Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
aanjager/blower stuk?
aanjager/blower stuk?
Eerste echt koude dag en blower kaduuk. Heb al wat rondgesnuffeld maar meestal gaat het over een aanjager waarvan een paar standen niet werken en dan als schuldige de weerstand wordt aangewezen.
Bij mij doet hij het in geen enkele stand. Kan draaiknop kapot zijn? Voelt normaal. Kan toch weerstand zijn overleden? Of moet ik denken aan ventilatormotor of hele kachel?
Alvast bedankt voor de tips.
grtz. Ruud
Bij mij doet hij het in geen enkele stand. Kan draaiknop kapot zijn? Voelt normaal. Kan toch weerstand zijn overleden? Of moet ik denken aan ventilatormotor of hele kachel?
Alvast bedankt voor de tips.
grtz. Ruud
- sgsdebruijn
Re: aanjager/blower stuk?
neem aan dat je al je zekeringen gecontroleerd hebt?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Yep. nr. tje 6, 30 amp.
Re: aanjager/blower stuk? OPGELOST
Heel fijn, zo'n zelfreparerende bus. Hij doet het weer! Weet niet waarom. Vermoed dat door checken zekering, die zekering weer net beter contact maakt of zo. In ieder geval is het weer warm in de bus.
ik had dat laatst ook dat ie spontaan uitviel (willekeurig) bij mij was het een stekkertje op de motor zelf die geen contact meer maakte, wat dus steeds erger werd
Goed om te weten. Misschien is dat bij mij ook het geval. Weet ik in ieder geval waarop te letten. Bedankt voor de tip.
Re: aanjager/blower stuk? OPGELOST
En weer stuk, en niet, en weer wel etc. Moet los contact zijn want dreun tegen onderkant dashboard bijrijderskant is nu nog afdoende 'reparatie'.
hoi
oorzaak was toch wat anders bij mij
versleten koolborstel, als je tegen de stekker duwt beweeg je die dus en maakt weer even contact
idem dus met slaan, er zijn dus ook verschillende ventilatoren, ik had een verkeerde maar kon deze gebriuken om de mijne te maken
gr dennis
oorzaak was toch wat anders bij mij
versleten koolborstel, als je tegen de stekker duwt beweeg je die dus en maakt weer even contact
idem dus met slaan, er zijn dus ook verschillende ventilatoren, ik had een verkeerde maar kon deze gebriuken om de mijne te maken
gr dennis
Wederom bedankt Dennis. Heb er nog niet naar gekeken omdat ik er geen last meer van heb gehad (of niet gebruikt). Maar hij ook dit in m'n achterhoofd als hij het begeeft.