Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olielekkage 1.9 TD 1996

vragen over de T4
Plaats reactie
Joop1972
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2010, 00:15

Olielekkage 1.9 TD 1996

Bericht door Joop1972 »

Hallo Forumleden,

Volkswagen Transporter 1.9 Td 1996

Als ik voor de auto sta, neus richting voorruit, zie ik aan mijn linkerkant op een soort steun aan de motor een bolletje zitten waar olieleidingen ? naar toe lopen. Ogenschijnlijk komt een leiding vanaf de radiateur. Ik weet niet direct of dit een extra oliekoeler is? In iedre geval is het onder dit bolletje bij de slangen nat en lijkt het op gelekte olie.

Mijn vraag, is dit een oliekoeler?

Ik heb alleen vluchig gekeken, geen zin gehad me vies te maken/auto in de garage te zitten.
Omdat het nu donker is geen foto, anders komt deze morgen.

Graag suggesties wat het voor iets is. Dank jullie

Joop
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Olielekkage 1.9 TD 1996

Bericht door bartt4 »

is olie koeler waar olie filter ondergedraaid zit zoals ik je omschrijving lees. zit filter wel vast? of filter door geroest? zo maar ff wat in me opkomt.
anders ff foto maken
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: Olielekkage 1.9 TD 1996

Bericht door marcel 415 »

kan bij de oliefilter zijn
er zit een bout bij de oliefilter die moet ook aangedraait worden bij de oliefilter wissel.word wel eens vergeten,had ik ook.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: Olielekkage 1.9 TD 1996

Bericht door jan.j.531 »

Boel schoon maken (ontvetten oid)goed kijken waar de olie vandaan komt,kan oliefilter oliesensor of het huis waar je het filter opdraait . :werkaanT4 grt Jan
Joop1972
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2010, 00:15

Re: Olielekkage 1.9 TD 1996

Bericht door Joop1972 »

Hallo

Het is niet bij het oliefilter of bij de oliekoeler aan de onderzijde vd motor, deze heb ik onlangs onder handen genomen omdat hier een kleine lekkage was, toen pakkingen en o-ringen vernieuwd,

nee, nu zit een lekkage bij een soort bolletje tussen motor en schutbord, ik ga de auto zo binnen zetten in de garage en ermee aan de slag.

Laat jullie wel weten wat het was.

Joop
Joop1972
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2010, 00:15

Re: Olielekkage 1.9 TD 1996

Bericht door Joop1972 »

OEI OEI OEI

hoe je je in het donker kunt verkijken!
De trillingsdemper bij de motorsteun was nat van de olie, loopt immers een leiding van de stuurbekrachtiging langs... Deze is lek, afgelopen dagen de sneeuwkettingen ingezet en deze waren losgeschoten, waarschijnlijk de leiding geraakt.

Bus zat een beetje vast in de Ardennen op een niet geveegde weg en zelfs mijn winterbanden alleen waren niet genoeg...

Tja, als ik gisteren even een lampje had gebruikt.... Had ik ook geen domme en rare vraag gesteld en was ik daar niet ingereden....
Plaats reactie