Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Versenllingsbak vragen

vragen over de T5
Plaats reactie
jarnoW

Versenllingsbak vragen

Bericht door jarnoW »

Hallo,

Ik ben me aan het verdiepen in de versnellingsbak problematiek van de T5. Ik zie met name automaten voorbij komen die stuk gaan en ik vraag me af hoe het staat met de handbakken. Hebben deze dezelfde korte levensduur als een automaat?
Verder vraag ik me af wat er gebeurd op het moment dat er een nieuwe/ruilbak onder de auto komt. Gaat deze bak net zo lang mee als de eerste of zitten er verbeteringen in waardoor deze langer meegaan.
Stel de oude fabriek af gemonteerde bak ging 80k km mee. Gaat de nieuwe langer mee of is dit niet te verwachten en moet er over pakweg 80k weer een nieuw onder?
Donald4Motion

Re: Versenllingsbak vragen

Bericht door Donald4Motion »

Meestal proberen ze wel een modificatie toe te passen als dit kan/nodig is.

Maar de problemen vallen naar mijn mening wel mee met de automaten, tenzij je gaat 'chippen' en er meer dan 450Nm koppel uit wil halen.
Op de T4 zijn ze volgens mij wel zwakker dan op de T5
De handbakken zijn naar mijn mening gewoon erg goed en zijn toch echt zaken die je niet zal hoeven te vervangen in de tijd dat je de bus hebt, tenzij je al een aardige 'oude' hebt.
Gerrit354

Re: Versenllingsbak vragen

Bericht door Gerrit354 »

Ik zie hier ook nooit problemen langskomen met handbakken in de t5. Als die net zo goed is als in de t4 dan gaat die gewoon een paar ton mee.
Plaats reactie