Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Benzine of Diesel?

vragen over de T4
Plaats reactie
Minovin
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2011, 10:27

Benzine of Diesel?

Bericht door Minovin »

Dag allemaal,

Vorig jaar heb ik een fantastische vakantie in Portugal beleefd met een verlengde T4 benzine. Ik ben nu in Nederland opzoek naar hetzelfde, ik heb er ook een gevonden, maar ik vraag me af of het een wijs besluit is om er een te kopen uit 96 met 280.000 op de teller. Het gaat om een 2.0 benzine waaraan het nodige is vernieuwd de laatste tijd.

Het plan is om de DC + stoelen te verwijderen zodat er 1 grote ruimte ontstaat waar ik zelf een campertje van maak. Er komt geen hefdak in omdat de maandelijkse kosten van een benzine wat mij betreft opwegen tegen het compleet ombouwen van een diesel. Aan de andere kant ga ik wel weer aan een diesel denken als blijkt dat de benzine (over het algemeen) nog net van A'dam naar Maastricht en terug kan rijden...

Vraag is dus: gaat deze T4 benzine 2.0 nog lang mee? Ik heb zo'n 2.000,- boven de vraagprijs om te laten versleutelen.

Dank jullie wel!

Minovin
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Benzine of Diesel?

Bericht door Ramon »

Hey Minovin,

Het gaat om mijn bus denk ik :
http://link.marktplaats.nl/468157193" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is overigens nog wel over de vraagprijs te praten ( in het redelijke).

Groeten,
Ramon
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
henrie48
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2009, 17:20

Re: Benzine of Diesel?

Bericht door henrie48 »

Minovin schreef:Dag allemaal,

Vorig jaar heb ik een fantastische vakantie in Portugal beleefd met een verlengde T4 benzine. Ik ben nu in Nederland opzoek naar hetzelfde, ik heb er ook een gevonden, maar ik vraag me af of het een wijs besluit is om er een te kopen uit 96 met 280.000 op de teller. Het gaat om een 2.0 benzine waaraan het nodige is vernieuwd de laatste tijd.

Het plan is om de DC + stoelen te verwijderen zodat er 1 grote ruimte ontstaat waar ik zelf een campertje van maak. Er komt geen hefdak in omdat de maandelijkse kosten van een benzine wat mij betreft opwegen tegen het compleet ombouwen van een diesel. Aan de andere kant ga ik wel weer aan een diesel denken als blijkt dat de benzine (over het algemeen) nog net van A'dam naar Maastricht en terug kan rijden...

Vraag is dus: gaat deze T4 benzine 2.0 nog lang mee? Ik heb zo'n 2.000,- boven de vraagprijs om te laten versleutelen.

Dank jullie wel!

Minovin
henrie48
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2009, 17:20

Re: Benzine of Diesel?

Bericht door henrie48 »

Minovin schreef:Dag allemaal,

Vorig jaar heb ik een fantastische vakantie in Portugal beleefd met een verlengde T4 benzine. Ik ben nu in Nederland opzoek naar hetzelfde, ik heb er ook een gevonden, maar ik vraag me af of het een wijs besluit is om er een te kopen uit 96 met 280.000 op de teller. Het gaat om een 2.0 benzine waaraan het nodige is vernieuwd de laatste tijd.

Het plan is om de DC + stoelen te verwijderen zodat er 1 grote ruimte ontstaat waar ik zelf een campertje van maak. Er komt geen hefdak in omdat de maandelijkse kosten van een benzine wat mij betreft opwegen tegen het compleet ombouwen van een diesel. Aan de andere kant ga ik wel weer aan een diesel denken als blijkt dat de benzine (over het algemeen) nog net van A'dam naar Maastricht en terug kan rijden...

Vraag is dus: gaat deze T4 benzine 2.0 nog lang mee? Ik heb zo'n 2.000,- boven de vraagprijs om te laten versleutelen.

Dank jullie wel!
hallo minovin,ik heb een 2.0 liter gehad uit 1995 op lpg,deze heb ik verkocht toen hij 345.000km op de teller had. motorisch geen enkel probleem gehad alleen de verdamper van het gas een keer vervangen.bij 345.000 km regelmatig terugkerend probleem dat de computer mijn sleutel niet herkende. toen heb ik hem aan een handelaar verkocht.je moeet een beetje geluk ermee hebben.
groet henrie
Minovin
Plaats reactie