Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke kit bij plaatsing dakraam

vragen over de T4
Plaats reactie
Fr@nk
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:29

welke kit bij plaatsing dakraam

Bericht door Fr@nk »

Er zit een schuifdak in mijn t4 maar die is kapot nu heb ik een complete andere kunnen kopen (dezelfde)dus zagen hoef ik niet meer. :knipoog

maar wie heeft er nog tips waar ik op moet letten b.v hoeveelheid kit enz.en welke kit ik het beste kan gebruiken?

Gr Frank
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Hej Frank

Er zijn kleine tubes van Sikaflex 221 of 291 te koop. Hier heb je ruim voldoende aan......
Dit is de kit die in de auto- en scheepstechniek voorop staat.
Dus even naar de auto-onderdelen speciaalzaak gaan.
Lasaulec-Cartal-Brezan-noem maar op, niet Halfords of Kwantum.

Neem in elk geval nooit een siliconenkit !!!!!!!!!!!!!! nooit !!!!!!!
Als je ooit spuitwerk te doen krijgt aan je bus, vergeeft de spuiter je niet dat je die rommel gebruikt hebt.

Gewoon even een schuine kant aan de tuit maken en een mooie vlakke en brede kit rups op het frame van het raam. Dat gaat het beste.
De vorm van het tuitje is het belangrijkste bij het kitten, daarmee creeer je de juiste rups of naadvulling. Niet lopen prieken met een nat lepeltje of zo, het kan in een keer goed.

Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 703
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Westfriesland

Bericht door Vinnie »

Dennis, je kan ipv het tuitje schuin af te snijden, misschien beter een vissebek snijden in het tuitje. Volgens mij kan je dan makkelijker een ril leggen. Tip :vraagteken
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
Fr@nk
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:29

Bericht door Fr@nk »

Bedankt voor de tips
nog een vraagje moet de kit er uitkomen /persen tijdens het plaatsen ?
en dat je dit later weghaalt of blijft de kitrand onder de afdekrand van het dak zitten?
ik heb namelijk het idee dat bij me vorige dak de rand een beetje open stond.ik zag dus geen kit aan de buitenkant zitten.

Gr Frank
Geert
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16

Bericht door Geert »

Hoi Frank,

Zit zelf in de bussen wereld en wij gebruiken veel verschillende kitsoorten van sika
de meest voorkomende kit die wij gebruiken is sika 221 zwart en het is tevens ook lijm.

het beste resultaat verkrijg je als je alles goed rijnigt met sika wipe en daarna de bijde delen etst zodat de kit een zeer goede hechting krijgt.

als je de kit met een mooie rups legt dan kun je je schuifdak er mooi opleggen en een beetje aandrukken is voldoende
wat wij ook wel doen is op verschillende plaatsen een paar bumpons leggen zodat de kit overal dezelfede dikte heeft na het aandrukken.

misschien heb je hier iets aan

groetjes,

Geert :toppie
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

wij plaatsen alle ruiten met sikatack-drive. Alleen ff de beide delen ontvetten en activeren en het plakt overal aan en het zit als een huis.
En inderdaad even het spuitmondje inknippen in een V-vorm en je zet ze een mooie kitrand neer. Dakje erop en licht aandrukken en klaar is kees...
T4 2.5TDI 88pk 1999
Plaats reactie