Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

60.000 km beurt

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

60.000 km beurt

Bericht door dickydick »

Beste WJW'ers,

mijn boordcomputer geeft aan dat ik voor beurt moet. teller staat op bijna 60.000 km. rij met longlife olie en ga dus voor tweede beurt.
Kan iemand mij vertellen wat er bij zo'n beurt gedaan en vervangen wordt en wat de kosten zo ongeveer zullen zijn.
iik rij met multivan 174pk automaat highline.
Dank voor jullie reacties
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Re: 60.000 km beurt

Bericht door Matthijs hoek »

Als je dat wilt weten moet je niet zon auto kopen :bifun :bifun :bifun
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 60.000 km beurt

Bericht door heemskerk »

Matthijs hoek schreef:Als je dat wilt weten moet je niet zon auto kopen :bifun :bifun :bifun
Wat een :bonk :bonk :bonk reactie Matthijs. Ik vind de vraag redelijk. De vrager wil namelijk weten wat de mogelijke kosten zijn, niets meer of minder. Dat het mogelijke antwoord sterk afhangt wie dat werk uitvoert - dealer of anders - of dat de kosten mede bepaald worden door wat er naast het reguliere onderhoud bij 60.000km gedaan moet worden denk aan banden (die willen wel vlotjes op zijn na 60.000km zeker bij grotere maatvoeringen) is een vriendelijker manier om te reageren :toppie :toppie :toppie

@ Dickydick: FF je dealer bellen; daar zijn gestandariseerde prijstabellen voor, wel exclusief meerwerk van wat men eventueel tegenkomt maar dan kun je een inschatting maken.
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: 60.000 km beurt

Bericht door dickydick »

Matthijs bedankt voor niks en Heemskerk bedankt voor je reactie. Ga cker ff bellen.

groetjes DickyDick

o ja bandjes al vervangen bij 35.000. beetje stevige rijstijl :ikrij
T5 Multivan Highline 128kw TDI
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: 60.000 km beurt

Bericht door emil »

zit wel een kern van waarheid in wat matijs zegt , als je een top of the bill auto rijd betaal je
met zulk soort dingen ook the bill
beetje hard gesteld dat wel
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: 60.000 km beurt

Bericht door dickydick »

ben ook niet bang voor de prijzen wil gewoon weten wat er gedaan wordt en wat de kosten zijn
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 60.000 km beurt

Bericht door Donald4Motion »

dickydick schreef:ben ook niet bang voor de prijzen wil gewoon weten wat er gedaan wordt en wat de kosten zijn
Het is inderdaad wel handig om de 'flatrate' prijzen te weten van zo'n beurt.
Ik kan er weinig aan doen, maar als ik bij de garage weg ga na een service beurt dan voel ik me toch altijd genaaid :bonk
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Re: 60.000 km beurt

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo,

Als het goed is zit er bij je auto bescheiden ook een onderhoudsboekje bij ik heb het idee dat daar
in staat wat er gedaan word maar de prijs zou ik niet durven zeggen.

Veel rij plezier.

De Groenten

De Bloemenman 211 :driveT5 :driveT5
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 60.000 km beurt

Bericht door Pascal-141 »

dickydick schreef:Beste WJW'ers,

mijn boordcomputer geeft aan dat ik voor beurt moet. teller staat op bijna 60.000 km. rij met longlife olie en ga dus voor tweede beurt.
Kan iemand mij vertellen wat er bij zo'n beurt gedaan en vervangen wordt en wat de kosten zo ongeveer zullen zijn.
iik rij met multivan 174pk automaat highline.
Dank voor jullie reacties
Bij mijn T5 zijn bij 60.000km alle filters vervangen (behalve het brandstoffilter) , 1 aandrijfashoes vervangen , de longlife olie vervangen , en de olie van de tiptronic is ook vervangen geweest .
Prijs ? Geen idee , de VW garage heeft het gratis gedaan :lach (had toen net de auto tweedehands gekocht)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: 60.000 km beurt

Bericht door pieters »

Hallo wjwellers,

Tsja zon 60000km beurt.
Ik wil ook best de top of de bill betalen, als daar alles naar uitgevoerd word.
Maar dat is niet zo.

Je moet natuurlijk wel in de gelegenheid zijn en ook wat mogelijkheden hebben.
Maar een standdaard 60000km beurt hoeft niet veel voor te stellen.
Het gaat er niet alleen om wat er gedaan moet worden maar ook gewoon wat er aan een auto kan mankeren.
Ik heb geloof ik 100000km gedaan met mijn achterste remblokken.
Maar ook totaal niet abnormaal is dat ze al bij 20000km versleten kunnen zijn.
Dit kun je niet op papier zetten. AFhankelijk dus van de rijstijl, belading, werkverkeer, of snelweg km.

Ik doe al het onderhoud vanaf na de eerste beurt zelf.
Garantie vervalt daarbij onmiddelijk. Maar of dat werkelijk nadelig is vraag ik mij af?
Volgens mij wordt er in een autoleven bij vw meer verdient op het onderhoud dan aan de verkoop.

En de standaard dingen die gewoon stuk gaan bij de t5, blijven toch gewoon stuk gaan onderhoud bij de garage of niet.
En dat zijn er nog al wat.
Goed onderhoud blijft gewoon erg belangrijk. Kleine dingetjes stappelen zich alleen maar op. en op het laatst krijg je een auto met gebruiks aanwijzingen of zelfs een gevaarlijke auto.

Kijk olie aftappen een filter vervangen dat gaat allemaal wel lukken.
Maar wil je je remolie verversen , en je achterste remblokken vervangen en je cilinders terug stellen dan is dag gelijk al veel lastiger.
En wat voor de een lastig is is voor de ander een makkie.
Voor het eventueel uitlezen van de auto bij een storing ben je toch vaak op de dealer aangewezen.
Suddes
Plaats reactie