Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weerstand onder bumper 25TDI

vragen over de T4
Plaats reactie
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door VAR »

Hallo,

Hoe kan je de weerstand demonteren die onder in de bumper zit van een 25TDI T4 en die de ventilatoren bediend van de radiateur.
Ik heb gezien dat er een boutje zit op de tekening alleen als ik eronder kijk zie ik geen boutje.

Groet en alvast bedankt,
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door m.c van den berg »

Zit het soms geklemd
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door Multivan Generation »

ik denk met popnagels
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door VAR »

Hallo,

Ik zie inderdaad onder de beugel waar de weerstanden inzitten popnagels zitten, maar het lijkt alsof er een beugel zit die naar voren onder de bumper loopt.Misschien dat als je iets erboven demonteert je wel het boutje (s) ziet.
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door VAR »

De beugel die werkte inderdaad als een klem.Ik heb de weerstanden uiteindelijk verwijderd door 1 kant van de beugel naar buiten te drukken.Daarna ging de andere kant er vrij soepel uit.Bij de stekker daarna de beugel indrukken en de bovenkant eraf trekken.
Dan de andere onderste helft van de stekker eraf schuiven.Koste een beetje moeite omdat het al een tijdje op zijn plek zat.
Nou mezelf nog afvragen of ik de losgekomen draden op beide weerstanden moet solderen en de oude gebruikte weerstanden moet terug plaatsen of gewoon een paar nieuwe kopen ( per stuk ongeveer 50 euro ) en die er opzetten.Geen idee hoe betrouwbaar de oude nog zijn.Het vreemde was dat aan de hand van het kenteken de dealer bleef beweren dat er maar 1 weerstand op zat, terwijl ik er toch echt twee zag en afhaalde.
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

Re: Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door remcobor »

ik heb nog zon weerstand voor je liggen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door René »

Zal wel bedoelen 1 set weerstanden ( is twee stuks) :lach

René
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door VAR »

Hallo Remcobor,

Bedankt voor je aanbod.Een collega op het werk zou de oude gaan solderen (draad weer op de pootjes van de weerstand).
Maar ik begon een beetje te twijfelen of het allemaal goed zou gaan met dat solderen, en omdat ik over goede anderhalve week 3000 km moes rijden heb ik vanochtend een paar nieuwe besteld en helaas ook al betaald dus ik kan het denk ik niet meer annuleren.

Maar als je denkt dat je alles heb gefikst :nuts , dan komt er weer een nieuw probleempje bij.Niet in vergelijking met het weerstanden verhaal maar wel een een kleine domper op de feestvreugde.Doet ineens mijn spiegel (elektrisch) aan bestuurderskant vreemd.
Ga zo maar een topic aanmaken en hopen dat iemand weet wat het is.

Nogmaals bedankt.
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Weerstand onder bumper 25TDI

Bericht door VAR »

De weerstanden zitten er inmiddels weer onder en alles is weer aangesloten.
De ventilator draait weer als ik de airco aandruk.Ik dacht altijd dat er voor de airco maar 1 draaide.
Ik zag echter dat ze alle twee draaiden.Nu is mijn vraag wanneer draait welke ventilator ?
Hoe kan ik controleren of de ventilator ook voor de motor gaat draaien.Want die draait waarschijnlijk alleen als de motor begint warm te lopen nadat er niet voldoende rij wind is.
Plaats reactie