Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuifdeur T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

schuifdeur T5

Bericht door Mark vd S »

Hallo forumleden,

Ik heb sinds enige tijd wat gedonder met de schuideur. Het slot daarvan gaat niet altijd goed open. Met de afstandsbediening gaat hij dan niet open, met de panieksluiting gaat het dan wel, maar niet altijd. Soms moet ik wel een keer of 10 proberen voordat het lukt. Ook van binnenuit is niet altijd garantie dat het werkt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De zender werkt op alle deuren prima, dus verwacht dat niet. de contactpuntjes in de schuifdeur zijn niet te vervuild naar mijn idee.

alvast bedankt voor jullie info
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

Re: schuifdeur T5

Bericht door Mark vd S »

Heeft niemand enig idee? misschien wat algemene dingen die ik zou kunnen proberen, zoals laten resetten of heeft dat geen zin?
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: schuifdeur T5

Bericht door Harry4motion »

Misschien zit hij vastgevroren
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

Re: schuifdeur T5

Bericht door Mark vd S »

Niet meer nadat het in de middag is met 3-4 graden.

Dit was in het begin ook mijn mening, maar nu de vorst overdag redelijk weg is mag dat toch niet meer zijn denk ik
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: schuifdeur T5

Bericht door heemskerk »

Mark vd S schreef:Niet meer nadat het in de middag is met 3-4 graden.

Dit was in het begin ook mijn mening, maar nu de vorst overdag redelijk weg is mag dat toch niet meer zijn denk ik
Mogelijk vocht in het slot? Je zou eens even kunnen meten of er een puls of signaal op de contacten komt wanneer iemand anders even voor je 'zapt' Daardoor weet je in ieder geval of het aan de contacten, wel of geen signaal of uiteindelijk het slot(mechanisme) zelf ligt.
Laatst gewijzigd door heemskerk op 06 jan 2011, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: schuifdeur T5

Bericht door erik 924 »

heb precies hetzelfde na 4 a 5 x afstandbediening indrukken gaat hij los...Soms ook niet, van binnen uit lukt het meestal wel maar soms ook niet..
Als je bij de deur staat met afstandbediening hoor je wanneer hij openspringt en wanneer niet.. Slotmechanisme blijft gewoon hangen...
Wat kunnen we hier aan doen? ga binnenkort even de boel openmaken..
Horen jullie nog wel..Ontbreekt me aan tijd momenteel. :zwaai
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

Re: schuifdeur T5

Bericht door Mark vd S »

Zoals erik het probleem omschrijft voldoet het helemaal zoals ik het ervaar.
Ben benieuwd naar jou oplossing.

Misschien als hij open is en alles flink invet met siliconespray dit verholpen is
kepo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2010, 08:38

Re: schuifdeur T5

Bericht door kepo »

Is bij jullie het probleem al opgelost?
Ik heb het momenteel namelijk ook...
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: schuifdeur T5

Bericht door Rogier663 »

Hallo,

Ik had dit probleem ook, ik heb de binnen bekleding van de schuifdeur los gehaald en alle mechanische delen van het slot ingespoten met sileconenolie. Daarna de binnenhendel flink op en neer bewogen (om van binnenuit de schuifdeur te openen) hierdoor springt ook het vergrendelknopje omhoog. Deuren opslot en dan met de hendel weer openen. Daarna ging het slot van de schuifdeur weer gewoon met de CV mee van het slot.

Het was bij mij een mechanisch probleem, een zwaar lopend slotmechanisme.

Succes!!
Harry Janssen
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2012, 15:52

Re: schuifdeur T5

Bericht door Harry Janssen »

ik had het ook met mijn vorige bus
ze hebben al 2 keer het slot vernieuwd
wat ook werkt is de nippels in vetten van de schuif deur waar de deur contact maakt

mvg harry
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: schuifdeur T5

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.

In de zomer had ik nergens last van en in de winter veel gedoe. Een kwestie van doe ie het of doet ie het niet. De combinatie kou en vocht kan wel eens de reden zijn.Het rare was ook, dat ik het idee had, dat als de bus warm was het probleem zich veel minder voordeed. Ik het paneel van de deur gehaald en alles wat maar leek met het slot te maken te hebben met WD 40 ingespoten. Van boven, door gaatjes om bochtjes enz.

Het slot doet het weer geweldig. Geen probleem meer. :yes

Afbeelding

Zie ook: viewtopic.php?f=3&t=38105" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie