Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

airco probleem

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bobbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:36

airco probleem

Bericht door bobbie »

Hallo tijd geleden dat ik hier geweest ben . Heb inmiddels al een tijd een T5 174 pk van 2005 met slechts 140000 echte kilometers. Wat is het probleem ? Heb nu al 4 x het riempje van de aircopomp vervangen 1x de stuurpomp omdat het tandwiel compleet van de as was gedraaid en de laatste keer dat dat er kabaal onder de kap vandaan kwam was het tandwiel van de aircopomp losgeslagen in het dekseltje van de aircopomp. Ik bedoel hiermee de helft van het aan elkaar geschroefde deel van de vrijloop koppeling. Hierbij is aan het lichtgekomen dat alle hiervoor beschreven problemen wwarschijnlijk zijn onstaan omdat het tandwiel op het deksel is vastgelopen.Het zou normaal gesproken vrij moeten meedraaien tenzij de airco is ingeschakeld. Nu is het niet mogelijk om dit tandwiel met het dekselhelft {weet niet hoe ik het anders moet omschrijven} los te kopen bij de dealer. Weet iemand of dit wel ergens te koop is? Of van een kapotte oude pomp. Mijn pomp is verder goed. Hoor graag van jullie.
Gr, Bob
never drive faster than your angel can fly
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: airco probleem

Bericht door T5austria »

Kijk hier eens dit is wat jij volgens de beschrijving zoekt
http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-Kupp ... 3cb56c4a5f
Gebruikersavatar
bobbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:36

Re: airco probleem

Bericht door bobbie »

het voorste deel met de schroefdraadas isinderdaad wat ik zoek. Er zit alleen geen tandwiel bij die moet ik ook hebben. Een kapotte aircopomp waar dit deel nog van in leven is zou mij ook uit de brand helpen. bedankt voor de tip
never drive faster than your angel can fly
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: airco probleem

Bericht door T5austria »

Het tandwiel wat je hieronder beschrijf heet een vrijloop en heeft bij de dealer ( onderdeelnummer 070 903 201 E ) Kost ongeveer 88 euro ex btw.
Er hoort ook nog de rubberen ring bij en die noemt men koppeling en heeft bij de dealer ( onderdeelnummer 070 903 327 D) kost ongeveer 55 euro ex btw
De rubberen ring altijd vervangen na vervangen van tandwiel.
bobbie schreef:het voorste deel met de schroefdraadas isinderdaad wat ik zoek. Er zit alleen geen tandwiel bij die moet ik ook hebben. Een kapotte aircopomp waar dit deel nog van in leven is zou mij ook uit de brand helpen. bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: airco probleem

Bericht door Pim 328 »

Het probleem bij jouw is denk ik de airco pomp steun.

Bij de eerste modeljaren zat er een foute steun op. deze was net een mm te groot en hierdoor liep je riempje om de haverklap kapot.

Tevens is het ook heel belangrijk dat alle centreer ringetjes aanwezig zijn.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
bobbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:36

Re: airco probleem

Bericht door bobbie »

Klopt die is ook vervangen. Het vrijloop tandwiel is het probleem deze is vastgelopen.
Bedankt voor de tips ga de dealer er eens mee om de oren slaan die beweert namelijk dat dit alles niet los verkrijgbaar is en alleen als complete pomp vervangen kon worden kosten bijna € 1100,- :bonk :bonk . Mijn reactie was of ze gek geworden zijn.
never drive faster than your angel can fly
Plaats reactie