Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

glaspanelen op t5

vragen over de T5
Plaats reactie
johanuneken
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:46

glaspanelen op t5

Bericht door johanuneken »

heeft iemand eerder donkere glaspanelen gemonteerd op de t5? handige tips voor montage??welke kit??hoe monteer ik ze??

mvgr johan
VW T5 2.5T
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: glaspanelen op t5

Bericht door Rick »

Beste Johan,
Ik heb een poosje geleden glaspanelen 'laten' plaatsen. Dit werd gedaan met professionele zwarte ruiten montage kit. Dit is te koop bij de betere doe het zelf zaak of bij een automaterialen-handel. De achterzijde van de bus werd goed ontvet en vervolgens werd de rand waar de kit kwam te zitten met hecht-primer ingesmeerd. Dit was van het merk Bison maar welke naam het exact had weet ik niet!

Op de buitenranden van de glaspanelen werd vervolgens kit aangebracht en met grote zuignappen tegen de bus aan gedrukt. Goed kijken of het goed zit en daarna met schilderstape even op een paar punten vastplakken om te voorkomen dat het zakt.

Succes! :zwaai

(p.s. Het is leuk om jezelf even voor te stellen hier. Maar dat is zeker niet verplicht!)
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: glaspanelen op t5

Bericht door sep »

Wat je ook doet ,ga voor echte glas panelen ,en laat de metalen en kunstoffen versies voor wat ze zijn .....glas is veruit het mooiste ...en qua prijs maakt het weinig uit .
Ik zelf heb gewoon de achterste ruiten van de combi uitvoering besteld ,vervolgens voorzien van donkere ruiten folie (let wel op dat je de folie niet over de rand plakt waar de kit hoort te zitten )
De ruiten kit kun je gewoon bij een autoglas bedrijf kopen ...of gewoon de ruiten door hun laten plaatsen ....kosten vallen meestal wel mee ...ook kan een autoglasboer je de ruiten wel van folie voorzien...ben je in een keer klaar ...wat de ruiten trouwens kosten p stuk weet ik niet meer ,maar het viel volgens mij wel mee ....
Je krijgt in ieder geval een hele andere bus qua uitstraling met glas panelen .

Mvg Sep
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: glaspanelen op t5

Bericht door heemskerk »

Ik heb ook de originele gecoate glazen ramen. Na alle ellende die ik voorbij zag komen omtrent de kunststof- en aluminiumpanelen was die keus niet moeilijk. Met folie krijg je er een mooi donker effect mee maar er zit ook een nadeel aan ten opzichte van de gecoate variant; Bij het gebruik van folie krijg je van die kleine 'luchtcirceltjes om de zwarte puntjes van de 'smetrand'. Ik bedoel de overgang van de buitenste zwarte rand naar blank glas, deze bestaat uit steeds kleiner wordende stippeltjes die op het glas liggen. Juist daar om het stippeltje blijft er altijd een beetje lucht tussen de folie en het glas zitten. Misschien een beetje mieren****** maar het resultaat is met coating veel strakker.

Als afwerking geen issue was had ik wel een Koreaanse bus gekocht.... Konijnenhokken!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: glaspanelen op t5

Bericht door raymondo »

ik heb op me nieuw t5 gp standaard kunsstof panelen. deze zijn stukken beter dan van de oude t5... zoals jullie weten mag glas officieel niet. en misschien zijn de nieuwe zwarte panelen een goede optie.. weet niet wat het kost maar waarschijnlijk niet zoveel als glas met coating of folie.... neem je toch glas.. laat het dan coaten.. want de folie ga je toch een beetje aan ergeren.. vooral als je DC heb met donker glas dan is de folie toch een andere tint dan je cabine.. en dan de rand over de zwarte stipje...was niet echt fraai. ( mijn ervaring)
kijk anders even in mijn fotos... http://www.mijnalbum.nl/Album=S7UIDSJL zijn pikzwart die panelen en een goede kwaliteit kunststof....
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: glaspanelen op t5

Bericht door harry t5 191 »

Glas mag weLLLLLLLLLLLLLLLLLL !!!!

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: glaspanelen op t5

Bericht door raymondo »

excuses dan.... had deze discussie 3 jaar terug met aanschaf van toen een nieuwe t5 met die slechte glaslookpanelen.. met veel tegenstribbelen van de dealer toen en voor eigen risico kreeg ik toen glas ipv kunststof..... zelfde soort discussie kreeg ik deze week weer....

over speakers voor de radio in de wand van dubbele cabine... deze mogen niet meer boven de rugleuning gemonteerd worden alleen onder de zitting.... boven de rugleuning hoogte mogen geen gaten worden gemaakt in de wand. dit was ook van wege de bpm en grijs kenteken of iets..... wat klopt hier dan van???
Laatst gewijzigd door raymondo op 16 okt 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
geha
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:19

Re: glaspanelen op t5

Bericht door geha »

Alleen glas mag links achter niet! Als je daar een blind paneel hebt kun je daar wel glas overheen plakken.
Dit geldt alleen bij dubbele cabine en grijs kenteken.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: glaspanelen op t5

Bericht door henrib »

harry t5 191 schreef:Glas mag weLLLLLLLLLLLLLLLLLL !!!!

:T54LIFE :wjw :toppie
klopt glas mag ik heb hem ook besteld met rondom glas
gaat om een verlengde multivan
johanuneken
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:46

Re: nieuwe mat t5

Bericht door johanuneken »

is er ook een andere optie dan een nieuwe mat voor mijn t5 te kopen bij de dealer,deze zijn bij de dealer nog wel aan prijs (60,-) zou wel graag 1 hebben die doorloopt voor de stoelen en vw logo er in.

graag reaktie!!!!

B.V.D Johan
johanuneken
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:46

Re: glaspanelen op t5

Bericht door johanuneken »

ik zou ook graag de nieuwe type multivan achterlichten willen hebben in mijn bus,zijn deze al in de omloop??? heb zelf wel 1 met deuren,geen klep!

mvgr johan
Plaats reactie