Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

owatrol

vragen over de T4
Plaats reactie
henkt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jan 2007, 13:08
Locatie: limburg/noord

owatrol

Bericht door henkt »

Hoi wjwers,als ik een vlak met owatrol bewerkt hem ,kan ik dit dan overspuiten met auto lak?of begint de verf dan te blaren?
groet henkt
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Ik heb goeie ervaring met owatrol

Misschien dat je het moet uitproberen op een stukje afval metaal ofzo
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
groenn
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007, 20:34
Locatie: enkhuizen

Bericht door groenn »

Nooit problemen mee gebruik owatrol voor de boot en restauratie van autos.
Goed laten drogen voor je er andere bewerkingen op loslaat (schuren,plamuren,gronden,aflakken.)
Klein stukje proberen kan natuurlijk geen kwaad.

succes groenn.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Owatrol zal niet helemaal drogen.Dat is een van de eigenschappen waardoor de verf goed pakt.Het blijft iets "kleven" tot de verf er op zit.
grtz.Harry
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

owatrol

Bericht door j.d.hukema »

Er is nog een beter middel in de handel dan owatrol.X5 dit product inpregneert
de roest en als het een keer opgedroogd is kan je er zo een twee componenten verf over heen zetten . Prijs is wel pittig. Maar de ervaring die ik er mee heb en anderen die ik het aanbevolen heb zijn harstikke tervreden. Wil eventueel wel voor je informeren waar je het kan krijgen.

Dick
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: owatrol

Bericht door Tinus »

j.d.hukema schreef:Er is nog een beter middel in de handel dan owatrol.X5 dit product inpregneert
de roest en als het een keer opgedroogd is kan je er zo een twee componenten verf over heen zetten . Prijs is wel pittig. Maar de ervaring die ik er mee heb en anderen die ik het aanbevolen heb zijn harstikke tervreden. Wil eventueel wel voor je informeren waar je het kan krijgen.

Dick
Hee is dit om wat roest op te lossen...
Heb ik ook wel belang bij...
Dus als je weet waar het te verkreigen is dan graag...
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

x5

Bericht door j.d.hukema »

Een vriend van mij heeft een jachtwerf en daar gebruiken we het maar zal hem dingsdag vragen waar hij het besteld.zal het dan op deze site zetten.Waar ik het gebruikt heb is de roest niet weer terug gekomen.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Hey jongens owatrol heeft verschillende types anti roest preventie (laten we het zo maar noemen)
Wat moet ik nou precies hebben, waar moet ik naar vragen.
Er zit hier een jachtwerf in Doetinchem en die staat ook in de verkoopadressenlijst op de site van owatrol.
Wanneer ik vraag om Owatrol ben ik bang dat ze zeggen; WELKE ????????
Enneuhhhh niet iedereen heeft volgens mij goede ervaringen met owatrol. (bron: een luisterend informatief oor op de meetings)
Is er ook een goed alternatief voor owatrol ?
Iets wat nog beter werkt........ en zeg nou niet nieuwe stukken inlassen want die ken ik al.
Ik heb rotte plekken in de spatbordranden (ben ik vast niet de enigste) en 2 vervelende plekken op de dorpel. grrrrrrrrrrrrr
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

ik heb Owatrol CIP gebruikt ,en ben hier wel over te spreken

http://www.owachem.nl/ recht onderin ff op staal/metaal klikken
Dan op CIP

http://w200.weetjewel.com/w200_tips/div ... nappen.htm

http://w200.weetjewel.com/w200_tips/laadbak/laadbak.htm
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

Ik heb rotte plekken in de spatbordranden (ben ik vast niet de enigste) en 2 vervelende plekken op de dorpel. grrrrrrrrrrrrr
Begin aan de binnenzijde van de spatborden met regelmatig rand uitborstelen, uitspuiten als je de auto wast. rijd gerust expres door diepe plassen want hier begint de ellende vanaf de binnenzijde omdat zand/vuil zich daar ''ophoopt''


hb zelf ook CIP van owatrol gebruikt maar dit werkt minder als je alles ''kaal'' haalt.
Net wat Harry al in eerder topic aanhaalde: het droogt niet meteen op en dan hecht een nieuw laklaagje wel lekker makkelijk..
Plaats reactie