Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

belasting\servicebus

vragen over de T5
Plaats reactie
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

belasting\servicebus

Bericht door emil »

hoi
mijn vraag heeft niets met een t5 te maken (helaas) maar omdat hier nog al wat ondernemers zitten
daarom de volgende vraag:
ik ben monteur en heb af en toe storingsdienst , als ik dienst heb mag ik de service bus mee naar huis nemen
en rij er dan af en toe ook wel een prive boodschap mee, meestal niet ver , 10 tot 15 km
maar wat vind de belasting hier van
ik heb dus niet altijd de bus tot beschikking maar 1 van de 4 weken
zit geen rit registratie in
dank u
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: belasting\servicebus

Bericht door Geerlings »

Volgens mij is dat gewoon voor de zaak waarvoor je werkt en niet voor het personeel die hun in dienst hebben.Gr Geerlings
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: belasting\servicebus

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Emil,

Hoe dit in Nederland geregeld word, daarvan heb ik geen idee.

Ik kan je wel de wetgeving vertellen hoe het hier in Belgie is geregeld :

In Belgie is er sinds enige tijd terug ook een belasting op de service-bus wanneer je deze gebruikt voor privé doeleinden. Deze belasting noemt de " CO2 taks ".

De belasting word verrekend door de uitstoot (in gram).

De volgende formule word hierbij gebruikt :

( (gram / km X 9 Euro) - 600 ) X 1,1016 :groteogen

De nieuwe transporter 140 pk diesel geeft een uitstoot van 198 gram per kilometer, dus :

( ( 198 X 9 = 1782) -600 = 1182 ) x 1,1016 = 1302,09 Euro per jaar / 12 maanden = 108,50 Euro
per maand. :jumpklap

Belgie is dan ook hét land bij uitstek om van iets makkelijk iets moeilijk te maken ! :bonk :bonk :bonk
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29