Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tweede akku werkt niet

vragen over de T4
Plaats reactie
tweetybird
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 dec 2010, 13:35

tweede akku werkt niet

Bericht door tweetybird »

Allen,

Mijn tweede akku werkt niet.
Het gaat om het merk: Centurion NRG

De akku zat al in de camper toen ik deze kocht.
Heb de akku nog niet kunnen gebruiken omdat ik sinds kort eigenaar ben van de camper.

Wat heb ik al getest.
- Heb een akku test apparaat op de akku aangesloten alleen brand er geen enkel lampje op het apparaat.
- Heb een akku oplader aangesloten op de akku alleen brand het vol lampje van het apparaat.
Op het apparaat staat aangegeven als het vol lampje brandb dan is de akku vol of de akku is defect.
- Een camper koelkast werkt niet op deze akku. Maar werkt wel op het netsnoer in huis.

Is de akku echt defect?
Of is er nog een manier om de akku weer werkend te krijgen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: tweede akku werkt niet

Bericht door Leo45 »

Ik vrees dat de accu defect is, probeer eens de onbelaste spanning te meten, dus zonder iets aangesloten.
Bij een accu die nog goed is, ook al is die leeg moet er toch rond de 12V staan.
Als dat veel minder is onbelast is de accu vrees ik overleden, dan is vervangen de enige optie.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: tweede akku werkt niet

Bericht door Harm »

Misschien zit er een zekering tussen de akku en de koelkast-aansluiting welke defect is of is het 12 Volt gedeelte van de koelkast defect.
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: tweede akku werkt niet

Bericht door Bert B »

Als je met je lader rechtstreeks op de accupolen heb aangesloten en uit je verhaal begrijp ik dat je niet weet wanner hij het uberhaupt voor het laatst wel eens heeft gedaan, ga ik voor overleden.
Voor de zekerheid, zoals leo45 al zei, alles loshalen en spanning meten, alles lager dan 11,5V vergeet het maar, ik heb wel eens mensen gehoord over "reviven", laden ontladen en dat heel vaak met speciale app. bij sommige typen levert het wel eens wat op, maar mijn ervaring is dat de capaciteit dan al erg verminderd is. boven 11.5V kan het nog zijn dat je een acculader met te kleine capaciteit heb gebruikt, controleer dat nog even, maar ik ben bang dat je beter je portemonnee kunt trekken.
succes
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
tweetybird
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 dec 2010, 13:35

Re: tweede akku werkt niet

Bericht door tweetybird »

Leo45 schreef:Ik vrees dat de accu defect is, probeer eens de onbelaste spanning te meten, dus zonder iets aangesloten.
Bij een accu die nog goed is, ook al is die leeg moet er toch rond de 12V staan.
Als dat veel minder is onbelast is de accu vrees ik overleden, dan is vervangen de enige optie.

Leo
Harm schreef:Misschien zit er een zekering tussen de akku en de koelkast-aansluiting welke defect is of is het 12 Volt gedeelte van de koelkast defect.
Bert B schreef:Als je met je lader rechtstreeks op de accupolen heb aangesloten en uit je verhaal begrijp ik dat je niet weet wanner hij het uberhaupt voor het laatst wel eens heeft gedaan, ga ik voor overleden.
Voor de zekerheid, zoals leo45 al zei, alles loshalen en spanning meten, alles lager dan 11,5V vergeet het maar, ik heb wel eens mensen gehoord over "reviven", laden ontladen en dat heel vaak met speciale app. bij sommige typen levert het wel eens wat op, maar mijn ervaring is dat de capaciteit dan al erg verminderd is. boven 11.5V kan het nog zijn dat je een acculader met te kleine capaciteit heb gebruikt, controleer dat nog even, maar ik ben bang dat je beter je portemonnee kunt trekken.
succes
Allen,
Er is niks aangesloten op deze tweede akku. Heb vergeten dit te melden in mijn eerste bericht.
De lader / akku tester heb ik inderdaad rechtstreeks op de accupolen aangesloten. Maar helaas geen teken van leven.
De akku heb ik inmiddels uit de camper gehaald.

Bedankt voor jullie reacties.
Plaats reactie