Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Distributie vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
MichielTDI
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2011, 09:30

Distributie vervangen

Bericht door MichielTDI »

Hallo,

Ik ben Michiel net nieuw op dit forum. Naar 4 jaar lang (10 jaar geleden) met een 88pk T4 te hebben gereden voor mijn werkgever ben ik nu trotse bezitter van een 102PK :ikrij. Het plan is deze bus om te bouwen tot camper zodat ik samen met en meisje en motorfiets op vakantie kan!

Nu wil ik de distributie riemen vervangen omdat ik de onderhoudshistorie van de bus niet ken. Hij is bij 123000 vervangen en er staat nu 265000 op dus hoog tijd. Heeft iemand een fatsoenlijke beschrijving en eventueel gereedschap te leen omgeving Eindhoven? Sleutel dagelijks aan motoren dus het vervangen is geen probleem misschien alleen de afstelling van de brandstofpomp?

Ik hoor het graag
Gr. Michiel
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Distributie vervangen

Bericht door repelsteeltje »

op duitse ebay kun je tegenwoordig netjes geprijste setjes origineel vw vinden, nieuw dus. Ook de waterpomp voor een orgineel exemplaar vervangen!!

afstelling pomp moet met uitleeskast, kun je op dit forum wel vinden.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Distributie vervangen

Bericht door DNS »

Ik heb vorige week deze set via deze Ebay-verkoper gehaald. Koste me € 219,- en € 12,- verzendkosten. Alles origineel VW (dus ook de waterpomp) en met rekening van VW (voor 378,- euro).

Mijn voorkeur ging uit naar deze omdat andere aanbieders vaak je oude waterpomp terug willen hebben (ruildeel) en deze aanbieder niet (scheelt weer gedoe met verzenden en verzendkosten, hoewel er bij andere aanbieders wel een pakket voor gratis verzenden binnen DE bijgeleverd wordt). Daarbij was dit ook een van de goedkoopste. :knipoog



PS. 142.000 km op een setje riemen :ie ... dan heb je wel veel geluk dat die nog niet kapot gelopen zijn: VW heeft de vervangingstermijn al bijgesteld naar 90.000 (ipv de oorspronkelijke 120.000) omdat ze te vaak de 120.000 al niet haalden.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
MichielTDI
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2011, 09:30

Re: Distributie vervangen

Bericht door MichielTDI »

bedankt voor jullie reactie zal is kijken of ik de spullen bij mijn eigen leverancier haal of in DE.

De brandstof pomp riem zit aan de andere kant van de motor toch versnellingsbak zijde?

Groet Michiel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33867
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Distributie vervangen

Bericht door Multivan Generation »

MichielTDI schreef: De brandstof pomp riem zit aan de andere kant van de motor toch versnellingsbak zijde?

Groet Michiel
Ja inderdaad, versnellingsbak zijde
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: Distributie vervangen

Bericht door robstof »

beste michiel,

ben je al begonnen ? ik heb nog wel wat tips, maar als je al klaar ben, heb je daar niet veel aan.

rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Plaats reactie