Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Storing dashboard, symbol

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Storing dashboard, symbol

Bericht door Dimitri-Turbo »

IK heb sinds vanmiddag een storing... het lampje in mijn tellerbak gaat branden (oranje) het is een driehoekje met een uitroepteken erin en een pijltje erom heen... iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Aangezien ik het boekje kwijt ben kan ik het zelf niet opzoeken en hier op de site kan ik via de zoekfunctie niets vinden... maar dat zal wel aan mij liggen..

Dimitri
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Storing dashboard, symbol

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Let op Dimitri,

Zo over genomen uit mijn service boekje:

Knippert, elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP) of aandrijfslipregeling (ASR) regelt.

Brandt, storing in ESP of ASR of uitgeschakeld.

Het controllelampje heeft de volgende funties,
Lampje brandt bij het inschakelen van contact ca 2 sec ter controlle van de werking.
Het lampje knippert tijdens het rijdenals het ESP of de ASR in regeling is.
Het lampje brandt bij een storing in het ESP of de ASR.
Het lampje brandt als het ESP of de ASR uitgeschakeld is.
Het lampje brandt ook bij een storing van het ASB omdat het ESR-systeem samen met het ASR werkt.
Gaat het controlle lampje direct branden nadat u de motor heeft gestart, dan kan het systeemzichzelf hebben uitgeschakeld. U kunt in dat geval het ESP of de ASR weer inschakelen. waneer het controlle lampje uitgaat, werkt het systeem weer naar behoren.

Verder geen idee, hoop dat je er wat mee kunt.

Grtzz
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Storing dashboard, symbol

Bericht door Dimitri-Turbo »

het blijft branden na starten.... zal eens het eea proberen door de asr knop in te drukken oid... anders heb ik geen idee wat het is! ESP/ABS zal dan wel niet werken op dit moment... zal dan maar rustig rijden en maandag eventueel naar de garage gaan als het probleem niet is verholpen!

Het sprong spontaan aan onder het rijden terwijl ik over een hobbel op de snelweg reed.... ik denk dat het ding :nuts kierewiet is.....
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Storing dashboard, symbol

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Af gelopen zondag hadden we ook wat problemen, geen power. En tijdens het rijden/optrekken ging dat lampje even knipperen. Idd na het drukken op de ASR knop heeft hij niet meer geknippert. Misschien goed geluk.
Maandag maar na de garage en eventueel even laten uitlezen, wees voorzichtig zodat je ook niets kapot maakt. Reperaties zijn duur!!!!

Sucses
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: Storing dashboard, symbol

Bericht door marko t5 114 »

Als je het lampje ziet knipperen tijdens het optrekken slippen je wielen door. Was de weg nat/vochtig? Zo ja, dan zul je in die weersomstandigheden het gaspedaal iets minder diep moeten indrukken tijdens het optrekken. Het overkomt mij ook als de herfst invalt en de wegen weer nat zijn en voorzien van afgevallen boombladeren. Gelukkig krijgt de T5 er geen vierkante wielen van, zoals bij de NS. :nuts Als het lampje continue brandt, kan de schakelaar van de ASR ingedrukt zijn. Één keertje drukken en het lampje zou uit moeten gaan. Ik wens je succes!
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Storing dashboard, symbol

Bericht door Dimitri-Turbo »

Even een update... het lampje bleef branden... knopje drukken op dashboard maakte allemaal niets uit! Afgelopen weekend nog even zo rond gereden in de hoop dat het weg zou gaan maar NEE :gif .... Ik dus mijn agenda afgelopen zondag aangepast zodat ik maandag naar de garage kon..

Maar toen....... :ie starte ik maandag morgen de auto en er was niets meer te zien :nuts Symbol is weg en nu 1000km en 5dagen verder en nog steeds niets...
Ben maandag toch maar even naar de garage gereden om te vragen uit te lezen .... maar ze konden NIETS vinden :ie .... Ze keken mij aan van waarom ben je hier eigelijk? je hebt geen foutmelding en we kunnen ook niets vinden, zonder te hoeven afrekenenen mocht ik weer weg :zwaai
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Storing dashboard, symbol

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Nou gelukkig maar, kun je de inhoud van je portemonee voor wat anders gebruiken.

Grtzzz
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Storing dashboard, symbol

Bericht door Dimitri-Turbo »

In iedergeval bedankt voor het meedenken :toppie

In de kerstvakantie gaat ie de garage in voor een grote beurt en 2 nieuwe achterbandjes om de Solace velgen :knipoog
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Plaats reactie