Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deurbekleding

vragen over de T5
Plaats reactie
Reetsenbakker
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:44

Deurbekleding

Bericht door Reetsenbakker »

Bezit een T5 (bjaar 2010) en zou graag betere luidsprekers inbouwen in de deuren (geen elektrische ruiten).

Heb wel de tips "T5 deurbekleding demonteren" gezien, maar na verwijdering van de schroeven zit alles nog potvast. Waarschijnlijk zijn dit een soort "kliksystemen". Alleen deze onderaan de deur zijn los, maar de anderen blijven potvast. Natuurlijk heb ik schrik om een ravage aan te richten.

Moet eerst de grijze strook aan de venster verwijderd worden, Wat met het hendeltje om het portier te openen?

Met dank.
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Deurbekleding

Bericht door kristovs »

Heb het vorig jaar ook gedaan. Hendeltje van de deur moet idd verwijderd worden dacht ik, maar dat is langs achter van het paneel nadat het dus al los is. Nadat al de vijzen los zijn (enkele onderaan, aan de zijkant en dat is het dacht ik) moet je gewoon brute kracht gebruiken en het paneel losklikken van de beugels die er idd langs achter nog op zitten. Risico is idd dat er enkele afbreken, maar indien je geen speciale wriktang hebt, is dit de enige optie. Bij mezelf zijn er 2 gesneuveld, zijn gemakkelijk en goedkoop verkrijgbaar bij de dealer.

Niet moeilijk dus, je moet gewoon wat kracht gebruiken. Succes!
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: Deurbekleding

Bericht door jeroen pluto »

als je inbouwer op deze site in de zoek machine stopt, vindt je weetjeweller inbouwer wel terug, hij weet alles van deurpanelen en wat je erachter kunt plaatsen,...
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Deurbekleding

Bericht door Inbouwer »

Als je mij een PM stuur dan reageer ik daar wel op.

Ik kan je zo even bij praten, wat het handigst is.

Ik kan het jouw vertellen, of je maakt een afspraak voor montage.
:wjw
Plaats reactie