Wij hebben, uiteraard, een asbak ik onze T4 California van 2001. We roken niet, dus daar ligt van alles in. Ooit heb ik die asbak er eens uit willen halen, en op zoek naar het "druk-dingetje" ergens boven de asbak gedrukt, ipv eronder. Niet eens hard, maar ik drukte een dun plaatje weg.... en dat verdween onvindbaar, naar achteren.
Sindsdien ben ik eigenlijk altijd een beetje bang om iets in die asbak te leggen, omdat de kans bestaat dat het in de ingewanden van het dashboard verdwijnt. Je kunt schuin opzij, in de onstane opening, de voedingsstekker van de TomTom in de sigarenaansteker voelen.
Deze week dacht ik eens te gaan informeren wat daar eigenlijk hoort te zitten... er lijkt nl. nog een soort gleufje boven de asbak te zitten, waar je misschien gewoon iets in moet schuiven.
De monteur begon eerst over duct-tape.... en toen heb ik hem eens aangekeken en gevraagd of ik er uitzag als iemand die duct-tape in zijn auto plakt om gaten op te vullen!

Natuurlijk had de man geen idee wat er zou moeten zitten, dus hij is aan het zoeken gegaan, en belde de volgende dag enthousiast op: het missende onderdeeltje (dat dus bij ons ergens achter het dashboard terecht gekomen moet zijn) kost €27,95 .... dat is nog tot daar aan toe. Maar drie kwartier arbeidsloon, maakt dat het geheel op ruim 100 euro komt, en dát is natuurlijk te gek.
Intussen weet ik nog steeds niet hoe het eruit hoort te zien, hoe het bevestigd zit of wat dan ook. Moet het dashboard ervoor uit elkaar??
Iemand enig idee??
Anders bedenk ik wel wat met plexiglas of zo... maar ik houd niet van geknoei... Dussss.... wie weet raad?
Groeten
Mijni