Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schokkende remmen

vragen over de T5
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

schokkende remmen

Bericht door CASINI »

Mijn bus heeft 2 weken stil gestaan na een ski foutje in oosterijk :nuts en sinds dien schokt hij zeer heftig bij het remmen.
Gisteren een stuk gereden en veel geremd maar geen verbeterring VW gebeld en die vertelde me
sluit maar aan in de rij veel auto's die na de sneeuw van december hebben het.
Zoveel zout en water hebben de REMSCHIJVEN verroest moeten worden vervangen of schoon gemaakt ik zeg das lekker nieuwe bus en nu al nieuwe schijven grrr.

HEEFT IEMAND ERVARING MET SCHOONMAKEN VAN SCHIJVEN ! VW wou het wel proberen voor de vaste uurloon en dat is hier ongeveer 2,5 keer mijn uurloon.

MvG
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: schokkende remmen

Bericht door Danny »

Schoonmaken van remschijven, je schijf eens ontvetten met remmenreiniger (omdat dat in een handige spuitbus zit) maar verder ze maken zichzelf toch schoon als je rijd/remt = wrijving sleet = dus vuil weg.

rijd er eerst maar eens een eindje mee of spuit het zootje maar eens goed af. ik zou eens willen zien welke operatie je dealer hier gaat aan uitvoeren?

trouwens vervangen?? goeie schijven mogen roesten!
frits k

Re: schokkende remmen

Bericht door frits k »

Hallo,Casini;
Ben je nog steeds in Oostenrijk,zo ja ,waar ongeveer.
Weet mischien hier in de buurt(Mittersill) wel een adresje of anders zelf doen.
Wielen verwijderen,grof schuur linnen ergste roest eraf halen en dan met korrel 200 naschuren.
Blokken proberen iets terug te duwen schuur linnen grof met korrel aan blokzijde ertussen wurmen en schuren maar.
Heb het zelf zo eens opgelost,sucses ermee
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: schokkende remmen

Bericht door raymondo »

@ casini... hoeveel km heeft jou bus nu gelopen.. ?? ik denk dat mijne binnen een maand de 40.000 km beurt krijgt .. zijn eerste dus.. maar kreeg al het advies de blokken en schijven rondom vast te vervangen want veel langer zullen ze niet mee gaan.... zeker de 2e beurt gaan ze niet halen...

maar is advies .. dus niet noodzakelijk nog.....
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: schokkende remmen

Bericht door Jay »

raymondo schreef: ik denk dat mijne binnen een maand de 40.000 km beurt krijgt .. zijn eerste dus.. ..
raymondo jij hebt toch een 132kW bi-turbo ? dan zou de 1e grote beurt op 30.000 km zijn
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: schokkende remmen

Bericht door raymondo »

volgens mij op 40.000 ??? dacht dat ik hem nog net had voor het terug gedraaid werd....naar 20000 of 15000 km

goeie eigenlijk... hoe kom ik er precies achter wanneer die nou had gemoeten?? ga nu eerst even in de boekjes kijken.....

net gelijk gekeken.. de bus staat op 35.000 bijna... en in het boekje kan ik niet echt vinden wanneer die met long life moet..

wat ik begrijp is dat de bus zelf een signaal geeft als het onderhoud er aan zit te komen.. dit weet ik ook nog van me vorige.. die begon volgens mij 2000 km voor het onderhoud te piepen al...

neem aan dat de t5 gp dit ook gewoon nog doet???
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: schokkende remmen

Bericht door Jay »

Benzine motor (2,0L 85 kW) max 30.000 km / 2 jaar
Common rail diesel 62, 75, 103 kW max 40.000 km / 2 jaar
Common rail diesel 132 kW max 30.000 km / 2 jaar
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: schokkende remmen

Bericht door raymondo »

ja dit heb ik inmiddels ook gelezen op internet....

* mijn verkoper garandeerde mij dat de 180 pk maar 1 keer in de max 40.000 onderhoud nodig heeft.

* en op oude type t5 kreeg ik de melding op mijn boodrcomputer... ik heb nu boordcomputer plus pakket.....
a.u.b. vertel me niet dat naast het ruitensproeir lampje de service indicator ook is weg bezuinigd????
* lekker duidelijk allemaal weer bij vokswagen.... staat dat van die service interval in het boekje??? ik kan het zo snel niet vinden....alleen de codering als je long life heb. of gewone en wat te doen bij onderhoud bij welke stand... maar over de interval van long life lees ik verder niks in mijn service plan

* bedankt voor je oplettenheid maandag direct de VW eens bellen...
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: schokkende remmen

Bericht door CASINI »

Hoi Heren

Mijn 180pk 2,0 ltr bi turbo is met 43000 voor het eerst na de garage gegaan en staat nu op 66000
en ik heb niet het advies gehad van schijven of blokken vervangen.
En mijn garage let daar echt goed op ( ze vullen zelfs de ruitensproeiervloeistof als ik hem op de heen weg heb afgevult) :gif :gif al meerdere keren over geklaagd maar staat standaard in de systeem net als kleine onderdelen vervangen

MVG Cas
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: schokkende remmen

Bericht door raymondo »

waar klopt het niet dan??? want als de 180 pk inderdaad 1 keer in de 30.000 onderhoud nodig heeft... en er gaat iets kapot tussen de 30.000 en zijn onderhoud bij de 40.000 .. heb je dan wel garantie????

en waarom hebben casani en ik dan allebei pas na bij 40.000 onderhoud nodig??

is dit echt nergens per auto terug te vinden wat me onderhoud interval is? wil echt niet later voor verrassingen komen als er wat kapot in de garantie periode...

op me oude bus 6000 km voorbij de voorgeschreven onderhoud een keer kapotte radiateur gehad... en werd niet vergoed en had ook geen mobiliteit garantie omdat ik onderhoud te laat deed... bus zat gewoon in garantie toen nog...
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: schokkende remmen

Bericht door Danny »

De voorziene kilomters staan toch in je onderhoudsboekje...
Enneh remschijven op 40.000km 't moet toch niet gekker worden, mijn remschijven daar doe ik vast 200.000km mee en dan zijn ze gegarandeerd nog niet aan de minimumdikte gesleten... Ik haal met een stel blokken wel 120.000 km... :jump
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: schokkende remmen

Bericht door raymondo »

wat voor moter zit er in jou bus , danny?

en onderhoud km kan ik echt niet vinden in me boekje... alleen dat ik long live service heb.. en de km standen..

bijv iedere 20.000 km dikte schijven en blokken meten...

het vervangen was advies na me laatste bezoek omtrent trillen van de stalen velgen....
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: schokkende remmen

Bericht door Danny »

R5 motor 130pk... bij mij staat het netjes in het onderhoudsboekje,misschien weer een verschil Dieteren en Pon, België-Olland :bonk

vervormde remschijven laat je inderdaad beter vervangen. hoedanook de regel in de VW garage bij ons is dat schijven ongeveer 2 stellen remblokken meegaan (ongeveer he) :knipoog
mickel4motion
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 16:43

Re: schokkende remmen

Bericht door mickel4motion »

bij mij waren de remmen ook schokkerig had m 3 weken niet gebruikt maar ik heb m gereinigd met remmen reiniger en dan op een minder drukke weg eerst de achter remmen gedaan met iets handrem erop en toen krachtig pompend de voor remmen rn dat heeft bij mij goed geholpen.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: schokkende remmen

Bericht door Jay »

Jay schreef:Benzine motor (2,0L 85 kW) max 30.000 km / 2 jaar
Common rail diesel 62, 75, 103 kW max 40.000 km / 2 jaar
Common rail diesel 132 kW max 30.000 km / 2 jaar
en de olie van de DSG dient elke 60.000 km ververst te worden
Plaats reactie