocht je eens op een rollenbank willen kan je eens bij JDengineering.nl langs
Die kijken dan ook gelijk hoe het vermogen eruit komt, dus of er geen pieken inzitten enzo.
cijfers zeggen meestal niet veel, een grafiek van je vermogen wel.
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Harry4motion

Bericht door Charles 1065 »

Hele mooie bus kerel!
Enne vanzelfsprekend welkom op :wjw

Groet Charles
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Harry4motion

Bericht door Harry4motion »

@Donald4Motion
Ik weet eigenlijk niet zeker of er een roetfilter op zit, ik denk het wel, hij is uit April 2008.
Heb nog niets gemerkt van het regenereren dus misschien betekend dit wil dat hij of geen roetfilter heeft, of geen 480 Nm koppel? :ikrij
Bij JD langs lijkt mij een goed plan, die heeft er volgens mij erg veel verstand van, en weet ik meteen hoeveel PK en Nm hij nou echt heeft. Hij geeft in iedergeval geen pluim als ik gas geeft, dat deed mijn vorige wel. Dit was een 1.9 86 pk uit ik geloof 2002, toen was ik nog in loondienst :bonk
Was ik trouwens ook al erg blij mee met die bus, die heb ik toen laten chippen bij Chipmeister, is toen erg goed bevallen. Heb een foto gemaakt van mijn teller toen ik 170 reed, standaard haalde hij ongeveer 155. Later toen ik mijn bus weer in had geleverd omdat ik een binnenfunctie kreeg ging een collega er in rijden, maar voor de zekerheid had ik mijn chip maar weer laten verwijderen, om problemen op de zaak te voorkomen. Deze collega ging natuurlijk nooit de 170 halen :yes toen heb ik hem wijsgemaakt dat hij zijn spiegels en zijn antenne in moest klappen :nuts :bifun
Ga zondag naar Duitsland kan ik kijken hoe hard hij gaat :groteogen
Ben in ieder geval nog steeds heel blij en 4motion werkt echt perfect, zeker in een bus. Omdat een bus toch wat hoger is tilt hij wat sneller een voorwiel een beetje op in de bocht, en zeker bij regenachtig weer slip je dan wat sneller. Ik had hiervoor ook al een auto met 4motion, een Seat Leon Cupra4. Dit was ook echt een geweldige wagen, deze heb ik moeten verkopen omdat ik voor mezelf begon.
Maar nu ik dan deze bus bij elkaar heb verdient ben ik wel weer heel blij. :gekte
Plaats reactie