Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
T5Serge
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2009, 08:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door T5Serge »

Hallo,

Ik heb mezelf al eens voorgesteld op het forum maar nu wil ik even mijn bedrijf voorstellen omdat dit voor sommige van jullie interessant kan zijn.
Al ruim 10 jaar ben ik ondernemer in de Horeca maar ben hiernaast een Detail bedrijf (Ride & Shine Detailing) begonnen.

Ik rij zelf een T5 en ben hier erg zuinig op.

Afbeelding
VW T5 by K2BurtonSnowboarder, on Flickr

Voor diegene die niet weten wat Detailen is even een korte omschrijving:

Veelal wordt er gedacht dat detailen hetzelfde is als poetsen. Echter zit hier een groot verschil in. Bij detailen, de naam zegt het al, wordt er tot in de details gewerkt.

Omdat de meeste poetsbedrijven kwantiteit boven kwaliteit verkiezen wordt er veelal gewerkt met producten welke voorzien zijn van zogenaamde 'fillers'. Deze zorgen voor een snelle glans, maar in werkelijkheid worden de aanwezige krasjes en hologrammen hiermee gemaskerd. Als u uw voertuig op gaat halen dan staat deze er weer glanzend bij, maar enkele weken en wasbeurten later bent u waarschijnlijk minder tevreden of zelfs teleurgesteldt met het behaalde resultaat. De krasjes zijn meestal weer terug en in het ergste geval zijn er door de verkeerde techniek hologrammen verschenen.

Een detailer inspecteert altijd eerst de lak goed en bepaalt aan de hand hiervan hoe en met welke producten er te werk gegaan moet worden. Waskrasjes (zgn. swirls) worden verwijderd en de eventueel grotere krassen worden wanneer mogelijk zo min mogelijk zichtbaar gemaakt.

Het gehele voertuig wordt onder handen genomen, waarbij er vrijwel geen onderdeel wordt vergeten. Tevens wordt de glans na een detailbeurt veelal langer behouden (mits deze goed wordt onderhouden) en wordt het schoonhouden van het voertuig vergemakkelijkt.

Het uiteindelijke resultaat is dat uw voertuig er beter uit ziet dan toen deze de showroom verliet.

Ik heb inmiddels een ervaring opgebouwd met het detailen van een VW Bus en krijg ze in de meeste gevallen zeer strak.
Het is nogal een lap staal met grote vlakken waar je snel van alles op ziet.

Let vooral op de spiegeling en de diepte die bereikt wordt van de glans
Afbeelding
Na detail by K2BurtonSnowboarder, on Flickr

Mocht je nu denken ik wil mijn bus ook als nieuw en goed beschermd de weg op hebben en glanzend bij b.v een klant voor de deur hebben staan (want een glimmende goed onderhouden bus nodigt uit en geeft vertrouwen bij de klant) kijk dan op http://www.rideandshinedetailing.nl voor meer uitleg.

Als er vragen zijn dan hoor ik het graag

Met vriendelijke groet,
Serge Langendoen

Ride & Shine Detailing
http://www.rideandshinedetailing.nl
info@rideandshinedetailing.nl
06-22807413
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door pootpeter »

Zo, ziet er wel Supershiny uit, wellicht voor in de toekomst interessant, ik sta graag met een schone auto bij m'n klanten voor de deur :yes
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
T5Serge
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2009, 08:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door T5Serge »

Stuur maar een mail tegen de tijd ik kan altijd vrijblijvend een offerte maken.
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door RITC »

Mooie glimmende bolide :driveT5
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
T5Serge
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2009, 08:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door T5Serge »

Zo eindelijk even tijd om de detail van de Multivan T5 GP DC LWB 2011 van Peter poot op de site te zetten.

Deze fraaie T5 is qua lak natuurlijk vrijwel ongeschonden en nog redelijk vrij van swirls (lichte ronde waskrasjes).

Stappen:

Afspuiten met hoge druk (ja ook het dak)
Foamen met vuil los werkende foam
Wassen met de hand en de twee emmer methode (ja wederom ook het dak shampoo gebruikt met wax toevoeging)
Lak gekleid voor diepere verontreiniging te verwijderen van de lak
Drogen (2doeken)
Wax 2 lagen
Detailer spray om te finishen
Banden behandeld
Velgen behandeld met wax

Foto's:

Foam bijna van de bus afgelopen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb van alle stappen afzonderlijk geen foto's kunnen maken vanwege de tijd die hard ging omdat we gezellig aan het keuvelen waren.

Bus in de werkplaats:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindresultaat buiten (kleur moeilijk vast te leggen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen.
Serge R&S Detailing
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door pootpeter »

Zo hij glimt nog steeds als een jekko, met die 2 waslagen ook super makkelijk het vuil er weer af te spoelen. Top resultaat bedankt Serge, over een half jaar maar weer doen. Kunnen we weer bijpraten. :yes

Groeten,

Peter
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
T5Serge
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2009, 08:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door T5Serge »

Graag gedaan Peter.
Ik vind een t5 leuk om te doen.
Je poetspakket komt eraan trouwens!
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
T5Serge
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2009, 08:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door T5Serge »

Afgelopen maandag 11 november de mooie T5 van Rini Klaasen behandeld en hem uitleg gegeven over het onderhoud van zijn bus.

Was hele gezellige dag en uiteindelijk hebben we nog niet eens zoveel kunnen praten want we hadden het te druk.

De T5 was in een behoorlijk goede conditie, Hij zat alleen van voor tot achter onder een vreemde waas die veroorzaakt is door de wasstraat. De t5 gaat regelmatig door de wasstraat volgens de eigenaar maar hij zou zijn leven beteren.

Werktijd ongeveer 7 uur met 2 personen.

Om even aan te geven welke stappen ik heb gedaan:

- Afspuiten met hoge druk
- Foamen
- Afspuiten met hoge druk
- Wassen met Surf City Blue Pacific (shampoo)
- Afspoelen met slang
- Drogen
- Kleien met de SCG klei voor diepere verontreiniging, we hebben gelijk afgenomen
- Polijsten Oranje met SmartPolish, zwart met smartwax welke ook zeer licht polijst
- Surf City Garage Barrier Reef Wax (machinaal)
- 5050 CONNOSEURS PASTEWAX voor de ongeloofelijke glans die je hiermee haalt. (handmatig)
- Nagelopen met Reload
- Ramen behandeld met Rain X
- Banden behandeld met PoorBoys BB voor mat zwart resultaat.

Resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil je meer foto's bekijken dan kan dat:

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 935&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door olle griese »

Dat ziet er super mooi uit.
Je zit trouwens op een bekend plekkie.
Ben daar een paar maanden terug nog geweest.
Je kent Marco van de eerste verdieping met zijn Chevy,s zeker wel.
Gebruikersavatar
T5Serge
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2009, 08:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)

Bericht door T5Serge »

Hallo,

Ja die hoor je wel rijden die man haha.
Wel mooi geluid.
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Plaats reactie