Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

vragen over de T5
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door gertned »

op dit moment rij ik een t5 van 2006 173 pk getuned naar 205 pk hand geschakeld. nog nooit stukken mee gehad
week 3 wordt mijn nieuwe bus gebouwd een 180 pk dsg 4 motion. wanneer hij dan klaar is zou ik niet weten, iemand hier ervaring mee ?
ik zou graag wat reacties willen hoe de nieuwe transporter daadwerkelijk in het algemeen is . alle commentaar is welkom.

groeten ,Gertned
Afbeelding
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door anmichel »

Heb je een proefrit gedaan vóór de beslissing van aankoop?
Ik heb een slechte ervaring met de proefrit T5 180 Pk DSG 4-motion.
Ondanks dat mijn beslissing bijna 100% vaststond voor de T5 deed de proefrit mij anders besluiten: Geen T5. :muur
Desondanks succes met je aankoop.
Gebruikersavatar
Ernie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011, 16:33

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Ernie »

,
Laatst gewijzigd door Ernie op 05 mar 2011, 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door raymondo »

verhaal van Ernie is voor mij gelijk....... grootste stomme fout..

ik reed dan wel proef met 140 pk..... viel al tegen in vermogen maar had de hoop dat de 180 pk dit gevoel zou laten verdwijnen... 1 en al ellende en irritatie voor al korte afstanden en files is drama....

gemiddeld verbruik is sinds die de 25000 km gepasseerd is 1 op 10...... soms 1 op 9.. maar nooit 1 op 11.....

als er geen 5 of 6 cylinder komt dan is dit mijn laatste transporter....

je wilt vooruit in het leven... dus je auto gaat mee meer luxe en comfort.... alleen kan ik dit niet meer vinden bij Vw...zonder me te hoeven irriteren aan het rijgedrag en aan de service van de dealers die ik tot nu toe heb mee gemaakt.... Als het ding verkocht is... dan kom je er achter hoe je dealer werkelijk is.....

lange afstanden is het wel de beste reiswagen die je kunt hebben.... Uren rijden en alleen stoppen om te tanken is geen probleem ( als je blaas dit aan kan)...

Ik hoop dat jij meer plezier met de jouwe zal gaan beleven.. 4 motion heb ik geen ervaringen mee...

Vanwege de goede weglegging van de T5 heb ik er ook nooit behoefte aan gehad. Nooit met een onzeker gevoel kwa wegligging met een verlaagde T5...
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door ozkaynar »

ik vraag mij hier een paar dingen af, namelijk:
1- Ligt het aan de DSG bak
2- Ligt het aan de 4 cilinders (wat ik betwijfel.)
3- Op papier is de 180 pk 400nm zelfde als de 174 pk 400nm wat is nu dan het verschil?

Ik kan nu ook geen vergelijking geven omdat ik hiervoor een gechipte 174 pk had met 210 pk en nu een 180pk ongechipt die ook nog eens 300 kg meer weegt.
Als ik mijn 180 pk ook gechipt hebt dan wil ik gaan vergelijken, want wat ik nu ervaar is dat de 180 pk minder krachtiger is. Misschien komt dat door de turbo gat die de nieuwe moteren niet meer hebben want je voelt nu geen druk meer in je rug als je optrekt. Maar kwa topsnelheid is het ongeveer hetzelfde.

Ik heb wel een DSG gereden voor ik de mijne kocht maar dat kon ik ook niet vergelijken, omdat ik nooit automaat heb gereden.
Maar voor de rest bevalt mijn nieuwe auto heel goed.

mvg,

Ozkaynar
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door raymondo »

ik denk zeker dat de 180 pk met had geschakeld beter rijd dan zo'n overbeveiligde dsg...

ik hoop ook binnenkort alle garantie dingen op te hebben gelost en dan snel weer op de 20 inch.. en laten chippen....

remmen zijn volgens mij al aardig versleten.... nog 6000 km tot aan zijn eerste beurt.....

kijken of de remmen nog zo lang mee gaan.......( schijven en blokken ) denk ik
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Donald4Motion »

De 180pk geeft wel 400nm maar geeft deze wel bij 1500 t1 af
Bij de 174 kwam dit vermogen er tegen de 2000 t1 in en is dus ook lomper qua vermogens opbouw.
De 180pk doet het soepeler en neemt dan ook wat snelheids beleving weg.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Henk250 »

Persoonlijk snap ik niet dat iemand een auto koopt,van een stevige prijs,zonder hem eens echt proef te rijden.
Mijn 130pk Ts automaat is gekocht,nadat ik er 1 voor een halve dag had " geleend" van een dealer.
Ok,geen raceauto,maar een goed vervoermiddel voor mijn verwachting/prijs.

Ik krijg de indruk dat er hoge verwachtingen zijn van iets wat men niet kent.
En dan krijgt de auto de schuld?
Vreemd.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Klusman »

Hier zie je weer dat de mensen die een slechte ervaring hebben met de 180 pk dsg weer hebben geantwoord.
Dit zijn er een paar en al die andere die goede ervaringen hebben, die zitten niet op deze site, en die zul je nooit horen.
De mijne moet nog komen, en ik ga er van uit dat het wel mee zal vallen, en als er garantie dingen zijn dan is mijn ervaring dat dit opgelost wordt, meegemaakt bij opel, misibusje en audi, daar kan ik zeer veel tijd voor vrijmaken, en de receptie wordt dan een minder rustige omgeving, garantie is garantie, en daar houd ik ze aan.
De forums in duitsland volg ik ook, en daar hetzelfde en paar mensen die de pech hebben, een slechte auto te hebben, maar daar ook weer goede berichten.
Ook ik heb proefgereden in een 140 pk schakel(bij gebrek aan),en ik vond het vermogen al goed(rijd nu Audi A6 3,2 Quatro, dus toch wel eentje die vooruit wil) en heb de 180pk dsg 4 motion besteld,(3500km per jaar met caravan, ook wintersport)omdat ik persoonlijk mensen heb gesproken die deze site nog niet eens kennen, die zeer tevreden zijn over de VW T5 GP 180 pk dsg.
Dus het blijft een kwestie van geluk, en dit is bij elk automerk zo.
En Raymundo, remmen slijten alleen maar door je rijgedrag, en niet omdat je een slechte auto hebt.
Geld meestal ook voor de banden, maat van mij had precies dezelfde auto dan ik, mijn banden gingen 70000km mee die van hem nog geen 30000km, maar als je die ziet rijden dan zegt dat genoeg.

Succes met je nieuwe T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door raymondo »

klusman.. dat bedoel ik ook niet. vind het ook niet erg dat me remmen verslijten.... op me oude t5 had ik de alle schijven en blokken met 11000 km al laten vervangen voor zwaarder spul..... alleen nu zit ik er aan te denken om na het onderhoud te chippen en dan ook direct zwaarder spul te monteren om toch goed te kunnen remmen..

vind banden slijtage en remmen slijtage ten op zicht van de oude t5 goed mee vallen.... waarschijlijk om dat de top lager ligt .. en met optrekken veel meer word ingehouden door de dsg...

verder heb ik volgend meer slechte ervaringen met de dealer op zich.... wat je zegt.. garantie is garantie... maar zoals ik nu 6 maanden rijd nog steeds met rammelend voor terrein..
en vooral geen radio ontvangst... 3 keer terug geweest.. en ik snap niet waarom ze iedere de auto terug geven zonder dat het is op gelost... nu gaat de auto vrijdag naar ons inbouwstation waar we met alle anders autos komen.. en komt er toch een 16v antenne... voor me eigen rekening op het dak....

ik ga niet meer in discuccie met Vw over dit.. Als me bus onderhoud nodig heeft in enkele Kilometers dan zoek ik een dealer die me wel wil helpen de laatste kleine dingen te verhelpen.. dan ben ik 7 a 8 maanden verder sinds aanschaf en hoop dat ik dan verder kan genieten van me t5..Eind maart ga ik weer richting Roemenie.... hopen dat die dan gechipt en naar wens is..

wat ik eerder al diverse malen zei.... hij bevalt steeds beter.. alleen het langzaam rijden.. dat blijft gewoon irritant...
Gebruikersavatar
Mark T5 209BHP
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:31
Locatie: Brabant Power!!

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Mark T5 209BHP »

Hallo dan,

ik heb nu een T5 174 pk/automaat uit 2008 die gechipt is naar 209 pk, en het rijd (als de versnellingsbak niet stuk is..) fenomenaal. Ik ben van plan mijn bus komende tijd in te ruilen op een nieuwe en dan (uiteraard :adhd ) een 180 pk uitvoering!

Maarrrr, ik twijfel tussen een DSG en een handbak... Mede door de kapotte automaatbak die ik achter de rug heb. Ik rij vrij veel km's(ong. 75.000 per jaar) dus wil eigenlijk dolgraag een DSG.

Is het zo echt zo dat de DSG minder goed rijd dan de huidige automaat?? En daarnaast heb ik geen zin dat die versnellingsbak weer naar de gallemiezen gaat want dat is :gif voor je bankrekening...

Kunnen jullie nog wat ervaringen delen met mij?

BVD, groeten Mark.
Er is maar 1 bus...

2.5 TDI 209 BHP
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door harry t5 191 »

Nu hoop ik toch echt dat dit geen topic wordt met alleen maar treurnis!
In mijn kennissenkring zijn er mensen met een nieuwe t5 zonder problemen en zijn er zonder uitzondering allemaal erg content mee.
Laat dus ook eens mensen reageren die wel tevreden zijn.
Want ook ik moet ter zijner tijd ook mijn bus vernieuwen en dan lokt een DSG toch echt.
Dus ook voor iedereen geld , ALLE ervaringen graag! :knipoog
Zo dat iedereen zijn eigen mening kan vormen.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door heemskerk »

Dus ook voor iedereen geld , ALLE ervaringen graag! :knipoog
:T54LIFE :wjw :toppie[/quote]


Zo... jij bent gul.... en rijk! :knipoog
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door harry t5 191 »

Klopt! :yes

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door raymondo »

kwartje is gevallen.. zal de schoen ook aan trekken....

ben alleen negatief over de dsg en de service van mijn dealer.... en alles wat niet origineel VW T5 GP is..... dus wat achteraf door dealer of derden is ingebouwd of gemonteerd.....

kwa model , uiterlijk, verbruik en comfort en luxe ben ik zeer tevreden.. en zoals eerder vermeld... ik heb helaas niet met 180 pk dsg of hand geschakeld test gereden al vorens te bestelen en dat was me stomste fout....

Als ik de laatste dingtjes straks heb opgelost... en het chippen het rij gedrag kan veranderen... dan zal ik zeker geen spijt hebben...

maar nogmaals..... er was na aflevering nog al wat mis met de auto. en nu 6 maanden later is het nog niet allemaal verholpen.. ondanks wat ik er ook zelf al aan gedaan heb en aan betaald heb.....

Stel je voor dat ik nu een anders soort bus had gekocht met een 180 pk dsg.... ipv een volkswagen t5.... dan had ik niks gehad om mee te vergelijken....

maar omdat het nu blijf je toch na 3 jaar 174 pk automaat te hebben gereden de 180 pk dsg verglijken met wat je had...... helaas kan je daar niks aan doen.... misschien moeten ze mijn verstand resetten en dan zal de dsg wel mee vallen....

mijn probleem blijft dat het niet levert en geeft wat ik ervan had verwacht....
Plaats reactie