Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
centrale vergrendeling
centrale vergrendeling
hallo ik ben chris en heb zojuist en t4 gekocht .
als ik aan de chauffeurs deur met de sleutel opendoe gaat hij direkt terug op slot
enkel aan passagiers kant blijf hij open en gaat alles open ook . ik heb het paneel er al afgehaald en de het motortje werkt nog en ook het kleine veertje is nog ok , naar wat moet ik verder zoeken ? kabel zijn ook niet door .
als ik aan de chauffeurs deur met de sleutel opendoe gaat hij direkt terug op slot
enkel aan passagiers kant blijf hij open en gaat alles open ook . ik heb het paneel er al afgehaald en de het motortje werkt nog en ook het kleine veertje is nog ok , naar wat moet ik verder zoeken ? kabel zijn ook niet door .
Re: centrale vergrendeling
controleer je kabels maar eens bij het schanier gedeelte bij de deur
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Re: centrale vergrendeling
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Re: centrale vergrendeling
heb het nagekeken maar dat is het niet , kan ik nog iets anders doen of naar kijken ?
Re: centrale vergrendeling
Denk dat je toch nog even goed naar het veertje moet kijken...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: centrale vergrendeling
Harry, poloboy die net z'n (eerste???) t4 heeft gekocht en hier zijn eerste bericht neerzet weet waarschijnlijk niet wat je met "het veertje" bedoeld.Harry 341 schreef:Denk dat je toch nog even goed naar het veertje moet kijken...
beetje kort door de bocht
Re: centrale vergrendeling
En ik denk dat jij z'n bericht niet goed hebt gelezen.....hij heeft al naar het veertje gekeken.Maar ik denk niet goed genoeg....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: centrale vergrendeling
toch wel alles goe nagekeken kzal nog wa verder zoeken
Re: centrale vergrendeling
inderdaad, ik heb het niet niet goed gelezenHarry 341 schreef:En ik denk dat jij z'n bericht niet goed hebt gelezen.....hij heeft al naar het veertje gekeken.Maar ik denk niet goed genoeg....
Sorry, was vroeg vanochtend .
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: centrale vergrendeling
Staat er echt spanning op het veertje, je kan dus op het stangetje drukken van het deurknopje met een klein beetje kracht?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- autocaravana
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: centrale vergrendeling
Ik haak even aan bij deze draad. Sinds kort reageert het rechter portierslot totaal niet meer op de centrale vergrendeling. Niet open, niet dicht. Het sluiten of openen van het slot stelt ook niet de cv in werking.
Is dit een elektrisch probleem of een mechanisch probleem? De kabels lijken in orde. Het paneel heb ik er nog niet af gehad, maar het slot voelt volkomen normaal aan.
Het is 75CV TDI 1999 California.
Is dit een elektrisch probleem of een mechanisch probleem? De kabels lijken in orde. Het paneel heb ik er nog niet af gehad, maar het slot voelt volkomen normaal aan.
Het is 75CV TDI 1999 California.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: centrale vergrendeling
Hi allemaal, mijn laatste bezoek hier is weer erg lang geleden. Nu zie ik jullie portierslot-probleem en daar was ik in de zomer mee bezig.
Het is een moeilijke klus maar met een beetje geduld..
Eerst trek je de plastic afdekking van het handvat af naar binnen toe, dan de schroeven die je dan ziet plus nog 2 voor en achter losmaken, dan trek je de bekleding er af - zit met klemmen vast. Voorzichtig met de stang van het binnen-grendeltje naar het slot.
Dan de schroeven van het slot in de 'kopse' kant van de deur losmaken.
Dan kan je het slot er uit draaien.
Dan zie je in het mechanisme een veertje zitten - en die is vaak gebroken.
Ik weet niet of je die kan kopen, ik heb hem op de sloop uit een T4 gepriegeld en er in gezet.
Het is een moeilijke klus maar met een beetje geduld..
Eerst trek je de plastic afdekking van het handvat af naar binnen toe, dan de schroeven die je dan ziet plus nog 2 voor en achter losmaken, dan trek je de bekleding er af - zit met klemmen vast. Voorzichtig met de stang van het binnen-grendeltje naar het slot.
Dan de schroeven van het slot in de 'kopse' kant van de deur losmaken.
Dan kan je het slot er uit draaien.
Dan zie je in het mechanisme een veertje zitten - en die is vaak gebroken.
Ik weet niet of je die kan kopen, ik heb hem op de sloop uit een T4 gepriegeld en er in gezet.
Re: centrale vergrendeling
hallo,
ook ik heb de bekende problemen met de cv al mogen meemaken... het veertje heb ik nagemaakt van een gewone spiraal veer met dezelfde dikte. ik heb dacht ik hier een duidelijke tekening gevonden van hoe het veertje eruit moet zien met afmetingen. in ieder geval zit het er alweer een dikke 2 jaar in en werkt nog altijd! (dat was de bijrijderskant) en dan de bestuurderskant, deze had een kabelbreuk. het enige dat ik hierop kan zeggen is meten is weten, dus als de buitenmantel er "goed uitziet" verteld dat nog niks over de binnenkern. stekkertjes losmaken multimeter eraan hangen en met de kabelboom bewegen alsof je de deur open en dicht maakt. bij mij 2 draadjes, heb ze alle 4 vervangen.
succes ermee,
ook ik heb de bekende problemen met de cv al mogen meemaken... het veertje heb ik nagemaakt van een gewone spiraal veer met dezelfde dikte. ik heb dacht ik hier een duidelijke tekening gevonden van hoe het veertje eruit moet zien met afmetingen. in ieder geval zit het er alweer een dikke 2 jaar in en werkt nog altijd! (dat was de bijrijderskant) en dan de bestuurderskant, deze had een kabelbreuk. het enige dat ik hierop kan zeggen is meten is weten, dus als de buitenmantel er "goed uitziet" verteld dat nog niks over de binnenkern. stekkertjes losmaken multimeter eraan hangen en met de kabelboom bewegen alsof je de deur open en dicht maakt. bij mij 2 draadjes, heb ze alle 4 vervangen.
succes ermee,