Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterruiten T5gp

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ND4SPD
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 feb 2011, 08:46
Contacteer:

Achterruiten T5gp

Bericht door ND4SPD »

Hoi allemaal,

Ik heb een t5 in bestelling, maar ik wilde er destijds geen ruiten in omdat ik geen inkijk wilde.
Nu heb ik toch besloten :muur dat het mooier is om 2 ruiten te laten plaatsen. Weet iemand hoe dat werkt? mijn dealer zegt dat hij al onderweg is (de koets) en dat ik er geen aanpassingen meer op kan laten doen.
Mijn vraag is dus de volgende: Kan ik er achteraf nog ruiten op laten plaatsen? Ik hoef er niet door heen te kijken hoor en ruitenwissers enz hebben dan ook geen zin.
Zo ja, wie kan ze er dan op plakken en wel zo dat ze gewoon zwart zijn zoals de achterste panelen?

Zie graag een reactie.

was nog vergeten om te melden dat het om de twee deurs versie gaat
T5 GP 2011 2.0 180 pk cruisecab automaat
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Achterruiten T5gp

Bericht door Jeroen T5 204 »

Gat erin zagen en een originele ruit erin laten plakken, moet mogelijk zijn. Wel even een bedrijf zoeken die dit professioneel kan doen denk ik.

Lekkage enzo heb je weinig zin aan :toppie
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Achterruiten T5gp

Bericht door sep »

Je wilt/hoeft dus niet door de ruiten heen te kijken als ik het goed begrijp...in dat geval hoef je alleen maar 1 of twee ruiten op de carroserie plakken (net als wat ze vaak doen met de achterste zijvakken ) elke autoglas boer moet dit zo voor je kunnen doen ..

Mvg Sep
Gebruikersavatar
ND4SPD
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 feb 2011, 08:46
Contacteer:

Re: Achterruiten T5gp

Bericht door ND4SPD »

Kunnen ze de ruiten dan ook zo zwart maken zodat je dan niet de lijm ziet die er allemaal achter zit?
Lijkt mij een goed plan om even naar een glasboer te gaan en ze er gewoon op plakken.

Zijn daar nog speciale bedrijven voor?
T5 GP 2011 2.0 180 pk cruisecab automaat
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Achterruiten T5gp

Bericht door sep »

In principe is dit het zelfde als het plaatsen van glaspanelen op de zijkant van de bus ...de meeste bussen hebben geen ramen in het laadruimte gedeelte ,..je kunt dit gewoon doen zonder dat je lijmresten gaat zien ...een bedrijf dat zich bezighoud met het tinten van autoglas kan je hierover prima informeren ...maar dat wat jij wil hoeft geen probleem te zijn ..

Mvg Sep
Gebruikersavatar
ND4SPD
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 feb 2011, 08:46
Contacteer:

Re: Achterruiten T5gp

Bericht door ND4SPD »

Ben net bij Autotaal glas in Hengelo geweest. Deze gaat de ruitjes erop plakken. Blijkt dat je altijd achterruitverwarming hebt in het ruitje. Jammer van die duffe streepjes.
Totale kosten van blinderen plakken en de ruitjes zelf: 160 €

Bedankt voor de tips
T5 GP 2011 2.0 180 pk cruisecab automaat
Plaats reactie