Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afstandbediening standverwarming California

vragen over de T5
Plaats reactie
Bartacus1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jul 2009, 11:48

Afstandbediening standverwarming California

Bericht door Bartacus1 »

Hallo,

ondanks dat de winter nu op zijn retour is toch nog even een vraagje over de standverwarming....

Tot na de batterijwissel heeft de afstandbedieninge van de standverwarming het prima gedaan. Zoals in de gebruiksaanwijzing stond kan ik op een paar honderd meter afstand de verwarming aanzetten. Na de batterijdwissel is dat echter nog geen 10 meter meer. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?

Groeten,

Bart
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: Afstandbediening standverwarming California

Bericht door XAVIER »

standverwarming werkt bij mij sedert enige tijd enkel wanneer de motor draait, dus noch met afstandbediening noch met manuele bediening op het paneeltje, gaat volgende week voor de 3e maal hiervoor binnen, telkens moeten alle gegevens naar tfabriek gestuurd worden en er dan oplossingen voorgesteld. hetzelfde probleem met steeds weerkerende noodloop.
jammer van die kleine foutjes anders een prachtige wagen buiten categorie.
xavier :driveT5
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

Re: Afstandbediening standverwarming California

Bericht door jayvw »

Je kan met flippende standverwarming beter naar een echte WEBASTO installateur gaan. Ook al zit dit fabriek af in je bus gemonteerd. Bij de VW dealer kennen ze hun motoren wel maar van die standkachels kennen ze daar niet veel en kost het je veel geld voor wat nattevingerwerk .

PS. Ik heb dit probleem ook even gehad bij nieuwe batterij het is echter vanzelf beter geworden na enkele weken (???zeer vreemd maar werkt sindsdien reeds 2jaar prima)

sterkte ermee :nuts

greets
Jay
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: Afstandbediening standverwarming California

Bericht door XAVIER »

het euvel is verholpen, het is weer lekker warm wanneer ik s morgens vertrek. naar het schijnt werkt de webasto met de woon batterij, wanneer deze onder de 10.5v komt werkt de webasto niet meer. Alhoewel ik 6 dagen per week een kleine 100km woon-werk verkeer maak, zou dit toch niet voldoende zijn om deze baterijen op spanning te houden. M'n dealer raad mij aan om minstens eens in de maand de 230v gedurende een nacht (of een dag) aan te sluiten. In de garage hebben ze na onderzoek de batterijen op deze manier bijgeladen en alles werkt terug.
hij zei me ook dat dit in de handleiding staat.
:driveT5 xavier
Bartacus1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jul 2009, 11:48

Re: Afstandbediening standverwarming California

Bericht door Bartacus1 »

Gisteren weer geprobeerd met de AB de kachel te starten: weer niks! Als ik in de auto zit en probeer met de AB de kachel te starten, werkt 'ie wel....
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: Afstandbediening standverwarming California

Bericht door XAVIER »

inderdaad de ventilator binnen slaat aan maar geeft ie ook warmte of stopt hij na enkel minuten.
:driveT5
Plaats reactie