Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deuren wel op slot,ledje knippert niet.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Johan729 »

als ik met de afstandbediening de deuren sluit gaat hij wel gewoon op slot,alleen knippert het ledje in de deur niet meer.
wanneer ik 'm op slot doe met a.b. dan geven de knipperlichten ook geen signaal meer,open ik hem vervolgens weer dan geven ze wel een signaal.
ook dan gaat het rode ledje in deur niet knipperen.
dit begon een paar maanden geleden al,toen moest ik nog een aantal keren op het slotje van de afstandbediening(sluiten)drukken.
dan ging hij wel knipperen.nu werkt dat ook niet meer.weet iemand raad?
bedankt alvast voor het meedenken.
Piet S
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2010, 21:03

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Piet S »

Misschien is het te verhelpen door de accu even af te koppelen.
Soms helpt dat bij elektronische dingen.....

Groet,
Piet
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door heemskerk »

Herkenbaar probleem. Ik moet - alleen maar in de koude maanden(!) - tot drie keer zappen op de ab voor de cv voordat de ledjes (ik heb er rechts ook nog 1) gaan knipperen. Het heeft in mijn geval te maken met een contact in het linker en/of rechterportier. Heb alleen tot op heden geen zin om de hele boel te vervangen omdat het met 3x zappen ook wel lukt om de kerstboom te laten branden.....

Vermoedelijk zit bij mij het probleem rechts. Wanneer ik de deur daar open doe nadat ik de cv met de ab heb geopend springt de boel automatisch na 30sec weer op slot, alsof het portiertschakelaartje niet werkt. De binnenverlichting brandt dan wel maar dit komt in dit geval niet door de geopende deur maar doordat de binnenverlichting altijd aangaat doordat de bus is ontgrendeld. Vandaar mijn vermoeden dat mijn probleem in het rechterportierslot zit. Onder andere dit bedoelde deurcontactje zit in het slot ingebouwd. De hele boel vervangen dus. ff wachten tot het voorjaar....
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Johan729 »

erikcorneth schreef:Ik heb dat ook wel eens, maak de achterklep/deuren open en een duw hem weer dicht, en sluit de auto dan weer. Mocht dit niet helpen, probeer hetzelfde dan met de schuifdeur.

Bij mij als ik merk dat het ledje en de lichten niet knipperen bij dichtgaan, dan doe ik de bovenste dingen, dan is het bij mij verholpen.

Wat ook nog kan dat er iets niet mee sluit. Druk op de knop op slot, en loop alle deuren eens na. Misschien hapert een slot soms?

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Succes!

Erik
nr. 371 :T54LIFE
Al het bovenstaande geprobeerd maar ´t blijft hetzelfde.Ben overigens wel blij dat alles gewoon op slot zit en blijft. :knipoog
anders doe ik geen oog dicht!
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Johan729 »

Piet S schreef:Misschien is het te verhelpen door de accu even af te koppelen.
Soms helpt dat bij elektronische dingen.....

Groet,
Piet
Dit ga ik morgen eens proberen.bedankt.
Kan het misschien een zekering zijn?
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Johan729 »

erikcorneth schreef:Dan zal de enigste oplossing om erachter te komen zijn, laten uitlezen bij een garage.

Zij zullen je hiermee wel verder kunnen helpen.

Succes! En laat even weten als het probleem is opgelost.

Erik
nr. 371 :T54LIFE
Johan729 schreef:
erikcorneth schreef:Ik heb dat ook wel eens, maak de achterklep/deuren open en een duw hem weer dicht, en sluit de auto dan weer. Mocht dit niet helpen, probeer hetzelfde dan met de schuifdeur.

Bij mij als ik merk dat het ledje en de lichten niet knipperen bij dichtgaan, dan doe ik de bovenste dingen, dan is het bij mij verholpen.

Wat ook nog kan dat er iets niet mee sluit. Druk op de knop op slot, en loop alle deuren eens na. Misschien hapert een slot soms?

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Succes!

Erik
nr. 371 :T54LIFE
Al het bovenstaande geprobeerd maar ´t blijft hetzelfde.Ben overigens wel blij dat alles gewoon op slot zit en blijft. :knipoog
anders doe ik geen oog dicht!
[/quote]

Vreemd geval,ben even buiten aan 't klooien geweest.
Wanneer ik 'm op slot druk via afstandbediening maar met sleutel in deurgreep geeft hij wel knippersignaal en doet het rode ledje het ook.En ook als ik hem alleen met sleutel op slot draai(dus zonder gebruik afstandbediening)knippert led en knippersignaal.Wat kan dit nou zijn?
Toch maar uit laten lezen?
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Johan729 »

Met reservesleutel hetzelfde verhaal.
Ik kijk morgen verder bij accu.
Laat het wel weten.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Johan729 »

vandaag minpool van accu gehaald terwijl bus afgesloten en op slot zat.minpool er weer opgezet en voila het rode ledje ging spontaan knipperen.
totdat ik hem weer met afstandbed. opende en vervolgens weer afsloot.weer geen signaal.in feite niets veranderd dus.heb ook de contacten van schuifdeuren met wd40 schoongemaakt.dit leverde ook niets op.dat word uitlezen denk ik.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door heemskerk »

Ik vreet m'n roetkat op als het niet een van de deursloten is..... :jump
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Egbert&Manon »

Heeft de motorkap ook een schakelaar?

Ik heb alarm op de T5 met een schakelaar op de motorkap.
Weet niet of die al standaard op de T5 zit.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Johan729 »

Egbert&Manon schreef:Heeft de motorkap ook een schakelaar?

Ik heb alarm op de T5 met een schakelaar op de motorkap.
Weet niet of die al standaard op de T5 zit.

Egbert
Volgens mij niet,zou niet weten waar hij moet zitten dan.
Rij wel even langs de dealer.
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Niels86 »

mijn t5 heeft ook wem schakelaar op de motorkap, had hetzelfde probleem als hier boven. toen bleek mijn motorkap niet goed genoeg dicht te zitten
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Johan729 »

Niels86 schreef:mijn t5 heeft ook wem schakelaar op de motorkap, had hetzelfde probleem als hier boven. toen bleek mijn motorkap niet goed genoeg dicht te zitten
Zit die schakelaar in één van de scharnieren dan,of aan 't eind van de ontgrendelingkabel?
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door Niels86 »

In het slot hebben ze mij verteld bij de garage
Gebruikersavatar
teetrouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2008, 19:22
Locatie: Maastricht

Re: deuren wel op slot,ledje knippert niet.

Bericht door teetrouw »

T5 2.5 174pk dubbelecabine.Bij mij zelfde probleem als ik zie dat de lichten niet knipperen en led uitblijft weet ik dat er iets niet is afgesloten, in mijn geval is dat dan de linkerschuifdeur. Ben hier al bijna twee jaar mee bezig omdat ik vind dat dit gwoon moet doen en de garage krijgt het niet opgelost. De bus is zelfs al 2keer naar importeur geweest, ook die kregen het niet voor elkaar, zelfs niet na alles te hebben vernieuwd sloten bedrading en computer(zoals ze zeggen).
Transporter is nog geen 2jaar oud en al 38keer in de garage geweest. Dus als iemand oplossing heeft graag. Dagvaarding is al de deur uit ivm bus omdat er ook nog andere problemen zijn die men niet krijgt opgelost.
Plaats reactie