Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Elro draadloze achteruitrijcamera
Elro draadloze achteruitrijcamera
Hallo,
Ik heb zo'n draadloze achteruitrijcamera vd mediamarkt gekocht nadat ik er over gelezen had op dit forum en die dacht ik zaterdag even te plaatsen.
Maar, welke draden van je lamp moet je gebruiken ik dacht simpel rood en zwart aan te sluiten maar er zitten helemaal geen rode en zwarte draden aan de achteruitrijlamp.
Wel grijs met een rood streepje of wit met een zwart streepje geloof ik en zo nog een stuk of tien draden.
Hoop dat jullie me kunnen helpen met welke draden ik moet hebben.
gr Michiel
T4 Multivan uit 92
Ik heb zo'n draadloze achteruitrijcamera vd mediamarkt gekocht nadat ik er over gelezen had op dit forum en die dacht ik zaterdag even te plaatsen.
Maar, welke draden van je lamp moet je gebruiken ik dacht simpel rood en zwart aan te sluiten maar er zitten helemaal geen rode en zwarte draden aan de achteruitrijlamp.
Wel grijs met een rood streepje of wit met een zwart streepje geloof ik en zo nog een stuk of tien draden.
gr Michiel
T4 Multivan uit 92
- m.c van den berg
Re: Elro draadloze achteruitrijcamera
Auto op contact in zijn achteruit en dan meten, zou ik zeggen en dan even controleren of je het goede draad hebt.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
vd Kleij schreef:Hallo,
Ik heb zo'n draadloze achteruitrijcamera vd mediamarkt gekocht
heb je de goeie wel mee gehad?
je hebt het over een draadloze wat moet dan met eentje waar draden aan zitten
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Peter 887
De zwarte draad is de min, die kun je aan massa vastzetten.
De rode draad moet je dan op de aansluiting van je achteruitlamp aansluiten.
Dus met contact aan in z'n achteruit zetten, en dan kijken waar er spanning op komt.
en daar de rode draad bijprikken.
Je kunt bij de T4 achter de lampunits er zo een faston amp kabelschoentje inprikken.
De rode draad moet je dan op de aansluiting van je achteruitlamp aansluiten.
Dus met contact aan in z'n achteruit zetten, en dan kijken waar er spanning op komt.
en daar de rode draad bijprikken.
Je kunt bij de T4 achter de lampunits er zo een faston amp kabelschoentje inprikken.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
El groeto uit Sjikago
De draden dienen voor de stroom het draadloos slaagt op de verbinding van camera (zender) en display (ontvanger) dit is namelijk draadloosmatje86 schreef:vd Kleij schreef:Hallo,
Ik heb zo'n draadloze achteruitrijcamera vd mediamarkt gekocht
heb je de goeie wel mee gehad?
je hebt het over een draadloze wat moet dan met eentje waar draden aan zitten
Zoals al aangehaald de zwarte is massa die kan je eender waar aan een goed punt aan de carrosserie bevestigen, de rode moet je effe meten tot je de juiste draad hebt van het achteruitrijlicht
Kun je straks wat foto's plaatsen van de montage en ook wat je dan op het beeldscherm ziet?
Welk type camera heb je precies? (park 34?)
Alvast bedankt.
Welk type camera heb je precies? (park 34?)
Alvast bedankt.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Ik heb ook de Park 34, bevalt uitermate goed!
Goed beeld, snachts ook redelijk tot goed. Alleen als het pikkedonker is valt
het tegen, maar dan meot je even je voet heel iets op de rem houden, dan heb je meer licht
en kun je genoeg zien met de camera. Maar dat komt weinig voor. Maanlicht is al genoeg.
Goed beeld, snachts ook redelijk tot goed. Alleen als het pikkedonker is valt
het tegen, maar dan meot je even je voet heel iets op de rem houden, dan heb je meer licht
en kun je genoeg zien met de camera. Maar dat komt weinig voor. Maanlicht is al genoeg.
- Peter 887
Wij gaan kijken of we het bereik van de zender kunnen verhogen,
dan gaan we hem inbouwen in m'n radiografisch bestuurbare autootje
Dan kan ik zien waar ik rij op grotere afstand.
Voor op een autocrosscircuit.
dan gaan we hem inbouwen in m'n radiografisch bestuurbare autootje
Dan kan ik zien waar ik rij op grotere afstand.
Voor op een autocrosscircuit.
T4 2.8 VR6 LWB
El groeto uit Sjikago
El groeto uit Sjikago
Het is inderdaad de park 34.
Plaatsen kan nog weer even duren want de startmotor is kapot en daar ga ik nu eerst achteraan.
Plaatsen kan nog weer even duren want de startmotor is kapot en daar ga ik nu eerst achteraan.
http://link.marktplaats.nl/476501962" onclick="window.open(this.href);return false; startmotor
die draadjes die jij bedoelt zijn voor de achteruitrijsensoren
http://www.elroshop.eu/achteruitrijcame ... -1830.html" onclick="window.open(this.href);return false;
die draadjes die jij bedoelt zijn voor de achteruitrijsensoren
http://www.elroshop.eu/achteruitrijcame ... -1830.html" onclick="window.open(this.href);return false;
als je wat koopt vergelijk dan eerst op internet
media winkels verkopen vanalles maar of het compleet is daar kom je thuis pas achter
media winkels verkopen vanalles maar of het compleet is daar kom je thuis pas achter
Het gaat om de Park34 draadloze camera set
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/P ... 71187.html
Blijkbaar is deze set nu tijdelijk uitverkocht, hij kostte tot vorige week E49,- compleet.
De set heeft 12V voeding nodig voor de zender en de camera. En voorin natuurlijk voor de monitor.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/P ... 71187.html
Blijkbaar is deze set nu tijdelijk uitverkocht, hij kostte tot vorige week E49,- compleet.
De set heeft 12V voeding nodig voor de zender en de camera. En voorin natuurlijk voor de monitor.
Groeten, Bert
waar komen dan die 10 draadjes uit, of toch een verkeede levering?vd Kleij schreef:Hallo,
gr Michiel
T4 Multivan uit 92
dit komt toch echt van http://www.elroshop.eu/achteruitrijcame ... -1830.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zelfs karwei heeft ze ff scrolle naar onder
http://www.karwei.nl/documents/pdf/PI-f ... eveiliging" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.karwei.nl/documents/pdf/PI-f ... eveiliging" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor Matje
De ontvanger/zender is goed met een rode en zwarte draad die dacht ik simpel op de achteruitrijlamp aan te sluiten. Zwart op zwart rood op rood of zo iets.
Dus haal ik het linkerachterlicht los en daar zitten dus 4 of 5 ? stekkertjes aan met 2 of meerdere draden met verschillende kleuren waaronder geen rode of zwarte draden en vandaar dus mijn vraag welke van de draden van je achteruitrijlamp moet je dan hebben..
Michiel
De ontvanger/zender is goed met een rode en zwarte draad die dacht ik simpel op de achteruitrijlamp aan te sluiten. Zwart op zwart rood op rood of zo iets.
Dus haal ik het linkerachterlicht los en daar zitten dus 4 of 5 ? stekkertjes aan met 2 of meerdere draden met verschillende kleuren waaronder geen rode of zwarte draden en vandaar dus mijn vraag welke van de draden van je achteruitrijlamp moet je dan hebben..
Michiel