Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tikken constant
Tikken constant
Als de (benzine) motor stationair draait hoor je constant een getik, gaat
gelijk op met gasgeven, wordt dan sneller.
Even in het handboek gekeken, zouden de komstoters kunnen zijn, dus even
bij de dealer langs geweest...kosten minimaal 600 euro...pffffff.
Onderdelenkosten zijn het niet maximaal 100 euro maar de nokkenas en de distributieriem
moet eruit.
Dat is ff een tegenvaller zeg.
Zou het misschien nog wat anders kunnen zijn ?
En is er misschien iemand die het leuk vind om te sleutelen die het voor minder wil doen ?
gelijk op met gasgeven, wordt dan sneller.
Even in het handboek gekeken, zouden de komstoters kunnen zijn, dus even
bij de dealer langs geweest...kosten minimaal 600 euro...pffffff.
Onderdelenkosten zijn het niet maximaal 100 euro maar de nokkenas en de distributieriem
moet eruit.
Dat is ff een tegenvaller zeg.
Zou het misschien nog wat anders kunnen zijn ?
En is er misschien iemand die het leuk vind om te sleutelen die het voor minder wil doen ?
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Re: Tikken constant
Zou het ook klepspeling kunnen zijn?
Misschien eerst even controleren,zou ook wat goedkoper zijn.
sucses
Misschien eerst even controleren,zou ook wat goedkoper zijn.
sucses
Re: Tikken constant
Voor zover ik begrepen heb, is er niks na te stellen !
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Tikken constant
Hoeveel kilometer heeft die 2,0 gelopen ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Tikken constant
Is wel een bekend probleem bij VW.
Je kunt nog proberen er iets dunnere olie in te doen, bijvoorbeeld 5w40.
Maar iets meer gegevens: 2 liter of 2.5 liter, hoeveel kilometer gelopen, "bouwmarkt" olie?
Klepstoters vervangen is voor een beetje technisch iemand goed te doen.
Je zegt het zijn de kosten niet de klepstoters, maar als je alles loshebt ben je gek als je dan niet gelijk
een distributiewissel doet met vervanging van andere slijtageonderdelen. Je hebt alles toch los!
En dan lopen de kosten wel op.
Je kunt nog proberen er iets dunnere olie in te doen, bijvoorbeeld 5w40.
Maar iets meer gegevens: 2 liter of 2.5 liter, hoeveel kilometer gelopen, "bouwmarkt" olie?
Klepstoters vervangen is voor een beetje technisch iemand goed te doen.
Je zegt het zijn de kosten niet de klepstoters, maar als je alles loshebt ben je gek als je dan niet gelijk
een distributiewissel doet met vervanging van andere slijtageonderdelen. Je hebt alles toch los!
En dan lopen de kosten wel op.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Tikken constant
@ harry :
staat in zijn onderschrift
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine.
staat in zijn onderschrift
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Tikken constant
Inderdaad 2.0 benzine en heeft nu 278.000km gelopen.
Vrijdag wordt de olie verwisseld + filter !
Vrijdag wordt de olie verwisseld + filter !
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Re: Tikken constant
Tja, maar maakt ook niet uit volgens mij. Km stand wel!Multivan Generation schreef:@ harry :T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine.
staat in zijn onderschrift
Probeer eerst maar de oliewissel!
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Tikken constant
en probeer voor de wissel nog even of je wat winst kunt boeken met een spoeling met forte motor flusch
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Tikken constant
Motor is inmiddels geflushed and voorzien van nieuwe motorolie + toevoeging,
tikken is iets minder geworden maar komt dus toch doordat er te lang met oude
olie is doorgereden door de vorige eigenaar.
Ze hebben ook gelijk het een en ander gereapareerd wat er omhoog kwam tijdens
een inspectie oa een hoesje van de rechterfusee, nu merkte ik bij het rijden vandaag
dat iedere keer als ik het stuur rechtsom draai er een harde bonk klinkt, ik heb
even gekeken en volgens mij zit er iets bij de stabilisatorstang niet helemaal zoals het hoort,
ga zowiezo maandag terug maar zou dat het geluid kunnen verklaren ?
Het lijkt alsof de steun waar deze in valt nu te schuin naar achter staat, dus het rubber
zit naast de inkepingen op de stabilisatorstang.
Iemand een idee ?
tikken is iets minder geworden maar komt dus toch doordat er te lang met oude
olie is doorgereden door de vorige eigenaar.
Ze hebben ook gelijk het een en ander gereapareerd wat er omhoog kwam tijdens
een inspectie oa een hoesje van de rechterfusee, nu merkte ik bij het rijden vandaag
dat iedere keer als ik het stuur rechtsom draai er een harde bonk klinkt, ik heb
even gekeken en volgens mij zit er iets bij de stabilisatorstang niet helemaal zoals het hoort,
ga zowiezo maandag terug maar zou dat het geluid kunnen verklaren ?
Het lijkt alsof de steun waar deze in valt nu te schuin naar achter staat, dus het rubber
zit naast de inkepingen op de stabilisatorstang.
Iemand een idee ?
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Tikken constant
Ramon schreef:Motor is inmiddels geflushed and voorzien van nieuwe motorolie + toevoeging,
tikken is iets minder geworden maar komt dus toch doordat er te lang met oude
olie is doorgereden door de vorige eigenaar.
Ze hebben ook gelijk het een en ander gereapareerd wat er omhoog kwam tijdens
een inspectie oa een hoesje van de rechterfusee, nu merkte ik bij het rijden vandaag
dat iedere keer als ik het stuur rechtsom draai er een harde bonk klinkt, ik heb
even gekeken en volgens mij zit er iets bij de stabilisatorstang niet helemaal zoals het hoort,
ga zowiezo maandag terug maar zou dat het geluid kunnen verklaren ?
Het lijkt alsof de steun waar deze in valt nu te schuin naar achter staat, dus het rubber
zit naast de inkepingen op de stabilisatorstang.
Iemand een idee ?
Volgens mij zit dat ding al heel lang op die manier, kijk maar eens naar de roest en slijtstukken.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Tikken constant
Dat noemen ze dus de "dogbone". En die van jou is versleten. Vervangen dus.
Is eenvoudig te doen met wat bandenvet en een klein beetje kracht
Let wel op met vastdraaien van de bout (schokbreker en dogbone) dat de auto op rijhoogte staat.
Dus ingeveerd op al de vier wielen.
Ik heb een sterk vermoeden dat dat bij de montage bij jouw getoonde dogbone niet is gebeurt.
Is eenvoudig te doen met wat bandenvet en een klein beetje kracht
Let wel op met vastdraaien van de bout (schokbreker en dogbone) dat de auto op rijhoogte staat.
Dus ingeveerd op al de vier wielen.
Ik heb een sterk vermoeden dat dat bij de montage bij jouw getoonde dogbone niet is gebeurt.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: Tikken constant
Is de dogbone alleen dat stangetje met het rubber ? Of is alleen het rubber vervangen voldoende ?Harry62 schreef:Dat noemen ze dus de "dogbone". En die van jou is versleten. Vervangen dus.
Is eenvoudig te doen met wat bandenvet en een klein beetje kracht
Zou dat ook dat geluid kunnen verklaren ?
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Re: Tikken constant
Zou heel goed kunnen dat het geluid daar van is. Zal het eerst zelf moeten horen/zienRamon schreef: Is de dogbone alleen dat stangetje met het rubber ? Of is alleen het rubber vervangen voldoende ?
Zou dat ook dat geluid kunnen verklaren ?
Ik heb wel eens gehoord dat ze het rubber alleen vervangen ( 7D0 411 045 bestelnummer VW)
De dogbone compleet is in Nederland vrij prijzig (€ 40,-excl. meen ik) op Ebay zijn ze goedkoper
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: Tikken constant
Ik zou hem wel in z'n geheel vervangen trouwens.
Maar dat is mijn mening.
Maar dat is mijn mening.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig