Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

vragen over de T4
Plaats reactie
bthebird
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 mei 2010, 12:05

VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door bthebird »

Hallo,

Enkele maanden geleden had ik hier de vraag gesteld of er iemand is van het forum die interesse heeft om mijn verenset over te nemen, meer bepaald om ze te ruilen met de originele veren die normaal op een multivan zitten. De voorwaarde is wel dat je ze er zelf vanonder haalt en de jouwe monteert (met rubbers) en dat je de voorkant van de bus tevens weer op de oorspronkelijke hoogte zet. Dat de verenset nog in goede staat moet zijn, spreekt voor zich.

Er waren toen wel enkele geïnteresseerden, maar wegens de geboorte van een tweede kindje had ik toen even m'n handen vol.
Vandaar dat ik de vraag nu opnieuw stel.
Ik woon in Turnhout/België, maar ben eventueel wel bereid om tot daar te rijden.

Groeten,

Bert
bthebird
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 mei 2010, 12:05

Re: VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door bthebird »

Zo weinig reactie had ik niet verwacht.
Die H&R verenset is toch wel iets waard dacht ik?

In elk geval plakt de bus wel als een strijkijzer op de baan, zelfs in de bochten. Het enige minpunt vindt ik het comfortniveau op de Belgische wegen. Op jullie wegen valt dit 'nadeel' grotendeels weg natuurlijk. :knipoog

De Bilstain dempers zitten daar ook wel voor iets tussen, maar een forumlid van hier raadde me aan om die te houden omdat die ook zouden 'matchen' met de originele versenset en rijhoogte van de Multivan.

Moest er interesse zijn, aarzel dan niet om me te contacteren.

Groeten,

Bert
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door sgsdebruijn »

Maar of je HR set meer waarde heeft als originele veren vraag ik me af, plus dat het allemaal 2x werk is wat iemand er voor over moet hebben.
Aan de andere kant als je het met zijn 2'en doet is het ook wel weer snel gedaan.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
bthebird
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 mei 2010, 12:05

Re: VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door bthebird »

sgsdebruijn schreef: Aan de andere kant als je het met zijn 2'en doet is het ook wel weer snel gedaan.
Dat hoopte ik ook.;-) Ik help natuurlijk een handje, maar heb het juiste materiaal er niet voor en heb het ook nog nooit gedaan. Sleutelen aan motoren is meer mijn ding.

Als de waarde van de verensets overeenkomen is dat prima; Op deze manier is't volgens mij een faire ruil.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door sgsdebruijn »

Het valt wel mee hoor het werk, er zijn zelfs mensen die de veren wisselen zonder de wielen eraf te halen heb ik vernomen, dan gaat het helemaal snel moet je alleen wel een brug ofzo hebben anders is een krik genoeg.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
chris bkm
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:53
Locatie: lage zwaluwe NB
Contacteer:

Re: VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door chris bkm »

hallo Bert,

ik heb nog een set veren voor je liggen met een witte stip
ik wil wel met je ruilen heb alleen geen rubbers voor je
we kunnen ze er bij mij in de loods er wel onder zetten :werkaanT4



groet chris bkm :ikrij
bthebird
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 mei 2010, 12:05

Re: VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door bthebird »

chris bkm schreef:hallo Bert,

ik heb nog een set veren voor je liggen met een witte stip
ik wil wel met je ruilen heb alleen geen rubbers voor je
we kunnen ze er bij mij in de loods er wel onder zetten :werkaanT4



groet chris bkm :ikrij
Hey Chris,

De veren met witte stip zitten normaal niet onder een Multivan volgens de gegevens van Peter. Ik wil echt wel de originele hoogte.
Toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groeten,

Bert
Gebruikersavatar
the body docter
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
Locatie: grote brogel

Re: VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door the body docter »

setje multivan veren kosten nieuw bij de auto shop iets van een 250 euro


een setje h&r kost je nieuw ongeveer 137 euro
http://cgi.ebay.de/H-R-Tieferlegungsfed ... 5d284e27d0" onclick="window.open(this.href);return false;


ga je voor tweede hands originele veren dan vind je op ebay der zat vanaf een paar euro

http://cgi.ebay.de/VW-T-4-Original-Fede ... 3f0bc0c1bf" onclick="window.open(this.href);return false;

waarom koop je geen tweedehands originele aan en verkoop je de jouwe denk dat je zo sneller gesteld geraakt en plaatsen dat is heus wel zelf te doen
bthebird
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 mei 2010, 12:05

Re: VW T4 Multivan H&R verlaagde achterveren

Bericht door bthebird »

Bedankt voor de links. Ik heb ondertussen wel een geïnteresseerde die me zou verder kunnen helpen, dus misschien is m'n luxeprobleem opgelost.
Plaats reactie