Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

asbak... ASBAK??? ... ja, asbak....

vragen over de T4
Rob en Mijni 937

asbak... ASBAK??? ... ja, asbak....

Bericht door Rob en Mijni 937 »

Tja.... sommigen zeggen misschien: waar maak je je druk over! Maar ik "zit" met het volgende:

Wij hebben, uiteraard, een asbak ik onze T4 California van 2001. We roken niet, dus daar ligt van alles in. Ooit heb ik die asbak er eens uit willen halen, en op zoek naar het "druk-dingetje" ergens boven de asbak gedrukt, ipv eronder. Niet eens hard, maar ik drukte een dun plaatje weg.... en dat verdween onvindbaar, naar achteren.
Sindsdien ben ik eigenlijk altijd een beetje bang om iets in die asbak te leggen, omdat de kans bestaat dat het in de ingewanden van het dashboard verdwijnt. Je kunt schuin opzij, in de onstane opening, de voedingsstekker van de TomTom in de sigarenaansteker voelen.

Deze week dacht ik eens te gaan informeren wat daar eigenlijk hoort te zitten... er lijkt nl. nog een soort gleufje boven de asbak te zitten, waar je misschien gewoon iets in moet schuiven.

De monteur begon eerst over duct-tape.... en toen heb ik hem eens aangekeken en gevraagd of ik er uitzag als iemand die duct-tape in zijn auto plakt om gaten op te vullen! :gekte

Natuurlijk had de man geen idee wat er zou moeten zitten, dus hij is aan het zoeken gegaan, en belde de volgende dag enthousiast op: het missende onderdeeltje (dat dus bij ons ergens achter het dashboard terecht gekomen moet zijn) kost €27,95 .... dat is nog tot daar aan toe. Maar drie kwartier arbeidsloon, maakt dat het geheel op ruim 100 euro komt, en dát is natuurlijk te gek.
Intussen weet ik nog steeds niet hoe het eruit hoort te zien, hoe het bevestigd zit of wat dan ook. Moet het dashboard ervoor uit elkaar??
Iemand enig idee??
Anders bedenk ik wel wat met plexiglas of zo... maar ik houd niet van geknoei... Dussss.... wie weet raad?

Groeten

Mijni
Roger B. (11)61

Re: asbak... ASBAK??? ... ja, asbak....

Bericht door Roger B. (11)61 »

en als je nu eens de middenconsole uit je bus schroeft, ligt dat onderdeeltje daar dan niet gewoon op de vloer toevallig? voor 30 euro kun je vrij lang schroeven....

ik heb net even bij mijn 96-er gekeken, maar kan niet ontdekken welk onderdeel je er uit gedrkut kan hebben, bij mij is het een geheel die bak waar de asbak ingeschoven is.

wellicht dat de jongere modellen een verlichting hebben of kunnen hebben en dat je die eruit gedrukt hebt... kan dus zijn dat je (een deel van) het middenpaneel moet demonteren om er bij te kunnen, indien je er al verlichting in had kan het dus ook zijn dat dat deeltje aan het draadje van de verlichting ergens achter je aansteker hangt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Donald4Motion

Bericht door Donald4Motion »

Roger B. (11)61 schreef:en als je nu eens de middenconsole uit je bus schroeft, ligt dat onderdeeltje daar dan niet gewoon op de vloer toevallig? voor 30 euro kun je vrij lang schroeven....

ik heb net even bij mijn 96-er gekeken, maar kan niet ontdekken welk onderdeel je er uit gedrkut kan hebben, bij mij is het een geheel die bak waar de asbak ingeschoven is.

wellicht dat de jongere modellen een verlichting hebben of kunnen hebben en dat je die eruit gedrukt hebt... kan dus zijn dat je (een deel van) het middenpaneel moet demonteren om er bij te kunnen, indien je er al verlichting in had kan het dus ook zijn dat dat deeltje aan het draadje van de verlichting ergens achter je aansteker hangt
\

rustig maar Roger :winter
Roger B. (11)61

unox syndroom heet dat........

(dikke worstvingertjes dus) :bifun :bifun :bifun :bifun

uiteraard moet er geDRUKT staan..... twee toetsjes in verkeerde volgorde ingedrukt met die worstjes :bonk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Rob en Mijni 937

Ach mijn beste Roger (bedankt voor je reaktie)... Ik had vroeger een collega, een smidszoon uit Limburg, die vergeefs heeft geprobeerd een redelijke typesnelheid te bereiken, om zodoende telegrafist te kunnen/mogen worden op het telegraafkantoor in Amsterdam. Albert was groot, vierkant, met kolenschoppen van handen, en ik denk dat Unox nog flatteus zou zijn geweest voor zijn vingers. Maar hij was net zo aardig als hij groot was :lach
Helaas pasten zijn vingers niet op één toets tegelijk, hij sloeg er altijd minimaal 2 tegelijk aan.
Ik hoop dat het ooit nog goed met hem gekomen is, maar telegrafist is hij nooit geworden.
Telegrafisten -> in deze tijd van e-mail en twitter klinkt dat wel erg antiek, hè? Nou, dat ben ik ook :jump

Affijn, terug naar de asbak.
De middenconsole is van het type met de flessenkoeler... dat loopt naar achter toe schuin weg.... bovendien zit-ie niet echt onder de asbak.... ik verwacht eerder dat het dingetje ergens in de ingewanden van het dashboard is gegleden. En je hebt natuurlijk gelijk, het kan best nog ergens zitten, want het is er nooit zichtbaar onder uit gekomen.
Ik heb uiteraard niet het geringste benul hoe ik (een deel van) het dashboard uit elkaar moet peuteren. Staat daar misschien ergens een handleiding van?? Op de site of elders? (ik heb al een zoektocht geprobeerd, maar niet gevonden) En dan zodanig dat een simpele ziel het snapt?
Rob is helaas ook niet zo technisch... dus ik zie ons dat niet volgende week op de camping even ondernemen.

Het gaat dus om het "plafonnetje" dat boven de asbak zit.... en dan alleen het voorste deel, want achteraan is het wél dicht.....

Ik ben nog steeds "in" voor goede ideeën.

Groeten

Mijni
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je hier iets mee?

http://www.eldiape.com/stoelverwarming/ ... arming.htm

Plaatje 6 en 7 :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
pluuke
Contacteer:

Bericht door pluuke »

Hoi Mijni

Ik heb ook even bij mij gekeken, en er is ook geen plaatje te zien of iets dergelijks.
Wel dus een gat op de plaats waar jij beschrijft, maar er zit niks in, het is dus gewoon open naar boven.

Ik zou het lekker zo laten ??

Oja, geen enkel onderdeeltje is hier te klein of te lullig om over te beginnen hoor :toppie
We zitten hier op een liefhebbersforum hè.... :yes
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Roger B. (11)61

ahhh aan de bovenkant....daar had ik nog niet specifiek gekeken, zit wel een opening volgens mij, ik had zijkanten, achterkant en zelfs onderkant bekeken.....
Tyraps, Tape en Telefoon
koos 890

Bericht door koos 890 »

Rob , ik zal je blij maken daar zit (zat) en groen stukje plastic en dat was voor de verlichting vd asbak . Dus dat het weg is , is geen ramp.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Rob en Mijni 937

Ahhhh.... vandaar dat het misschien ook zo betoeterd vast zat..... En bij de anderen dus kennelijk ook??
Betekent dat, dat er asbakverlichting in zit/zat/heeft gezeten? Geen spoor van te vinden!

Bedankt trouwens allemaal, voor het even kijken in jullie bus!!! :yes

Groeten

Mijni
Rob en Mijni 937

Multivan Generation schreef:Misschien kun je hier iets mee?

http://www.eldiape.com/stoelverwarming/ ... arming.htm

Plaatje 6 en 7 :knipoog

Yiiiiik, dat zie je me toch allemaal niet doen, hè?? Dat is ENG!! :nuts
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Het ging om de plaatjes,
zodat je weet hoe je het los kunt halen,
om zelf ook eens een goede blik te nemen in dat gebied van het dashboard :knipoog :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Rob en Mijni 937

Ik heb het gebookmarked.... misschien doen we ooit nog eens gek :ie
koos 890

Bericht door koos 890 »

Rob en Mijni 937 schreef:Ahhhh.... vandaar dat het misschien ook zo betoeterd vast zat..... En bij de anderen dus kennelijk ook??
Betekent dat, dat er asbakverlichting in zit/zat/heeft gezeten? Geen spoor van te vinden!

Bedankt trouwens allemaal, voor het even kijken in jullie bus!!! :yes

Groeten

Mijni
De verlichting komt van de sigarettenaansteeker en dat stukkie plastic is er enkeld maar om een "groene " gloed in de asbak te geven .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
pluuke
Contacteer:

Bericht door pluuke »

koos 890 schreef:De verlichting komt van de sigarettenaansteeker en dat stukkie plastic is er enkeld maar om een "groene " gloed in de asbak te geven
Een groene gloed bij blauw met rode tellers ? (roodverlichte knoppen)
Bij mij heeft er geen glaasje gezeten hoor....
Is de asbak überhaupt wel verlicht ??
Toevallig is bij mij het lampje kapot wat de ring van de sigarrettenaansteker moet verlichten.
Maar als je van onderuit door dat gat naar de fitting van dat lampje kijkt, zie je geen lampje wat de asbak zou moeten verlichten.
Rob en Mijni 937 schreef:Natuurlijk had de man geen idee wat er zou moeten zitten, dus hij is aan het zoeken gegaan, en belde de volgende dag enthousiast op: het missende onderdeeltje (dat dus bij ons ergens achter het dashboard terecht gekomen moet zijn) kost €27,95 ....
Dan weet hij nu toch wel wat het is ??
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie