Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 1994 benzine gas

vragen over de T4
Plaats reactie
me wentzel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2009, 21:26

t4 1994 benzine gas

Bericht door me wentzel »

hallo alemaal ik heb een probleem met de versnellingsbak nummertje vijf is uitgevallen totaal geen kracht meer op wat is hier het verstandigste om te doen de bak rammelt ook de auto heeft vier en een halve ton op de klok staan michel wentzel
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door marcel 415 »

hallo michel

dat ligt helemaal aan je zelf wat jij wilt.
is de bus verder nog oke en motorisch ook dan keek ik op de sloop voor een bak .
maar zeg je de bus is niks meer dan is het niet meer de moeite waard om te repareren.
de onze is in redelijke staat nog ,die wordt weer gerepareerd.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door repelsteeltje »

me wentzel schreef:hallo alemaal ik heb een probleem met de versnellingsbak nummertje vijf is uitgevallen totaal geen kracht meer op wat is hier het verstandigste om te doen de bak rammelt ook de auto heeft vier en een halve ton op de klok staan michel wentzel
Laatst gewijzigd door repelsteeltje op 03 sep 2010, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door repelsteeltje »

repelsteeltje schreef:
me wentzel schreef:hallo alemaal ik heb een probleem met de versnellingsbak nummertje vijf is uitgevallen totaal geen kracht meer op wat is hier het verstandigste om te doen de bak rammelt ook de auto heeft vier en een halve ton op de klok staan michel wentzel

andere bak er achter hangen en gaan met de banaan.
Ceyhun
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 00:24

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Ceyhun »

de meeste vw versnellingbakken hebben de 5e versnelling achter een klepje zitten. deze klepje zit achter je linker voorwiel. als het probleem alleen maar om de 5e versnelling gaat, dan zou ik er naar laten kijken voordat je een andere bak koopt of de bus op de sloop gooit.

heb zelf ook 2 keer gehad dat de 5e versnelling kapot ging. ik heb het zelf verholpen. de tandwielen had ik toen bij ronald morrien gekocht(2e hands van een sloopbak).

succes ermee
Acv power
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door RPS »

Klopt het dat dit misschien de synchromes ring kan zijn, is pas in een topic aan de beurt geweest.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Plaats reactie