Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

vragen over de T5
Plaats reactie
richardveltman
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23

ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door richardveltman »

Wie heeft er ervaring met het tunen T5 GP 140 PK DSG?
Mis toch nog wat koppel.
Verder trouwens erg blij met mijn nieuwe aanwinst.
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door yarudo »

Hoe lang heb je hem al en hoe hard ging je max..?

Ik ben er benieuwd naar omdat mijn werk bus binnenkort eraan komt :)
T5 gp 140PK DSG
richardveltman
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door richardveltman »

Heb 'm 12 januari gekregen. 1400 km mee gereden.
Moet zijn top nog testen, gaat denk ik dit weekend wel gebeuren.
Laat het weten.

Gr. richard
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door erik 924 »

Rustig inrijden scheelt heel veel olie verbruik.....
waarom koop je dan geen 180 pk uitvoering?
deze heeft een koppel van 400 Nm wat mij onwaarschijnlijk lijkt met een 1900 cc blokje en 4 cil. Heb zelf cil meer en EGR kort gesloten en zo boven 180 pk en net meer dan 400 nm en dat is genoeg in mijn optiek..
richardveltman
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door richardveltman »

Een 180 PK is 2500 euro meer aftikken en ik zou dan ook weer nieuwe winterbanden moeten kopen aangezien onder 180 pk minimaal 17" velgen moeten.
Het is trouwens niet zo dat ik als eerste bij de stoplichten weg moet, rij zelfs rustig maar merk dat hij gewoon wat vermogen mist.
Vooral met stevige wind moet ie werken, zie je ook aan zijn brandstofverbruik.
Als ik dan wat meer Nm heb gaat het toch wat makkelijker en is ie zuiniger.

Gr. Richard
lift
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:46
Locatie: Handel
Contacteer:

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door lift »

richardveltman schreef:Een 180 PK is 2500 euro meer aftikken en ik zou dan ook weer nieuwe winterbanden moeten kopen aangezien onder 180 pk minimaal 17" velgen moeten.
Het is trouwens niet zo dat ik als eerste bij de stoplichten weg moet, rij zelfs rustig maar merk dat hij gewoon wat vermogen mist.
Vooral met stevige wind moet ie werken, zie je ook aan zijn brandstofverbruik.
Als ik dan wat meer Nm heb gaat het toch wat makkelijker en is ie zuiniger.

Gr. Richard
Ik heb ook een 140 PK DSG en die van mij weegt leeg 2200 KG door de aanpassingen.Ik rij met de rolstoel achter het stuur,en er is een lift en veel cylinders en electro bij gekomen om alles te bedienen.Ik rij met een normale rijstijl en met winterweer Temp. rond het vriespunt zo rond de 1 op 11 dus niet echt zuinig maar valt mij ook niet tegen.
Ben benieuwd als het wat warmer wordt,top nog niet geprobeerd maar is snel zat voor mij.

Wimke.
richardveltman
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door richardveltman »

Heb mijn top even gecheckt.
Tot 140 gaat het allemaal erg vlot maar dan begint het knap lastig te worden.
Uiteindelijk met pijn en moeite 165 op de teller.
Conclusie; hij moet echt "gekieteld" worden om er wat meer pit in te krijgen.
Wie heeft een adres voor me met goede ervaring om mijn 140 pk dsg te tunen?

Gr. Richard
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door pieters »

Hallo Richard,

Ik krijg met pijn en moeite 210 op de teller.
Laten tunen, ik beveel graag Jeroen Dik aan in lochem.

Succes.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door Multivan Generation »

richardveltman schreef:Heb 'm 12 januari gekregen. 1400 km mee gereden.
Moet zijn top nog testen, gaat denk ik dit weekend wel gebeuren.
Laat het weten.

Gr. richard
Misschien is het raadzaam om hem eerst "los" te rijden.
Als het motorblok "los" is, dan zal de vermogens afgifte gemakkelijker gaan,
en zal het vermogen ook hoger worden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door Donald4Motion »

Multivan Generation schreef:
richardveltman schreef:Heb 'm 12 januari gekregen. 1400 km mee gereden.
Moet zijn top nog testen, gaat denk ik dit weekend wel gebeuren.
Laat het weten.

Gr. richard
Misschien is het raadzaam om hem eerst "los" te rijden.
Als het motorblok "los" is, dan zal de vermogens afgifte gemakkelijker gaan,
en zal het vermogen ook hoger worden..
Totalloss is toch ook los :knipoog

Je mag zeker wel even 10000km normaal inrijden
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG

Bericht door Henk250 »

richardveltman schreef:Heb mijn top even gecheckt.
Tot 140 gaat het allemaal erg vlot maar dan begint het knap lastig te worden.
Uiteindelijk met pijn en moeite 165 op de teller.
Conclusie; hij moet echt "gekieteld" worden om er wat meer pit in te krijgen.
Wie heeft een adres voor me met goede ervaring om mijn 140 pk dsg te tunen?

Gr. Richard
Ik had een Ferrari gekocht dan,een bus is niet om te racen.

:muur

De staat wil straks voor iedereen een black box,dat krijg je met die
opgevoerde dingen en toestanden er om heen.
En nee,ik ben niet tegen hardrijden,maar wel op plaatsen waar het kan.
Gisteren ook weer een mallotige koerier die me echt dik inhaalde op een 80km weg,en bijna een
tegenligger ramde.
Jammer voor hem stond er net een controle punt van de gemeente politie.
Hij stond zo aan de kant met zijn Crafter.
Van mij mag hij nooit meer rijden.

:politie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Plaats reactie