Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

vragen over de T4
Grover532
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:45
Locatie: Oosternieland ( Gr. )

Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Grover532 »

Ik heb mijn huidige gele wrakje verkocht aan de buurman en een andere bus van 96 weer gekocht.
Deze zit echter van voren in elkaar ( tegen een betonpaal gereden), dus een sleutel klusje :werkaanT4 . Ik kan de bus eind van de week ophalen, zodat ik nog even tijd had om diverse onderdelen bij elkaar te zoeken.
Ik heb op de sloop het grootste gedeelte bij elkaar gesprokkeld, en de rest besteld op internet.
Nu is het wel een 96 er, maar het is nog model 95, dus met nog gelaste spatborden. :gif :gif
Weet iemand hoe je zo`n spatbord het beste kunt verwijderen?. Is dat gewoon met de flex, of zijn daar nog andere manieren voor? En dan de volgende vraag: Hoe monteer je een nieuw spatbord? Kan niet lassen, dus zal op een andere manier moeten. Zelf schroefgaten maken?, zelftappers?, Kit? ik doe maar een gooi. wie heeft zoiets al eens gedaan??
Nu wil ik een aantal delen alvast in kleur spuiten, voor ik ze ga monteren, maar aangezien ik de bus nog niet thuis heb weet ik nog geen kleurcode. Wie weet de kleurcode van de standaard witte vw t4 kleur???

Alvast bedankt voor de info.

Gr.
Rudi :driveT4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Harry 341 »

Rudi,de laspunten uitboren met een puntlasboor...daarmee boor je alleen door de eerste laag de laspunten uit.Het onderliggende plaatwerk blijft dan heel.
De nieuwe schermen monteren met carrosseriebouten...bij bovenrand en deurzijde en voorkant.De onderrand kitten.
En de kleurcode staat op je zekeringkastklep...en anders is het vrijwel zeker 904.
Groet,Harry
Bijlagen
Kopie van IMG_0292.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door marcel 415 »

oke dan rudi.
hier gaat de gele ook weg.ben aan het zoeken naar een jongere tdi, :driveT4 :T44EVER
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Grover532
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:45
Locatie: Oosternieland ( Gr. )

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Grover532 »

Bedankt Harry.
Had inderdaad nog niet aan uitboren gedacht. Lijkt mij een betere optie dan met de flex :klappen
De bovenrand met bouten kan ik me wel met redden, maar bij de deurzijde zitten geen gaten, en kan ik moeillijk bij komen volgens mij. draad tappen???
Onderkant kitten? Wordt daar nog speciale kit voor gebruikt, of maakt dat niet uit.

Mooi werk Marcel. Ik heb juist weer bewust gekozen voor een gewone 1.9 D. Heeft zich de afgelopen 3 jaar zeer goed bewezen. Heb er een ton mee gereden, en heeft 1 keer nieuwe olie gehad, een nieuwe waterpomp, een teller unit van bart en 2 nieuwe banden. Verder op technisch gebied niets aan gedaan behalve zijn apk, waar hij ook elke keer zonder problemen door kwam :toppie :toppie
Dit in tegenstelling tot de tdi die ik daarvoor had. Heb ik 2 jaar gehad, en 3500 euro aan onkosten gehad :gif :gif
Dus hoef effe geen tdi meer.

Gr.
Rudi :driveT4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Harry 341 »

Grover532 schreef:Bedankt Harry.
Had inderdaad nog niet aan uitboren gedacht. Lijkt mij een betere optie dan met de flex :klappen
De bovenrand met bouten kan ik me wel met redden, maar bij de deurzijde zitten geen gaten, en kan ik moeillijk bij komen volgens mij. draad tappen???
Onderkant kitten? Wordt daar nog speciale kit voor gebruikt, of maakt dat niet uit.

Mooi werk Marcel. Ik heb juist weer bewust gekozen voor een gewone 1.9 D. Heeft zich de afgelopen 3 jaar zeer goed bewezen. Heb er een ton mee gereden, en heeft 1 keer nieuwe olie gehad, een nieuwe waterpomp, een teller unit van bart en 2 nieuwe banden. Verder op technisch gebied niets aan gedaan behalve zijn apk, waar hij ook elke keer zonder problemen door kwam :toppie :toppie
Dit in tegenstelling tot de tdi die ik daarvoor had. Heb ik 2 jaar gehad, en 3500 euro aan onkosten gehad :gif :gif
Dus hoef effe geen tdi meer.

Gr.
Rudi :driveT4
Kitten met carrosseriekit...en aan deurzijde? "even"de deuren eruit...dan kun je daar ook boren en meteen de schermen weer monteren...
groet,Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Ron---63--- »

Blijf ik straks als enige over met een gele ? :bifun :bifun
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Multivan Generation »

matje, fred-189 etc.. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ciebie
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:49

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door ciebie »

Ron---63--- schreef:Blijf ik straks als enige over met een gele ? :bifun :bifun
Ik kan iets zeggen over geel en truckers en linker achterwiel maar de moderator vind dat niet leuk dus doe ik het niet.........
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Ron---63--- »

Ikke nie begrijp nie ????
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
ciebie
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:49

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door ciebie »

Ron---63--- schreef:Ikke nie begrijp nie ????
Nah ok simpele taal dan:
een beetje trukkert/busjesman zeikt over zijn links achter rem om te koelen.
Daar worden die krengen geel van!
Dus eigenlijk heeft iedereen een gele, ja toch niet dan?

Sorry moderator: ik moest het uiteggen....
:driveT4
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Ron---63--- »

Aha!!! Helemaal duidelijk nu :yes
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door bartt4 »

heb eventueel nog inker en rechter koplamp en motorplaat bak voor onder de bus. zo ophalen wil me schuur opruimen. :bifun
RUBBEREXPRESS
Grover532
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:45
Locatie: Oosternieland ( Gr. )

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Grover532 »

Bedankt Harry. Was er al bang voor dat de deuren eruit moesten. Maar zal er wel niet onderuit komen. Gaat vast allemaal lukken :yes :yes
Zo als het nu lijkt krijg ik de bus aanstaande maandag thuisbezorgd. Heb een week vrij genomen, maar verwacht toch in het midden van de week weer te toeren :jump :jump .

Ron>> De kans is redelijk aanwezig dat deze ook weer geel gaat worden, of Pouw blaauw. weet het nog niet. Blijft misschien ook wel gewoon wit :toppie

Bart. Ik heb wel belang bij de lampen en onderbak. Heb al wel een onderbak, maar deze komt van een t4 die in de brand heeft gestaan. Ziet er eigenlijk niet uit :bifun :bifun . Kan je ze nog even bewaren tot eind volgende week. Dan moet ik in drachten zijn :yes :yes

Heeft iemand toevallig ook nog een achterschokdemper liggen. Hoeft geen hele goeie te zijn. Heb vanmiddag met mijn oude busje nog even een vrachtje stenen gehaald. Tonnetje of 2 ongeveer :ie :ie . Toen ik thuis kwam lag er opeens een plas olie bij het achterwiel. Schokdemper lek dus. Hoe kan dat nou :bifun :bifun :bifun . Buurman vond het niet zo leuk :bifun :bifun .


Groetjes,
Rudi :zwaai :zwaai
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door hendrikus »

dus nu moet ik uitkijken naar een witte bus als ik weer bij je voor de deur langskom?
T4 2.5TDI 88pk 1999
Grover532
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:45
Locatie: Oosternieland ( Gr. )

Re: Nieuwe bus. Nou ja Nieuw!!!!!!!!!!

Bericht door Grover532 »

Ja klopt Hendrikus.
Aan de ene kant van de straat mijn oude gele, en aan de andere kant mijn witte :yes
Nou moet ik nog even uitvinden in wat voor trekker jij langs komt :jump :jump


Bart je hebt :mail

Gr.
Rudi :driveT4 :driveT4
Plaats reactie