Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

vragen over de T4
Plaats reactie
henrihendriksen
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 jun 2009, 16:19

Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door henrihendriksen »

Hallo,

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/3 ... 4-wit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand of deze keuken uit de multivan aan de eisen van de RDW/Belasting voldoet.

Het lijkt mij wel makkelijk omdat ik dan mijn exstra stoelen in de Multivan weer kwijt kan.
Ik heb nu een gewoon keukenblok.

Gr. Henri
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door HarryF »

Voor zover ik dit kan bekijken lijkt het me een heel sterk verhaal. Leuk gevonden oplossing overigens voor diegene die wel eens onderweg een kookoefeningetje wil doen maar of dit onder "officieel goedgekeurd" valt??? Zit het blok wel vast of kun je het er zo uitschuiven. Wat m.i. trouwens meer doorslaggevend is is het feit dat er (voor zover ik dat op de foto's kan zien) geen stahoogte in de bus is. Dus kwart tarief voor "kampeerauto"?????? Lijkt me door de mazen heen geglipt te zijn.
'k Ben nieuwsgierig naar andere reacties. Als deze bus volgens de letter der wet een Camper + bijbehorend belastingtarief is, dan volgen er meer en is voor de echte VW-buscamper e.e.a. binnenkort afgelopen. Met andere woorden: als je belastingvoordeel wilt hebben, maar eigenlijk nooit kampeert, dan maak je het voor de echte kampeerders (zoals ik) kapot. :T4politie
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door bartt4 »

vermoed dat deze bus nog camperkenteken heeft van de oude regels en dan mag het zo gewoon.
En camper belasting voordeel of niet snap het heel goed waarom mensen de bus ombouwen daar zijn we nederlanders voor. Net als vroeger het grijskenteken etc.
tot ze inderdaad wakker worden in denhaag en de regels aanpassen. Tja........... tot die tijd lekker profiteren zou ik zeggen.
heb ik zelf ook jaren gedaan eerst grijskenteken toen 2 bussen op camper. maar nu sponser ik weer flink met 128 euries in de maand.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door matje86 »

camper eisen rdw

•ten minste twee vaste zitplaatsen, waartoe niet de bestuurders- en bijrijderszitplaats worden gerekend.
•een tafel (mag demontabel zijn)
•slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen met behulp van de vaste zitplaatsen worden gemaakt, niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. Betreft het een tweepersoonsslaapplaats, dan moet deze ten minste 180 cm lang en ten minste 110 cm breed. Zijn het 2 afzonderlijke slaapplaatsen, moeten beide slaapplaatsen ten minste 180 cm lang en ten minste 60 cm breed zijn
•de vrije hoogte boven de slaapaccomodatie moet minimaal 60 cm zijn.
•vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten.
•vaste keukenblokcombinatie met minimale werkbladhoogte van 60 cm zodanig dat men hieraan in de binnenruimte kan werken. Deze keukenblokcombinatie dient voorzien te zijn van een ingebouwde vaste kookgelegenheid, een niet volledig uitneembare watervoorziening met spoelbak, een kraan en een afvoer.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door Multivan Generation »

Aan de laatste eis,
zoals Matje die reeds geplaatst heeft, voldoet het tegenwoordig dus niet meer.
Dat het vroeger goedgekeurd is voor die auto,
daarmee heeft diegene die hem toen heeft laten keuren geluk gehad.

De vaste en afsluitbare opberg faciliteiten zie ik niet op de foto's.

Maar als je veel voorbeelden van verschillende keukentjes en oplossingen wilt zien,
stuur me dan even een mailtje :knipoog

Ik denk dat, met de huidige aangescherpte eisen, dat de oplossingen, zoals die in het linkje te zien zijn,
niet meer goedgekeurd zullen worden.

Waarschijnlijk is die auto ooit ingevoerd geweest uit Duitsland, waar hij op camperkenteken ingeschreven stond,
en is dit door de RDW overgenomen geweest. Later zijn de extra stahoogte eisen gekomen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door Wim T4 935 »

Auto is inderdaad in 1996, toen dus 2 jaar oud, in Nederland geïmporteerd. Camper eisen lagen toen duidelijk anders. Is het niet zo dat bij voertuigen die voor 1 juli 2004 als camper goedgekeurd zijn er helemaal geen stahoogte eis is?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door Multivan Generation »

dacht het wel ja
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door dennisvt4 »

maar krijg je als nieuwe eigenaar wel kwart tarief ? ken iemand die een tweedehands camper gekocht heeft en die betaalt het volledige bedrag omdat je het kwart tarief weer moet aanvragen

het gaat om een fiat dethlefs omgeboude/originele camper dus voldoet wel aan alle regels
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door matje86 »

je koopt een auto met de bijbehorende regels :jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door bartt4 »

Als de bus nog van voor 2004 op camper kenteken oude stijl is gekeurd is het gewoon kwart tarief ook voor eventuele volgende eigenaar. Bus moet dan voldoen aan de oude regels dus kasten en sta hoogte is niet van toepassing. kennis van me heeft dat ook met zijn chevybus. en rijd kwart tarief en ook ng een steekproef gehad bij hem aan de deur.
Dus deze bus is gewoon op kwarttarief te rijden
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door bartt4 »

dennisvt4 schreef:maar krijg je als nieuwe eigenaar wel kwart tarief ? ken iemand die een tweedehands camper gekocht heeft en die betaalt het volledige bedrag omdat je het kwart tarief weer moet aanvragen

het gaat om een fiat dethlefs omgeboude/originele camper dus voldoet wel aan alle regels
Kwart tarief moet je inderdaad zelf aanvragen en gaat niet automatisch.
Hmmm zalk een hefdak op me volvo bouwen? keuken er in en in de kofferbak kan ik wel slapen :bifun
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door DNS »

bartt4 schreef:Als de bus nog van voor 2004 op camper kenteken oude stijl is gekeurd is het gewoon kwart tarief ook voor eventuele volgende eigenaar. Bus moet dan voldoen aan de oude regels dus kasten en sta hoogte is niet van toepassing. kennis van me heeft dat ook met zijn chevybus. en rijd kwart tarief en ook ng een steekproef gehad bij hem aan de deur.
Dus deze bus is gewoon op kwarttarief te rijden
Volgens de Belastingdienst is dat 2002:
Overgangsregeling

Heeft de Belastingdienst al vóór 1 mei 2002 een beschikking voor de kampeerauto verstrekt voor toepassing van het kwarttarief? Dan geldt de eis van het rechthoekige blok van 170 x 200 x 90 cm niet. De kampeerauto moet wel voldoen aan de overige inrichtingseisen, die gelden op het moment van de afgegeven beschikking .

Wisselt de kampeerauto van eigenaar? Dan geldt het kampeerautotarief (zelfstandig tarief) van de motorrijtuigenbelasting ook voor de nieuwe eigenaar, op basis van de beschikking die vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Blijkt na het verstrekken van de beschikking dat deze op basis van de criteria die op het moment van de aanvraag golden ten onrechte is afgegeven? Dan trekt de Belastingdienst de beschikking alsnog in. In dat geval geldt de overgangsregeling niet.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Keuken voorbeeld eisen rdw/belasting

Bericht door bartt4 »

ja 2002 inderdaad vergissing
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie