Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraagprijs verkoop

vragen over de T4
Plaats reactie
pietermans
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:20

vraagprijs verkoop

Bericht door pietermans »

Hoi,

Ik heb een vraagje: ik ben van plan mijn t4 te verkopen (en voor een t5 te gaan, dubbele cabine, kindje op komst en wat meer rijcomfort), maar nu vraag ik me af hoeveel ik nog zou mogen rekenen voor mijn (belgische) t4.

Het is een wijsneus uit 2000, gesloten bestelwagen. Heeft 210.000 km, 1,9 td. Altijd goed onderhouden. Een 4 maanden terug heeft ie een nieuwe startmotor en een nieuwe uitlaat gekregen. Wat lakschade, maar verder perfect in orde.
Verder: de t4 heeft aan beide kanten een schuifdeur. Ik heb de bus ingericht en gebruikt als surfbus, dus heb ik de tussenwand er uitgehaald (tot de helft, is geen probleem voor de keuring in Belgie). Ik heb er ook een schuifdak in geïnstalleerd en de laadruimte is geïsoleerd en netjes bekleed.

Iemand enig idee?

Ook tips ivm een nieuwe aankoop (dubbele cabine) zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt!

pieter
pietermans
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:20

Re: vraagprijs verkoop

Bericht door pietermans »

niemand?
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: vraagprijs verkoop

Bericht door SCOTT »

pietermans schreef:niemand?
Wij zijn allemaal in protest omdat je je T4 verkoopt :winter .
Ik zou eens op verkoop-sites kijken als kapaza, 2de hands, marktplaats wat ze nog vragen voor een gelijkaardige bus. En dan nog kijken wat je er nog extra ingestoken / vernieuwd hebt, waarvan de waarde kan stijgen voor je VRAAGprijs.


groeten,
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: vraagprijs verkoop

Bericht door DNS »

Gewoon even kijken voor hoeveel vergelijkbare Transporters te koop staan. Zonder de auto echt te zien is het sowieso lastig in te schatten (foto's zouden al wel een beetje helpen :knipoog ). Aangezien het om een 1.9TD gaat en TDI 's toch wat populairder zijn, zou ik op een keer op een euro of 3.000, misschien 4.000 rekenen. Kan natuurlijk meer zijn als de auto er mooi bij staat, LM velgen en andere accesoires heeft, etc. (Het is altijd maar net wat de gek ervoor geeft hè... :bonk ), maar momenteel verkopen de T4's toch wel een beetje moeizaam. Als ik het zo lees heb je nu een enkele cabine in de T4. De algemene voorkeur bij particulieren ligt toch veelal bij een dubbele cabine. Particuliere verkoop vergt sowieso wel een lading geduld als je er een goede prijs voor wil hebben. Export verkoop is wel mooi snel, maar daar betaal je ook voor met een lage verkoopwaarde.

Je kan natuurlijk ook eens kijken hoeveel inruil je ervoor krijgt en hoeveel korting je krijgt zonder inruil. Dan kan je ook berekenen wat je er voor terug moet hebben. Wil je de auto trouwens in België of Nederland verkopen? Is ook wel belangrijk natuurlijk.

Kortom, erg veel factoren die de waarde van je bus bepalen. Als het dan uiteindelijk allemaal te duur wordt, kan je altijd nog een dubbele cabine installeren in je T4. Is voor ons nog altijd comfortabel genoeg hoor. :knipoog
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: vraagprijs verkoop

Bericht door DNS »

jan2009 schreef:Dus best ook intressant voor een surfer of als basis voor een campertje ?
Voor een camper-ombouw is die 2e schuifdeur wel lastig i.v.m. plaatsing van het keukenblok, maar als surfbus ideaal: kan je vanaf 2 kanten bij je gear en hoef je niet meer door de bus te manouvreren om ergens achteraan een vinnetje vandaan te peuteren. :toppie

Maar zijn er al foto's van de bus? Je kan hier natuurlijk altijd even de interesse peilen. :knipoog
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
pietermans
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:20

Re: vraagprijs verkoop

Bericht door pietermans »

Bedankt alvast voor de antwoorden!

Verkopen in België lijkt natuurlijk het makkelijkst, tenzij er een Nederlander is die interesse heeft :bonk ?. En uiteraard zou ik liefst nog zo veel mogelijk voor willen krijgen :-). Ik heb eens op internet gekeken en vind daar wel soortgelijke busjes terug, waar ze toch nog 5000€ voor vragen ('vragen' natuurlijk).

Ik heb eens gezocht naar een foto, maar geen gevonden. Zal eens kijken of het me lukt er eentje te maken.

Oh, en nog een vraagje: weet er iemand of er zoiets bestaat als een uitneem-dubbelcabine? (Een vriend van me heeft een T5 waarvan hij de dubbelcabine kan uitnemen/inplaatsen als ik me niet vergis, zonder al te veel werk)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vraagprijs verkoop

Bericht door Pascal-141 »

pietermans schreef:Bedankt alvast voor de antwoorden!

Verkopen in België lijkt natuurlijk het makkelijkst, tenzij er een Nederlander is die interesse heeft :bonk ?. En uiteraard zou ik liefst nog zo veel mogelijk voor willen krijgen :-). Ik heb eens op internet gekeken en vind daar wel soortgelijke busjes terug, waar ze toch nog 5000€ voor vragen ('vragen' natuurlijk).

Ik heb eens gezocht naar een foto, maar geen gevonden. Zal eens kijken of het me lukt er eentje te maken.

Oh, en nog een vraagje: weet er iemand of er zoiets bestaat als een uitneem-dubbelcabine? (Een vriend van me heeft een T5 waarvan hij de dubbelcabine kan uitnemen/inplaatsen als ik me niet vergis, zonder al te veel werk)

Je kan er wel rond de 4000eur van krijgen in Belgie , de TDI's zijn meer geliefd en brengen ook meer op.
Je kan er eventueel ook 5000 van vragen , om dan nog iets te laten afbieden ...

Wat betreft de zogenaamde "uitneembare" dubbel cabine : in Belgie is dat absoluut verboden . De wand bij een dubbel cabine moet er vast ingemonteerd staan , alsook de gordelbevestigingen en de bevestiging van de bank .
Je kiest ofwel voor een dubbel cabine, ofwel een enkel cabine , maar allebei kan je ze niet hebben...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie