Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Ik heb onlangs een T5 bijgekocht
Deze word nu mijn nieuwe werkbusje
Het is een 2008 , met 2,5TDI (131PK) motor (wou absoluut nog een 5 cilinder , geen klein 2 lietertje )
3-zits uitvoering , met multivanbumpers , pdc , airco , enz
Een paar foto's :
(de velgen heb ik overgezet van mijn andere T5)
Deze word nu mijn nieuwe werkbusje
Het is een 2008 , met 2,5TDI (131PK) motor (wou absoluut nog een 5 cilinder , geen klein 2 lietertje )
3-zits uitvoering , met multivanbumpers , pdc , airco , enz
Een paar foto's :
(de velgen heb ik overgezet van mijn andere T5)
Laatst gewijzigd door Pascal-141 op 30 nov 2012, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T5 bijgekocht
Mooie bus Pascal! De kleur is ook "helemaal in".
Heb je de blauwe T5 weggedaan? Het kan natuurlijk ook zijn dat je bussen verzameld
In ieder geval veel plezier met de witte!
Tjooooooowwwww
Heb je de blauwe T5 weggedaan? Het kan natuurlijk ook zijn dat je bussen verzameld
In ieder geval veel plezier met de witte!
Tjooooooowwwww
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht
Dank jeGaas schreef:Mooie bus Pascal! De kleur is ook "helemaal in".
Heb je de blauwe T5 weggedaan? Het kan natuurlijk ook zijn dat je bussen verzameld
In ieder geval veel plezier met de witte!
Tjooooooowwwww
Ja, de blauwe T5 is weg , na 3 blauwe wou ik wel eens een ander kleurtje , en aangezien wit momenteel "hot" is ...
En inderdaad , ik "verzamel" nogal wat busjes ja
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 bijgekocht
@ Pascal:
Mooi
En voor als je wat inspiratie nodig hebt
Mooi
En voor als je wat inspiratie nodig hebt
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Rafke 108
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: T5 bijgekocht
mooi busje met een leuk smoeltje :-)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Re: T5 bijgekocht
Mwah....ga je verliezen....Pascal-141 schreef:Dank jeGaas schreef:Mooie bus Pascal! De kleur is ook "helemaal in".
Heb je de blauwe T5 weggedaan? Het kan natuurlijk ook zijn dat je bussen verzameld
In ieder geval veel plezier met de witte!
Tjooooooowwwww
Ja, de blauwe T5 is weg , na 3 blauwe wou ik wel eens een ander kleurtje , en aangezien wit momenteel "hot" is ...
En inderdaad , ik "verzamel" nogal wat busjes ja
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht
Harry 341 schreef:Mwah....ga je verliezen....
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 15:23
Re: T5 bijgekocht
Mooie bus Pascal!
Ik heb deze week ook een witte T5 bestelbus gekocht, met dezelfde motor en slechts 250 km op de teller.
Komen nog (verduisterde) raampjes in, cruise control, trekhaak, sidebars van een Caravelle Freeway, en ik heb velgen van een Touareg gescoord.
Succes ermee in ieder geval!
Ik heb deze week ook een witte T5 bestelbus gekocht, met dezelfde motor en slechts 250 km op de teller.
Komen nog (verduisterde) raampjes in, cruise control, trekhaak, sidebars van een Caravelle Freeway, en ik heb velgen van een Touareg gescoord.
Succes ermee in ieder geval!
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht
dank je wel
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht
Heb net een nieuwe koppeling en 2massavliegwiel gemonteerd in mijn T5 .
Ondanks de km stand van slechts 125000 , begon de koppeling te slippen bij optrekken ( bij veel koppel) .
Bij het demonteren bleek de krukasdichting heel lichtjes te lekken (eerder gewoon "zweten/vochtig staan") , dus die dichting vernieuwd . EN het druklager uiteraard ook mee vervangen.
En het tweemassavliegwiel had ontzettend veel speling , dus dat ook vervangen .
Busje doet bij mij veel aanhangwagenwerk , en dat was ook zo bij de vorige eigenaar , vandaar denk ik dus dat dat de oorzaak is van de toch wel vroegtijdig slijtage .
Het rijgevoel is nu wel enorm verbeterd na het vervangen van de hele handel , geen "speling" gevoel meer bij het filerijden , het voelt nu veel "directer" aan bij het rijden .
Ondanks de km stand van slechts 125000 , begon de koppeling te slippen bij optrekken ( bij veel koppel) .
Bij het demonteren bleek de krukasdichting heel lichtjes te lekken (eerder gewoon "zweten/vochtig staan") , dus die dichting vernieuwd . EN het druklager uiteraard ook mee vervangen.
En het tweemassavliegwiel had ontzettend veel speling , dus dat ook vervangen .
Busje doet bij mij veel aanhangwagenwerk , en dat was ook zo bij de vorige eigenaar , vandaar denk ik dus dat dat de oorzaak is van de toch wel vroegtijdig slijtage .
Het rijgevoel is nu wel enorm verbeterd na het vervangen van de hele handel , geen "speling" gevoel meer bij het filerijden , het voelt nu veel "directer" aan bij het rijden .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht
Gisteren de T5 even wat extra vitaminen gegeven
Ik had de laatste tijd al gemerkt dat de bus steeds vaker begon te regenereren (om de 500km ongeveer), en ik wou daar vanaf. Dus heb ik de software laten aanpassen om het DPF/ regenereren uit te schakelen , en meteen ook te laten chippen . De software aanpassing is gebeurd bij Johan en Peter(Multivan Generation)
Na het chippen vond ik het verwachtte extra vermogen toch nog tegenvallen in eerste instantie , dus werd de software nogmaals aangepast naar mijn wensen . Na de aanpassingen was de toename van het vermogen beter voelbaar in het toerengebied waar ik het wou : tussen 1500 en 3000tr/min. Ik wou de aanpassing vooral op soepelheid , en trekkracht onderin. PK's bij hoge toerentallen intresseren me niet ,het blijft een diesel , dus ik wil op koppel rijden, als ik hoge toeren wil rijden, dan koop ik wel een Honda .
De trekkracht was nu beter aanwezig , maar nog niet 100% zoals ik het wou , maar ik had een sterk vermoeden dat dat vooral zou kunnen liggen aan het feit dat de DPF al zo vaak regenereerde ... En dat de DPF waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt zou zitten.
Na de softwareaanpassing en gezellige babbel met Peter , ben ik naar huis gereden en heb ik thuis de DPF eronderuit gehaald en ik zag meteen dat er stukken van het inwendige van de DPF gewoon los lagen in de behuizing. Ik merktte ook op dat er zelfs al afgebroken stukken "ontbraken" , waarchijnlijk zijn die langs de achterste sensor doorgeblazen , recht de uitlaat in...
Ik heb de filter helemaal verwijderd uit de DPF , omdat dit toch alleen maar voor blokkage zorgde. (de DPF demonteren is trouwens een simpele klus , op 20min heb je'm op de bank liggen)
De lege DPF terug gemonteerd , en gaan testrijden , en vanaf de eerste meters meteen een veel hogere trekkracht waarneembaar ! Je hoort de turbo nu ook duidelijk "spinnen" De DPF zorgde dus echt wel voor een te hoge tegendruk wegens gedeelelijke verstopping . De bus trekt stevig door nu , reeds vanaf 1500tr , gaat nu heel soepel in 1 ruk van lage naar hoge toeren , hernemingen zijn stukken beter , en ik vermoed dat hij ook een stuk zuiniger zal worden.(ik vermoed zo'n 1L/100km).
Ben best tevreden nu Johan en Peter : bedankt !!
Ik had de laatste tijd al gemerkt dat de bus steeds vaker begon te regenereren (om de 500km ongeveer), en ik wou daar vanaf. Dus heb ik de software laten aanpassen om het DPF/ regenereren uit te schakelen , en meteen ook te laten chippen . De software aanpassing is gebeurd bij Johan en Peter(Multivan Generation)
Na het chippen vond ik het verwachtte extra vermogen toch nog tegenvallen in eerste instantie , dus werd de software nogmaals aangepast naar mijn wensen . Na de aanpassingen was de toename van het vermogen beter voelbaar in het toerengebied waar ik het wou : tussen 1500 en 3000tr/min. Ik wou de aanpassing vooral op soepelheid , en trekkracht onderin. PK's bij hoge toerentallen intresseren me niet ,het blijft een diesel , dus ik wil op koppel rijden, als ik hoge toeren wil rijden, dan koop ik wel een Honda .
De trekkracht was nu beter aanwezig , maar nog niet 100% zoals ik het wou , maar ik had een sterk vermoeden dat dat vooral zou kunnen liggen aan het feit dat de DPF al zo vaak regenereerde ... En dat de DPF waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt zou zitten.
Na de softwareaanpassing en gezellige babbel met Peter , ben ik naar huis gereden en heb ik thuis de DPF eronderuit gehaald en ik zag meteen dat er stukken van het inwendige van de DPF gewoon los lagen in de behuizing. Ik merktte ook op dat er zelfs al afgebroken stukken "ontbraken" , waarchijnlijk zijn die langs de achterste sensor doorgeblazen , recht de uitlaat in...
Ik heb de filter helemaal verwijderd uit de DPF , omdat dit toch alleen maar voor blokkage zorgde. (de DPF demonteren is trouwens een simpele klus , op 20min heb je'm op de bank liggen)
De lege DPF terug gemonteerd , en gaan testrijden , en vanaf de eerste meters meteen een veel hogere trekkracht waarneembaar ! Je hoort de turbo nu ook duidelijk "spinnen" De DPF zorgde dus echt wel voor een te hoge tegendruk wegens gedeelelijke verstopping . De bus trekt stevig door nu , reeds vanaf 1500tr , gaat nu heel soepel in 1 ruk van lage naar hoge toeren , hernemingen zijn stukken beter , en ik vermoed dat hij ook een stuk zuiniger zal worden.(ik vermoed zo'n 1L/100km).
Ben best tevreden nu Johan en Peter : bedankt !!
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 bijgekocht
@ pascal,
graag gedaan en geniet er van !
Hij zal nu wel heerlijk rijden..
Ben overigens wel benieuwd wat het verbruik gaat doen ja..
graag gedaan en geniet er van !
Hij zal nu wel heerlijk rijden..
Ben overigens wel benieuwd wat het verbruik gaat doen ja..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht
met een lege DPF (diesel partikelfilter) , jajan2009 schreef:Vrij vertaald rij je nu dus met een lege roetkat ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht
Peter , heb er net 400km mee gereden , bijna hoofdzakelijk snelweg , en ik moet zeggen :op de snelweg is het verschil zelfs nog beter voelbaar.Multivan Generation schreef:@ pascal,
graag gedaan en geniet er van !
Hij zal nu wel heerlijk rijden..
Ben overigens wel benieuwd wat het verbruik gaat doen ja..
En het verbruik ? Vroeger was dat 10,5a 10,8L/100km volgens de boordcomputer , nu is dat 8,7L/100km
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Dimitri-Turbo
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15
Re: T5 bijgekocht
Mooie waarde´s ....
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653