Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie weet raad?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

wie weet raad?

Bericht door raymondo »

heb al diverse malen hier verteld dat ik me dood irriteer aan het rijgedrag van mijn 180 pk dsg.. gebonk... stootte... langzaam reageren op het gas.. mijn eigen verkoper heeft een rondje om hun showroom gedaan en vind niks vreemd... ben met een monteur van de lokale dealer hier wezen rijden... 4 km... deze man had nog nooit 180 pk dsg gereden en kon er niks aan merken.... ik vroeg om meer te rijden maar antwoord was dat het normaal was bij dsg..

* mijn zusje die twingo automaat rijd en verliefd was op me 174 pk automaat wil in deze deze bus niet rijden omdat ze het optrekken en afremmen niet goed onder controle krijgt.
* mijn compagnon rijd dodge srt 10 pick up automaat....is vriidag met mijn bus naar Rotterdam geweest.. en vind het rij gedrag oncontroleerbaar.en de geluiden van door kuilen en over drempels rijden absurt.
* dit weekend van centrum Arnhem door taxi chauffeur met me bus naar huis laten rijden. Ook deze man had commentaar dat het leek of die remmen bij langzaam rijden vast slaan als je het pedaal aanraakt. En als je optrekt lijkt het op een variable koppeling van een scooter... je geeft gas en bepaald toerental gooit die hem in eens voor uit...
* vanmiddag bij een kennis geweest Vw bus liefhebber uit Apeldoorn.... En wederom iemand die vermoed dat er iets niet goed is met de koppeling in de bak.. en ook wees deze me er op dat als je over een rotonde gaat je dan de banden een hard geruis hoort.... lijkt of het de banden zijn.. maar weet verder ook geen logische verklaring..

waar kan ik in Nederland iemand vinden die met mijn bus wil en kan rijden... Deze bevindingen ook proberen waar te nemen en dan kijken of het op te lossen is of echt in de auto zit.... en dus niet te verhelpen.... en dan mijn kant kiest.. en niet alles maar afscheept op het antwoord dit hoort zo.... zodat VW geen garantie claim erbij krijgt....

Ben bij Pon geweest en stuurt me terug naar me dealer...
Volgende week heeft die onderhoud en liefst wil ik graag goed onderbouwen wat er volgens mij niet klopt.. voordat ik hem weer ophaal en nog niet tevreden ben.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: wie weet raad?

Bericht door Henk250 »

Laat hem keuren bij de ANWB,kost wat,maar je krijgt een rapport.

Succes.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: wie weet raad?

Bericht door Danny »

Waarom ga je niet eens een proefritje doen met een 180pk DSG dan weet je toch zo of die ook zo rijd als de jouwe...?? :knipoog
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wie weet raad?

Bericht door raymondo »

volgens mijn dealer Hegeman in Nijmgen is er in heel Nederland geen 180 pk dsg voor handen om test mee te rijden.... en ook bij de lokale dealer hier weten ze niet een te staan waar ik mee zou kunnen rijden..
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: wie weet raad?

Bericht door gertned »

tuurlijk zijn er 180 pk dsg om proef te rijden.
ik heb ook gewoon proef gereden in een 180 pk dsg.
en gewoon bij een dealer.
Afbeelding
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: wie weet raad?

Bericht door Klusman »

raymondo schreef:volgens mijn dealer Hegeman in Nijmgen is er in heel Nederland geen 180 pk dsg voor handen om test mee te rijden.... en ook bij de lokale dealer hier weten ze niet een te staan waar ik mee zou kunnen rijden..
Hey Raymondo, ene Nor uit de het onderwerp, ervaring met een 180pk dsg, heeft gemeld dat deze heeft proefgereden in een 180Pk dsg, en spontaan een 140 pk heeft gekocht.
Misschien kan je vragen waar hij heeft proefgereden.
En misschien kan Gertned ook meteen melden wie die dealer dan is en waar die zit.
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: wie weet raad?

Bericht door Babson »

Hallo Raymondo,

Morgen (31 jan.) komt mijn 180 pk DSG bij mijn dealer aan.
Zelf heb ik een proefrit met 180 pk DSG bij PON gereden.

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: wie weet raad?

Bericht door alfagek »

Kijk ik ben dus niet de enige die tegen een muur praat bij de dealers.
VW wil wel verkopen maar garantie tot de drempel.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: wie weet raad?

Bericht door J. Jolliffe »

Je zou het eens kunnen vragen bij Volkswagen van der Velden in Zoetermeer. Zijn zoon heeft de Seat-dealer in Zoetermeer en die staat bekend om zijn klantenservice. Ze hebben namelijk ook een nieuwe 180 pk DSG in voorraad staan. Je zou allicht eens kunnen vragen of er een mogelijkheid tot vergelijking is omdat je je een beetje in de steek gelaten voelt door je eigen dealer.

http://voorraad.wheelerdelta.nl/s74d78f ... id=2678280" onclick="window.open(this.href);return false;
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: wie weet raad?

Bericht door rinus »

Bij de sponsor staat toch ook een 180pk dsg bij auto flevo.
In zwolle stond toen der tijd ook een 180pk dsg voor proef bij pouw. :yes
En ik rij nu ook met een 180pk dsg maar heb er weinig problemen mee alleen hij zuist ontzettend bij de deur met een snelheid van 120/130.
En inderdaad de vering is iets anders maar die van mij bonkt niet. :gekte
En dat schakelen van de dsg is inderdaad een stuk anders dan de vorige t5 iets trager maar valt wel aan te wennen vind ik.
Maar dat is mijn t5 gp weet niet hoe die van jou rijd natuurlijk :driveT5
En ik heb voor 2 maand terug proef gereden met een 180pk dsg in hengelo bij huisler en kokkeler.

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: wie weet raad?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Of ga langs JD in Lochem, mag toch hopen dat hij weet hoe jou bus hoort te rijden. Misschien heeft hij een onafhankelijk antwoord.

Dan kan je eens testen op de rollenbank, om te kijken wat het gedrag is van je versnellingsbak.
Laatst gewijzigd door Jeroen T5 204 op 31 jan 2011, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: wie weet raad?

Bericht door Danny »

bonkende vering?? je transportblokken zitten er toch niet meer tussen...
Had laatst een Golf over de vloer die reed al 30.000km met transportblokken ertussen... de man had niks visueels gemerkt maar vond wel dat de auto erg hard was :bifun :bifun :bonk
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wie weet raad?

Bericht door raymondo »

de bus is abt verlaagd door de verkopende dealer..... ik blijf erbij dat er daar iets fout zit... vanmiddag bij een kennis geweest die een schadebedrijf heeft... en wederom na 15 minuten rijden kreeg ik dezelfde reactie... bonk en klappert te hard....

deze reed met esp er af... en gaf dan vol gas...... een enorme knal bij het blok..... normaal zouden wielen spinnen....

dit ook in bochten gedaan en rechtsvoor leek het of de auto uit elkaar stuiterde zo luid dat het geluid was.

adviseerd mij om volgende week de bus met onderhoud en monteur bij hem langs te sturen.. zodat hij kan uit leggen wat er niet goed aan is.... zelf rijd hij golf gti dsg .. schakelde voor mij ook wat onwennig.. maar geen vreemde geluiden bij optrekken en af remmen...

bedankt voor alle tips waar ik een 180 pk kan vinden.. misschien dat ik toch het beste na het onderhoud.. ( mochten de klachten dan nog zijn) maar eens naar JD ga.... En evenuteel aansluitend naar de dealer in Henglo.......

hopen dat ik eindelijk iemand vind.. die zegt dat alle geluiden en dergelijke niet standaard zijn....
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: wie weet raad?

Bericht door Inbouwer »

Verlagen bij een T5 kan wel wat mis mee gaan. Heb er ook een aantal verlaagd en heb bij 1 bus ook last gehad met bonken nadat hij verlaagd was.
Komt het geluid voor je gevoel uit de rechter voorpoot?
Uiteindelijk is het bonken vanzelf overgegaan. Lijkt wel of het zich even moest gaan zetten.


Ik hoop toch echt op betere berichten want het zal niet lang meer duren of mijn T5 GP 180 Pk DSG wordt geleverd.
Gelukkig is mijn dealer van der Velden in Zoetermeer :gekte en die heeft inderdaad service heel hoog staan :yes

Nodig je van hart uit om een test rit te komen maken als die van mij binnen is. :wjw
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wie weet raad?

Bericht door raymondo »

het meeste komt inderdaad voor mijn gevoel van rechtervoorpoot. de hardste klappers.. maar met optrekken en remmen lijkt het echt het gevoel van een blok dat kantelt... je voelt het dan ook in de bodemplaat..

maar heb nu al diverse tips.. waar ik naar laat kijken volgende week...

* draagarm aan draaien..
* andere rubbers in draagarmen
* veerschotels.....
* dsg bak resetten.. in dien mogelijk.

ben echt benieuwd of Dago Duiven waar die voor onderhoud gaat nu.. Me klachten meer serieus neemt...
Plaats reactie