Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitlijnprobleempje

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Uitlijnprobleempje

Bericht door Ron---63--- »

Heren, ik heb al een poosje dat mn bus ietwat trekt naar rechts, met zowel zomerset als winterset.
Was het woensdag zat en ben spontaan een filiaal ingereden waar ze het nog "quick" schijnen te doen ook. :nuts

Hebben jullie ff, want is een aardig verhaal geworden :lach

De bus op de brug, handel allemaal aangesloten en wat gesteld. Afgerekend 47.50 euro en de weg weer op.
Merkte totaal geen verschil, dus ik gelijk weer terug.

"Mmm......vreemd zeg.......het is altijd goed zo......zo doen we het altijd, nou zet m maar weer binnen meneer, kijken we wel weer eventjes."

Weer voor de 2 keer alles aangesloten, weer iets aan de sporing verbeterd en moest toen goed wezen.
Ik met 2 verschillende uitlijnuitdraaitjes (apart woord wel) weer de weg op, weer geen verbetering...... :bonk

Gelijk bij thuiskomst gebeld dat het nog niet in orde was. "Komt u deze week nog maar eventjes langs meneer"

Ik belde vanmorgen 9.30 dat ik weer langskom en of 14.30 uur schikt en de uitlijnbrug vrij is?
"Ja hoor geen probleem, komt u maar langs"
Kom ik daar aan, na mn ochtenddienst (ben dan niet altijd op mn vrolijkst ) kreeg ik te horen: tja er staat nu een auto op die brug zonder remmen, kunt u om half 5 terugkomen?
GRRR gelijk er bovenop gesprongen dat die auto eraf gehaald moest worden, dat werd gelijk gedaan gelukkig. Afspraak is afspraak.

Toen de bus erop. Ze tilden de voortrein op zodat de wielen loskwamen. Met 2 man eraan draaien of er soms ergens speling in zat ofzo.
"Heren" zei ik, "Het probleem is de wielvlucht, die is niet in orde, dáár moeten jullie stellen voor de wielvlucht" ! Ik wees naar de bovenste fusee (wist ik van Bart :toppie )

"Huh ??? Watte is datte dan", zo keken ze dus.

Bedrijfsleider erbij gehaald en die zei: "dan moet je maar naar de MERCEDES dealer om te laten verhelpen want dat gereedschap hebben wij niet????"
Nou lekker weer dan, weten ze het verschil wel tussen VW en Merc........pffffff
Ja, ik wilde een beetje grappig doen dat ik dat op "de club" had gehoord, werd nog uitgelachen ook, hebben ze hier ook al clubs voor? :ie Mijn bloed begon toen al iets warmer te worden.....

Er schijnt een soort stang besteld te moeten worden, die tussen beide voorwielen geplaatst dient te worden om zo de wielvlucht af te kunnen stellen en die hadden ze niet. Is toch niet nodig? Naja, ze konden er niks aan doen, dus brug weer naar beneden .

"Fijne dag nog meneer" en hij liep weg. Dacht het dus ff niet he..... :bonk

Ik riep m terug vroeg m vriendelijk of ik mijn geld terug kon krijgen (47.50) , nou volgens mij zag hij water branden !!
"Nee dat doe ik niet want we hebben de sporing toch verbeterd?" Hij refereerde aan het uitlijnrapport.
"Ja dat zal wel, maar mijn klacht is niet opgelost, ik ben nu al voor de 3e keer hiero en er is nog niets opgelost, maar jullie hebben alleen geld uit mn zak getrommeld !"
"Maar we hebben er wel werk aan gehad meneer.........."

"Ja.....EN ??
"Ik wil gewoon mn geld terug ja!!"

"Nou, ik ga wel ff in overleg met mn collega....."

Komtie terug: "ik zal het goed met u maken: fifty-fifty".
Zo koppig als ik ben, zeg ik : "nee ga ik niet mee accoord, ik wil het gehele bedrag terug."
"Meneer ,ik kan niets meer voor u betekenen."

Laat ik m nog het foldertje zien wat je krijgt bij afrekenen over de beste garantie enzo blabla.
Staat een stukje in over: "Geen gekibbel garantie, ............nou dat klopt ook niet erg dan meneer de bedrijfsleider."

Loop ik boos naar mn bus, zeg dat ik er werk van ga maken durft die zak hooi nog te zeggen: "fijne jaarwisseling !!"
"Ja voor mij wel maar de jouwe wordt minder leuk, want ik ga gelijk het hoofdkantoor bellen thuis."
"Gaan we persoonlijk doen nu, vroeg hij nog......."
"Ja, als jij niet een klacht op kunt lossen en dan evengoed geld ervoor durft te vragen, wordt ik nogal pissig ja. Je hoort er nog van !!"

En ik reed boos achteruit de brug af.....

Gelijk zojuist het hoofdkantoor gebeld en de zaak uitgelegd, wat het uitlijn probleem was en hoe het "opgelost" werd.....
Ik werd in mijn gelijk gesteld, alles is genoteerd en ik zou er misschien vandaag nog van horen..
Ben benieuwd dus !

Zo.......hehe moest het ff kwijt hoor, stelletje prutsers zijn het daaro :boos :boos :boos

Wordt vervolgd.... :lach

Groet Ron
Laatst gewijzigd door Ron---63--- op 30 dec 2010, 16:51, 5 keer totaal gewijzigd.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uilijnprobleempje

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij had je een slechte ochtenddienst en stond je wat "kort aan de kar'. :zwaai

Tsja, als het niet goed is, dan is het niet goed he..
Heb je ooit eens een stoeprandje geraakt?

Welterusten he :knipoog :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Uilijnprobleempje

Bericht door René »

Ron, dat jij een ochtend humeur hebt, :gif daar kan die kwikfit niets aan doen hoor. :gif :gif
Meteen op je teentjes getrapt :politie :politie :politie

Ron, je hebt helemaal gelijk.
Na de 2e ochtend dienst heb ik ook meestal een kort lontje.
Wanneer wilde je ook alweer langskomen ;) :nuts ( ooh ja, dan hebben we beide vrij)

Nu even serieus

Hoop dat het netjes opgelost wordt voor je. Anders hier eens bij euromaster langs, die mannen weten tenminste wat ze doen.
Zelfde soort probleem gehad, nergens goed te krijgen en via hun alles in orde.
Weet niet of Peter er nog werkt, maar das een vakman!! (is niet op donderdag aanwezig)

René
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Uilijnprobleempje

Bericht door Ron---63--- »

Ho ho, ff wat rechtzetten :knipoog
Punt 1, ik heb geen ochtendhumeur
punt 2 , ik heb fijn gewerkt vandaag
punt 3, ik was woensdag al pissig dat het niet in 1 keer goed kan,
punt 4, geen stoeprandje geraakt, altijd zuinig op het bussie,
punt 5, niks welterusten, ben nu eten aan het koken
punt 6, Bart T4 gaat het voor me oplossen :toppie

oh, ik vond nog een foto van iemand :jump
Bijlagen
untitled.JPG
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door Han G »

Je hebt het wel lekker van je af kunnen schrijven :klappen
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door Harry 341 »

Ron..Punt 1...hier heb je zelf om gevraagd.....Kwik Sh..... :bifun :bifun
Ga gewoon naar Albatros op de Dokweg in IJmuiden...Altijd goed! Of Naar Deni in Zwanenburg...Nieuwste spullen,net nieuw pand!Is ook wjw ler....
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door koos 890 »

Ron , van dat korte lontje klopt niet hoor want je zwaaide vanmiddag heeel vriendelijk en je lachte toen nog . :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
daan de buschaufeur
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 dec 2007, 20:38
Locatie: geersdijk

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door daan de buschaufeur »

bij ons is de shit fit een soort integratiebedrijf
ze moeten daar idd. alles nog leren manager incluis.
er blijven zo weinig addressen over waar je goed geholpen wordt :muur :zodenkikerookover
goedkoop is niet altijd goed
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door Ron---63--- »

Kijk.......zo mag ik het horen Koos :yes Ik was inderdaad vriendelijk aan het zwaaien en toeteren dus daar lag het niet aan he :lach :lach
Dit bedrijf staat er nog maar een half jaar, heeft het nieuwste van het nieuwste maar als het personeel niet eens weet waar en hoe je de wielvlucht (camber? watisdat?) kunt stellen, zegt dat al genoeg. Was een mannetje van een jaar of 19 met een zeer moeilijke naam. De bedrijfsleider was meer een tiran, zo van : doe dit, doe dat, parkeer die auto daar enzo, een vervelend type dus :bonk
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door bartt4 »

:werkaanT4 ron je heb :mail
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door René »

Hoe rijd ie nu Ron?
met andere woorden: Is ie nu reeds opnieuw uitgelijnd naar tevredenheid?

René
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door Ron---63--- »

Hey Rene,
Bus rijd nog hetzelfde, trekt nog steeds naar rechts. Bart gaat m voor me uitlijnen over 2 weken, komt dus goed !
Van die bandenzaak nog niets vernomen....
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door Bert B »

Ron---63--- schreef:Hey Rene,
Bus rijd nog hetzelfde, trekt nog steeds naar rechts. Bart gaat m voor me uitlijnen over 2 weken, komt dus goed !
Van die bandenzaak nog niets vernomen....
Rechtsbijstand toevallig?! is geen relatief groot bedrag maar die mensen schrijven graag een "dringend verzoek" voor je hoor!! ER is aan je bus gesleuteld, het probleem is niet opgelost, misschien hebben ze wel je sporing verziekt en heb je nu overmatige slijtage. reden genoeg om die prutsers het leven zuur te maken!
Op zich wel knap, van deze materie zo weinig afweten terwijl je "garage " heet te zijn....... wil de bovag hier trouwens niets van weten....


( ja ik kan slecht tegen dit soort zaken/mensen in dit soort zaken en werk ze liefst zo snel mogelijk van de kaart...)
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door koekie520 »

Ik heb hetzelfde voorgehad. Eerst hadden ze ook alleen de sporing geregeld. Toen ik daarna afgekeurd was, heb ik de monteur wat moeten uitleggen hoe je het een en ander regelt aan een T4 en hebben ze me de kosten van de herkeuring netjes terugbetaald.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Uitlijnprobleempje

Bericht door rick_k »

Uitlijnen deed ik voorheen altijd zelf, mijn broertje werkte bij de Toyota in Zwaag. Zaterdag stonden daar alle merken behalve Toyota...

Tegenwoordig laat ik dat door de dorpsgarage doen, die is ook niet moeilijk. Ja, kom dan maar ff, de spullen liggen daar, die brug is vrij...

Maar goed, dat was erg makkelijk maar moet je ook maar zin in hebben.

Kwik-flut is idd niet zo best. Ik haalde er alleen banden. Omleggen en balanceren doe ik zelf wel. Nu bestel ik het meeste via mijn broertje, die nu bij Otosam in Zwaag werkt.

mvg Rick
Plaats reactie