Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ik hoor een tikje in de 5

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

ik hoor een tikje in de 5

Bericht door Johan191 »

nou, ik heb ook weer eens een keer wat bijgeluiden.
Eigenlijk al een hele tijd, maar het valt nu meer op.
Wanneer ik in de 5 rij hoor ik onregelmatig een zacht tikje. het komt volgens mij bij de versnellingsbak weg.
maar ik kan het niet plaatsen. schakelen gaat perfect, motor loopt als een zonnetje, maar dat zachte tikje, dat hoort niet.
Heb ik zo'n 20 minuten gereden dan is het weg. rij ik daarna weer met een koude motor weg dan hoor ik hem weer wanneer ik in de 5 zit.

doe eens een gooi lui. Het is geen harde tik, en ook niet regelmatig. Het forum naspeurend lees ik wel iets over een vliegwielpoelie als een mogelijke oorzaak, maar de bus trilt niet.
Zou het ook het oliepeil van de bak kunnen zijn, omdat het geluid na ongeveer 20 minuten foetsie is ?
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: ik hoor een tikje in de 5

Bericht door Wim T4 935 »

Bij geluiden in de bak die er koud wel en warm niet zijn verdenk ik in eerste instantie de olie. Hoe oud is die?

Want dat nooit verversen verhaal van VW daar geloof ik niks van.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: ik hoor een tikje in de 5

Bericht door Johan191 »

Ik zal het ven checken in het serviceboekje Wim. Maar hoe dan ook laat ik het peil even checken. en de olie preventief vervangen.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Plaats reactie