Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gevolgen verwijderen dubbele cabine

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
richie280
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 dec 2007, 04:18
Locatie: Uden, Holland

gevolgen verwijderen dubbele cabine

Bericht door richie280 »

Ik ben van plan om de dubbele cabine uit mijn bus te halen. Weet iemand of ik dan ook minder belasting moet betalen ivm zitplaatsen? Ik hoor het wel, bij de belastingdienst konden ze me niet verder helpen, toch heeft iemand mij ooit eens verteld dat de kosten dan lager zijn.

alvast bedankt, richie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gevolgen verwijderen dubbele cabine

Bericht door Multivan Generation »

Het gewicht wordt dan,
als je hem laat omkeuren als enkele cabine,
ongeveer 75 kg lager.

Als je nu op het kenteken bijvoorbeeld 1750 kg weegt,
dan zou je bij de weging misschien wel lager uit kunnen komen.
Maar of het in de houderschapsbelasting scheelt?
Het zou net een klasse kunnen schelen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: gevolgen verwijderen dubbele cabine

Bericht door Roger B. (11)61 »

vraag wel even goed na of je geen problemen krijgt bij een controle.

Je auto staat als dubbel cabine op kenteken en voldoet niet meer aan de inrichtingseissen die daarvoor gelden als je je schot werwijderd (blijft nog steeds grijs kenteken, dus zal wel meevallen) als ze daar moeilijk over gaan doen kun je beter even herkeuren en dan meteen zorgen dat ie zo licht mogelijk is bij de weging, dan kan het een paar euri schelen in de houderschapsbelasting
dit heeft niets te maken met het aantal zitplaatsen, maar puur vanwegen eht kenteken gewicht, als dit een klasse lager ligt betaal je ook een klasse lager....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
josc
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 nov 2009, 19:51

Re: gevolgen verwijderen dubbele cabine

Bericht door josc »

Als je het schot verwijderd val je niet meer onder grijs. moet dan opnieuw gekeurd worden met het gevolg het betalen van de bpm. Wil je echt minder wegenbelasing betalen plaats een klein hefdak, haal al de luxe van je wagen af voor de keuring, maak een slaapplaats voor 2 pers, gaskookplaatje, en spoelbak met watertankje. Deze regel gegevens zijn te vinden bij de belasingen. Dan pas ga je na de keuring veel minder belasting betalen.
josc :ikrij
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: gevolgen verwijderen dubbele cabine

Bericht door René »

Als je het schot verwijdert val je nog steeds onder grijs. Alleen de tekst dubbele cabine komt niet meer op je kenteken te staan.
Ombouwen naar camper kost je ook nog BPM, en dat kan aardig in de papieren lopen.

René
josc
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 nov 2009, 19:51

Re: gevolgen verwijderen dubbele cabine

Bericht door josc »

De bpm wordt bepaald naar de leeftijd van de wagen en het luxe paket wat er vanaf de aankoop op is geplaatst.
Het ging toch om goedkoper te rijden en als je hem binnen 1jaar of twee verkoopt moet je het niet doen.

josc :ikrij
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: gevolgen verwijderen dubbele cabine

Bericht door frank884 »

Berrie en Rene schreef:Als je het schot verwijdert val je nog steeds onder grijs. Alleen de tekst dubbele cabine komt niet meer op je kenteken te staan.
Ombouwen naar camper kost je ook nog BPM, en dat kan aardig in de papieren lopen.

René
En met de kilometerheffing in het achterhoofd is het nog maar de vraag of het camper
rijden nog zoveel voordelen heeft
Vele doen / deden het voor veel minder houderschapsbelasting te betalen
maar dat voordeel vervalt dan.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie