Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

climatecontrole deed raar

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

climatecontrole deed raar

Bericht door henkiepenkie »

een tijdje geleden deed m,n climate control het niet goed, blies rechts koud, en links warm.
de meeste mensen herkenden dit als; een stelmotortje in het kachelhuis stuk.
maar,, net toen ik de garage opdracht wou geven van, fix it,, (halve dashboard moet er ongeveer uit), juist toen net deed de climat het weer goed.
maar,, een tijdje later weer niet dus, + de temperatuur geheugen deed het niet meer, (sprong s,ochtens hup meteen op 23 gr ipv 19.5gr wat ik de vorige dag had)
storingen uitgelezen, gereset, helaas,, niets werkte meer.
dus,,-----garagehouder,, fix it maar.
de beste man kwam er toevallig tijdens het demonteren van de zooi erachter, dat als hij aan de kabelboom zat, de kleppen wel weer werkten.
verder zoeken- hoe kan dat- blijkt dat de dikke kabelboom naar het kachelhuis toe, een rare knik maakt in het dashboard, en tegen iets aan schuurde! (stomme fout van vw mederwerker in de fabriek). al met al zo,n 10 draden doorgeschuurd.
complete kabelboom vevangen geloof ik wel,, dus,, netjes gerepareerd, en alles werkt weer naar behoren!
dus, het hoeft niet altijd aan de stelmotoren te liggen!


groetjes,


Henk
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: climatecontrole deed raar

Bericht door Jeroen T5 204 »

Zoiets heb ik gehad met de slang van mijn schuifdak. De beschermkap van de A-stijl was er iets te enthosiast opgedrukt waardoor de slang dus dubbel was geknikt.
Met als gevolg, mijn hele interieur nat van binnen :nuts

Het gaat ook allemaal wel erg snel in die fabrieken. Dus ik kan me voorstellen dat die dingen gebeuren. Maar het moest eigenlijk niet kunnen he :bonk
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie