Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat een heerlijke bus

vragen over de T5
Plaats reactie
Sjaakie
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2010, 21:32

Wat een heerlijke bus

Bericht door Sjaakie »

Sinds eind februari eindelijk (besteld in oktober 2010) in het bezit van de 180 pk uitvoering voorwiel aangedreven met dsg.
Ik heb het idee dat deze bus niet eens zoveel minder snel is als mijn oude 174 pk gechipte auto met zes bak. Het rijd vele malen beter en rustiger en het verbruik valt tot nu toe erg mee. Heb zelfs het idee dat hij tot nu toe zuiniger is.
I.v.m. het missen van het motorgeluid en het niet hoeven schakelen moet je wel uitkijken dat je niet in slaap sukkelt. Alles gaat zo makkellijk.
Waar je wel voor uit moet kijken is dat je in de stad niet te snel rijdt. Je mist het motorgeluid en het schakelmoment waardoor je niet merkt hoe snel je aan de 50 of 70 km zit. Ik moet wel aan de verlagingsveren aan de voorzijde daar de vering achter aardig in zakt. Voor en achter scheelt zo'n 5 cm in hoogte dat de achterzijde lager is.
Ben benieuwd hoe de auto zich in mei gaat gedragen met een motoraanhanger er achter ri. de Dolomieten.
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Wat een heerlijke bus

Bericht door rinus »

Hoi,
Ben nu ook sinds 5 december in het bezit van eeen 180 pk dsg multivan.
Maar inderdaad het rijd geweldig en heb je er zoveel lading in liggen dan dat die achter zoveel lager hangt.
Ik vind dat die van mij juist vooraan iets lager staat dan achter hij staat voorover zeg maar.
De oude type multivan van mij die hing ook op de kont achterover :nuts
Maar in ieder geval veel veilige kilometers toe gewenst :driveT5

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Wat een heerlijke bus

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

Ik wil nog wel eens mopperen op de service van vw.
Maar op het rij gedrag en de prestaties van mijn gechipte 174 pk kan ik nog steeds helemaal niets maar dan ook niets op aan te merken hebben.
Met 160000km op de teller gaat ie nog steeds als een speer.
Na iedere olie verversing de eerste 10000km ongeveer 1 liter bij vullen daarna stabiel tot 30000km
Brandstof verbruik zomers 1-12a13 in de winter ongeveer 1-10a11
Met caravan 1-10
ONder een beetje gunstige omstandig heden in duitsland op de autobahn 215 op de teller vind ik nog steeds verdomd snel.
Beetje oppassen geblazen maar niet ongecontroleerd eigenlijk. De remmen zijn wat krap bemeten dus afstand houden.
Tsja wat moet ik er verder van zeggen. Als tie zo door blijft tokkelen gaat ie nog lang niet weg.
De planning is toch wel de 300000km vol te maken.

Succes allemaal
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Wat een heerlijke bus

Bericht door Jeroen T5 204 »

Als je verlagen wil aan de voorzijde, moet je achter gelijk ook doen in verband met het weggedrag. Rijdt stukken beter dan. De originele veren zijn niet zo best vind ik.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Sjaakie
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2010, 21:32

Re: Wat een heerlijke bus

Bericht door Sjaakie »

Het grootste probleem is dat hij te zwaar geladen is waardoor de achterzijde te ver in zakt. Wil ook eigenlijk geen langere achterveer daar de hoogte nu eigenlijk goed is om een parkeergarage in te komen.
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Wat een heerlijke bus

Bericht door Geert G »

pieters schreef:Hallo Wjwellers,

ONder een beetje gunstige omstandig heden in duitsland op de autobahn 215 op de teller vind ik nog steeds verdomd snel.
Beetje oppassen geblazen maar niet ongecontroleerd eigenlijk. De remmen zijn wat krap bemeten dus afstand houden
Tip: Monteer maar eens Ferodo DS2500 remblokken. Dat is een verschil met dag en nacht.
http://www.fineline-imports.nl/ferodo-remblokken-cq665/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verkrijgbaar bij o.a Fineline Imports in Almere
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Plaats reactie